Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Test:

Víte, jak správně reklamovat vadné zboží? Otestujte se

Mnoho lidí má zkušenosti s reklamacemi vadných výrobků. Každý jistě potvrdí, že se často nejednalo o situaci, kterou by si chtěli zopakovat. Proto, aby se reklamace pro vás nestala traumatizujícím zážitkem, je dobré znát svá práva, ale i povinnosti. Náš malý test vám mnohé napoví.

1.Do kdy můžete bez udání důvodu vrátit zboží, které jste neměli možnost si vyzkoušet?

2.Musíte vždy zboží do prodejny k reklamaci dopravit?

3.Musíte reklamované zboží vrátit vždy v originálním obalu?

4.Jak dlouhá záruční lhůta ze zákona se vztahuje na zboží koupené přes internet?

5.Z následujících položek vyberte ty, které nelze vrátit:

6.Na kterou instituci se můžete obrátit, pokud vám obchodník odmítne uznat reklamaci?

7.V případě, že vám výrobek způsobí nějakou škodu, můžete požadovat její náhradu?

8.Kde můžete čerpat informace o možnostech reklamace zboží spotřebiteli?

9.Do kdy maximálně se musí na koupeném výrobku objevit závada, abyste měli automaticky nárok na jeho výměnu?

10.Jaká je maximální lhůta pro vyřízení reklamace?

Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Směnárenská kalkulačka