Pozor! Ve všech bankách tato definice osobního bankéře neplatí. V některých jsou podobné služby, většinou však v menším rozsahu, poskytovány klientům, kteří po nich zatouží, aniž musí mít zůstatky v řádu statisíců. Pak se však jedná většinou o bankovního poradce, a ne o osobního bankéře. „Každý privátní klient banky, který založí osobní účet, získává zároveň bankovního poradce. Ten ho aktivně informuje o novinkách, konzultuje s ním kroky pro optimalizaci osobních financí a je mu k dispozici pro poradenství a pomoc při řešení bankovního problému,“ vysvětluje Renata Pitrová z HVB Bank.
Na rozdíl od bankovního poradce sestavuje osobní bankéř, kterého v této bance mohou využít jen klienti s aktivy vyššími, než je 250 000 eur, zákazníkovi vkladové a investiční portfolio, zná lépe jeho finanční přání, je mu k dispozici 24 hodin denně. Jen na porady osobního bankéře či poradce by se však lidé spoléhat neměli - doporučí jim jen investice do produktů své banky, které však nemusí být pro klienta úplně nejvýhodnější.
Které podílové fondy banky nabízejí | |
Banka |
Investiční společnost, která fondy spravuje |
Komerční banka |
IKS |
Česká spořitelna |
ISČS, Erste, Julius Baer, Parvest, ING |
ČSOB |
OB Invest, KBC |
HVB Bank ČR |
Capital Invest, Activest, Von Ernst |
Raiffeisenbank |
Raiffeisen |
GE Capital |
NE |
Union Banka |
NE |
Citibank |
Citicorp |
eBanka |
ING, Pioneer |
Živnostenská banka |
ŽB Trust, zahraniční fondy ve stadiu jednání, Julius Baer na spadnutí |
Pramen: Martin Gaisler, Fincentrum |
Pokud hledáte informace o běžných účtech, naleznete je v TÉTO SEKCI. |
Službu privátních bankéřů i poradců zavedla už většina bank, jsou zadarmo. „Jsou to odborníci se zkušenostmi z bankovnictví, kteří absolvovali náročný školicí program, aby získali detailní přehled o všech produktech finanční skupiny České spořitelny,“ říká Věra Čarná s tiskového oddělení této banky.
Konkrétní služby poskytované bankovními poradci či osobními bankéři i přístup k nim se u jednotlivých bank liší. V České spořitelně je například osobní poradce pro všechny klienty bez omezení, ale zatím často k dispozici jen na pevném telefonu a v úředních hodinách banky, takže klient, který potřebuje poradu mimo ně, má smůlu. „Prozatím nejsou naši poradci plošně vybaveni mobilními telefony. Vzhledem k tomu, že nový systém obsluhy klientů funguje pouhé tři měsíce, analyzujeme první zkušenosti,“ vysvětluje Věra Čarná. V jiných bankách, jako je například ČSOB, přijede sice privátní bankéř za klientem i o víkendu, jenže aby mohl službu využívat, musí být jeho zůstatek na účtu minimálně milion korun.
Využíváte služeb privátního bankéře? Jak jste s jeho službami spokojeni? Podělte se s námi o své zkušenosti.