Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Naučte se předávat správnou vizitku správným způsobem

Prezentování se prostřednictvím firemní vizitky vyžaduje kladení důrazu hned na dvě zásadní věci – na správné předání vizitky a na její vhodnou podobu. Pokud jeden z těchto faktorů podceníte, může na vás osoba, jíž vizitku předáváte, nahlížet negativně. To se samozřejmě odrazí v další komunikaci s ní.
Vizitku předáváme v rámci představovacího aktu, a to po pozdravu a podání ruky .

Vizitku předáváme v rámci představovacího aktu, a to po pozdravu a podání ruky .

Princip využití vizitky jistě každý dobře chápe, neuškodí však, když si jej hned na začátku připomeneme. Vizitku předáváme především proto, abychom se druhé osobě (ať už soukromé osobě, či "firmě") vryli do paměti, ukázali jí současně, že nejsme žádná fiktivní persona a umožnili jí nás kontaktovat ve chvíli, kdy to sama uzná za vhodné. Musíme ovšem umět vizitku předat správně a také zvolit správnou podobu vizitky, aby byl její účel 100% naplněn.

Předání i příjem vizitky vyžaduje dodržování pravidel
Správné předání vizitky řada lidí neprávem podceňuje stejně jako správné podání ruky, a staví se tak do pozice neprofesionála. Vizitku předáváme v rámci představovacího aktu, a to po pozdravu a podání ruky (o tom, jak nepodávat ruku, se můžete dočíst v článku ZDE).

Vizitku nelovíme z kapsy, z kufříku, tašky ani z peněženky, ale ze zásobníku pro vizitku určeného. Může jím být kožené pouzdro nebo třeba kovová schránka. Díky takovému zásobníku jednak dobře zapůsobíte a jednak budete mít jistotu, že budou vaše vizitky před předáním nepoškozené. V kapse či v tašce se vám snadno zohýbají, zašpiní a takovou vizitku pak v žádném případě nepředáváme.

Vizitku druhé osobě nerveme do ruky, nepokládáme před něj na stůl ani mu ji nezasouváme do kapsy u košile. Prostě ji vyjmeme z pouzdra a nabídneme ji. Stejným způsobem převezmeme vizitku od partnera, za vizitku poděkujeme. Neukládáme ji ovšem hned do pouzdra k ostatním vizitkám, ale je vhodné se na ni podívat, znovu si přečíst jméno dané osoby na ní uvedené (tím si ji snadno zapamatujete a také snáze pochopíte jméno v případě, že není české). Pak je na vás, jestli si ji schováte, nebo položíte při jednání před sebe pro lepší orientaci.

Nešokujte, ukažte vizitkou, co ukázat máte
Ve chvíli, kdy volíte podobu vizitky (opomeneme v tomto článku vizitky osobní a jiné a zaměříme se na vizitky firemní), měli byste vzít nejprve v potaz obor, kterému se vaše společnost věnuje, stejně jako konkrétní zaměření a postavení firmy. Tomu by totiž měla odpovídat grafická podoba vizitky.

Nikdo se nebude divit, když dostane do ruky vizitku zástupce reklamní agentury či například mladé ambiciózní realitní agentury (ale také PR agentury, autobazaru apod.) a vizitka bude hýřit barvami, bude znázorňovat paletu barev, paví peří či například futuristické novostavby. Naopak by vás určitě překvapilo, kdyby vám takovou pestrou vizitku předal právník, bankéř či auditor. Tito lidé, respektive jejich společnosti, volí většinou vizitky jednoduché až strohé, ovšem vysoce seriózní, které plní především účel informovat prostřednictvím uvedených dat, nikoli designem.

Dobře se tedy zamyslete jednak nad podobou vizitky adekvátní vašemu firemnímu záběru (ale také ambicím firmy, jejímu podílu na trhu, zemi, odkud firma pochází), ale také nad tím, jací zákazníci, partneři a další lidé budou nejčetnějšími příjemci vašich vizitek. Vy přeci nechcete nikoho šokovat, odrazovat, ale ani nudit. Chcete, aby si vás lidé pamatovali, ovšem měli by si vás pamatovat v tom nejlepším možném světle. A to se nebavíme pouze o barvě (barvách vizitky), důležitý je také vhodný výběr papíru, písma, velikosti a umístění loga. Pokud si s vizitkou nevíte rady sami, nechte si ji navrhnout od firem, které se specializují na corporate identity, či grafickým studiem firmy, která vizitky produkuje.

Co se týče informací, které by měla vizitka obsahovat, pak je třeba kromě názvu společnosti a její adresy uvést rozhodně telefonní číslo do kanceláře vlastníka vizitky, má-li mobilní telefon určený pro služební účely, pak i číslo mobilu. Samozřejmostí je dnes i zobrazení webových stránek společnosti, mailové schránky držitele a pochopitelně číslo faxu. Takový objem informací má svoji logiku. Čím více dat uvedete, tím více zjednodušíte "cestu" příjemce vizitky k vám. Pokud uvedete na vizitce dat málo (například pouze název firmy, jméno držitele vizitky a telefonní číslo na jeho mobil), riskujete tím nedůvěru příjemců vizitek ve vaši společnost.

Autor:
  • Nejčtenější

Vyvážejí do Asie i do Afriky. Recepturu a stroje si přísně chrání

27. dubna 2024

Jejich výrobek zná každý český chalupář. A často mu jeden nestačí. Přesto Papírna Moudrý stačí...

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Omylem jsem s bundou vypral i pár tisícových bankovek. Co dělat?

2. května 2024

Bankovky opotřebované oběhem či běžně poškozené by měl přijmout i obchodník. Pokud to odmítne, máte...

KOMENTÁŘ: Co přinesou nová pravidla pro vymáhání dluhů

30. dubna 2024

Dluhy představují stále větší problém, pro zákazníky i banky. Od 1. května to má pomoci řešit nový...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Pravidla penzijního spoření se mění. Víte, jak z něj získat maximum?

28. dubna 2024

Penzijní spoření má v České republice dlouhou historii. Již tři desítky let poskytuje lidem...

Hledáte byt k pronajmutí? Majitele můžou zajímat i detaily o vás

3. května 2024

S pronájmy se to má v posledních letech jako na houpačce. Momentálně je situace stabilní, poptávka...

Co přineslo 20 let v EU českým domácnostem? Není vše zalité sluncem

3. května 2024

Životní úroveň Čechů během 20 let vzrostla. A to díky členství v Evropské unii. Průměrná spotřeba...

Omylem jsem s bundou vypral i pár tisícových bankovek. Co dělat?

2. května 2024

Bankovky opotřebované oběhem či běžně poškozené by měl přijmout i obchodník. Pokud to odmítne, máte...

DIP je všude. Jen on sám ale problém budoucích důchodů a důchodců neřeší

2. května 2024

Na důchod si v penzijních fondech se státním příspěvkem nespoří čtyři z deseti Čechů. A jsou to...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...