Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Test emailových odpovědí jednotlivých bank

Nejjednodušším způsobem, jak získat informace od banky, je napsat jí. Dostanete však vždy právě ty informace, které potřebujete? Z našeho testu se dozvíte, že tomu tak vždy není.
Odpověď na emailový dotaz bance můžete dostat obratem nebo také vůbec ne.

Odpověď na emailový dotaz bance můžete dostat obratem nebo také vůbec ne. | foto: Profimedia.cz

Pro mnohé z nás je samozřejmostí dennodenní komunikace pomocí emailu. Proto je pochopitelně přirozené tímto způsobem oslovit i banku ve snaze co nejrychleji a nejpohodlněji získat požadované informace.

. Pár slov o metodice testu

Pro účely testu jsme vytvořili dva různé dotazy z oblasti hypotečních úvěrů, které jsme zaslali 11 bankám. Banky jsme oslovili prostřednictvím jejich emailových kontaktů. U jediné banky – GE Money Bank, která email na svých webových stránkách neuvádí – jsme vyplnili online formulář.

První z dotazů byl velice jednoduchý, obecný a dostatečnou reakcí na něj byla odpověď "ano" či "ne".

Naopak druhý dotaz se již zaměřil na potřebu získání podrobnějších konkrétních informací.

Záměrem našeho testu nebylo jen sledovat rychlost odpovědí, ale také formu a přehlednost emailové odpovědi, oslovení, pozdrav, chyby/překlepy, snahu získat klienta, formu rozloučení s uvedením jména pracovníka a případnými kontakty na něj.

Nejrychleji reagovala UniCredit Bank
Všechny banky u prvního dotazu reagovaly do 24 hodin, rekordmanem je v tomto směru UniCredit Bank, která zaslala odpověď do 14 min. Nejdéle jsme čekali na odpověď od Hypoteční banky, která zareagovala téměř za 24 hodin.

. 1. dotaz

S přítelem uvažujeme, že si koupíme byt a chtěli bychom koupi financovat hypotékou. Nejsme ale manželé, zajímá nás, jestli se musíme vzít nebo dostaneme hypotéku společně i bez manželství nebo si ji může vzít jen jeden z nás. Nyní oba pracujeme a o rodině zatím neuvažujeme.

U druhého, podrobnějšího dotazu opět "zabodovala“ UniCredit Bank, která odpověděla za deset minut od odeslání našeho dotazu. Na reakce ostatních bank jsme čekali maximálně 12 hodin. Výjimkou je v tomto směru GE Money Bank, které odpovědět trvalo více než čtyři dny.

. 2. dotaz

Uvažuji o koupi staršího bytu do osobního vlastnictví. Cena bytu je 1,8 mil. korun. Mám již ze stavebního spoření naspořeno 300 tis. korun. Jsem svobodný a je mi 27 let. V současné době jsem zaměstnaný jako projektový manažer a můj průměrný čistý měsíční příjem je zhruba 20 tis. korun. Nemám žádné úvěry ani půjčky, jenom vlastním kreditní kartu, kterou téměř nepoužívám.

Můžete mi říci, jestli by mi Vaše banka poskytla hypotéku ve výši 1,5 mil. korun a pokud bych ji chtěl splácet 20 let, kolik bych asi měsíčně platil?

Odpovědi na ani jeden z dotazů jsme se nedočkali od Wűstenrot hypoteční banky.

Banka Emailový kontakt Doba od zaslání dotazu do obdržení odpovědi
1. dotaz (obecný) 2.dotaz (podrobný)
UniCredit Bank info@unicreditgroup.cz 14 min. 10 min.
BAWAG Bank info@bawag.bank 17 min. 1 hod., 7 min*
Komerční banka mojebanka@kb.cz 49 min. 1 hod., 36 min.
GE Money Bank využit online formulář 1 hod., 25 min. 103 hod., 31 min.**
Raiffeisenbank info@rb.cz 2 hod., 11 min. 1 hod., 35 min.
Volksbank mail@volksbank.cz 2 hod., 28 min. 1 hod., 34 min.
Česká spořitelna csas@csas.cz 3 hod., 35 min. 3 hod., 52 min.
ČSOB info@csob.cz 10 hod., 47 min. 2 hod., 59 min.
mBank kontakt@mbank.cz 11 hod., 2 min. 11 hod., 52 min.
Hypoteční banka info@hypotecnibanka.cz 23 hod., 24 min. 2 hod., 29 min.
Wűstenrot hypoteční banka hypoteka@wuestenrot.cz neodpověděla neodpověděla

*zaměstnanec banky reagoval položením upřesňujícího dotazu, žádné informace neposkytl
**včetně 48 hodin víkendu 

Pro získání odpovědí vás cesta do banky stejně nemine
V případě, že bychom potřebovali emailem získat informaci na položenou otázku z prvního dotazu, můžeme být spokojeni. Všechny banky, které zareagovaly, nám konkrétní odpověď poskytly.

Jiná situace nastala u dotazu druhého. I přesto, že náš dotaz byl velice konkrétní a obsahoval dostatek informací pro jasnou odpověď, poskytly nám ji pouze čtyři banky, a to Volksbank, Hypoteční banka, Komerční banka a GE Money Bank.

Ostatní banky nás odkázaly na své specialisty, webové stránky s kalkulačkou případně na zákaznické telefonní linky. V případě BAWAG Bank jsme byli požádáni o odpověď na další upřesňující dotaz, na který jsme již dále nereagovali.

I úprava emailu rozhoduje
V našem testu jsme nehodnotili pouze rychlost reakcí bank a obsah odpovědí, ale také to, jak jsou emaily přehledné, zda se v nich vyskytují  překlepy či chyby, zda mají pracovníci zájem o získání klienta, způsob rozloučení, uvedení kontaktů apod.

Zarážející skutečností je fakt, že u sedmi bank (Česká spořitelna, ČSOB, Volksbank, Raiffeisenbank, Komerční banka, UniCredit Bank, GE Money Bank) se v textu vyskytovaly překlepy případně pravopisné chyby, v případě Komerční banky, UniCredit Bank a GE Money Bank tomu bylo u odpovědí na oba dotazy.

S orientací v jednotlivých emailech jsme neměli prakticky žádný problém, informace byly podány přehledně.

Pracovníci bank, kteří reagovali na naše dotazy, na úvod emailu "naše fiktivní dotazovatele" oslovovali jménem, případně i s pozdravem. V případě mBank a GE Money Bank se jednalo pouze o pozdrav.

Se správností odpovědí z pohledu klienta můžeme být spokojeni u prvního dotazu, všechny banky nám poskytly odpověď. U druhého dotazu jsme se konkrétních odpovědí dočkali pouze od čtyř bank.

Získat klienta pro další jednání se kromě BAWAG Bank snažili pracovníci všech bank, kteří poslali různé typy odkazů pro možnost získání dalších informací – webové stránky se seznamem hypotečních produktů, kontakty poboček či hypotečních makléřů, hypoteční kalkulačky, infolinky apod.

I závěry jednotlivých emailů se lišily. U všech odpovědí, kromě emailů z Hypoteční banky, bylo uvedeno jméno pracovníka, který se dotazem zabýval. Zástupci Hypoteční banky se skryli pod podpisem "Vaše Hypoteční banka". Kontakty na sebe uvedli alespoň v jednom případě pouze pracovníci mBank a v obou případech pracovníci ČSOB a Volksbank.

Pro další jednání volíme Volksbank
Pochopitelně při rozhodování, kterou banku pro svůj produkt nakonec zvolíme, hrají roli i jiné faktory, ne jen její reakce na náš emailový dotaz. Ale naše první kroky by rozhodně vedly do bank, které měly snahu nám při rozhodování pomoci a pro sebe tak získat nového klienta. Informace na webových stránkách, na které nás většina bank odkázala, si můžeme najít i bez jejich doporučení, nás však zajímalo, co konkrétního nám banky nabídnou.

V odpovědích Volksbank, Hypoteční banky, Komerční banky a GE Money Bank byly přehledně shrnuty všechny údaje, včetně navrženého produktu, výše úvěru, délky splácení, úroku a orientační měsíční splátky.

Nejpodrobnější odpověď nám v tomto směru zaslala Volksbank včetně poskytnutí dalších důležitých informací, jako jsou poplatky související s hypotečním úvěrem.

Jaké jsou vaše zkušenosti s kontaktováním bank pomocí emailů? Napište nám (finance@idnes.cz), velice rádi se o ně podělíme i s ostatními čtenáři v některém z příštích článků...

  • Nejčtenější

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Vyvážejí do Asie i do Afriky. Recepturu a stroje si přísně chrání

27. dubna 2024

Jejich výrobek zná každý český chalupář. A často mu jeden nestačí. Přesto Papírna Moudrý stačí...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Pravidla penzijního spoření se mění. Víte, jak z něj získat maximum?

28. dubna 2024

Penzijní spoření má v České republice dlouhou historii. Již tři desítky let poskytuje lidem...

KOMENTÁŘ: Co přinesou nová pravidla pro vymáhání dluhů

30. dubna 2024

Dluhy představují stále větší problém, pro zákazníky i banky. Od 1. května to má pomoci řešit nový...

Najezdíte autem málo? Příležitostní řidiči mohou ušetřit na povinném ručení

30. dubna 2024

Premium Pokud patříte mezi řidiče, kteří ročně moc kilometrů nenajedou, případně máte třeba aut víc...

Proč firmy a instituce nepřiznávají, že chybu udělalo vedení

29. dubna 2024

Když dojde ve firmách a organizacích k vážným událostem i s fatálními následky, velmi často se...

KVÍZ: Pravidla penzijního spoření se mění. Víte, jak z něj získat maximum?

28. dubna 2024

Penzijní spoření má v České republice dlouhou historii. Již tři desítky let poskytuje lidem...

Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau
Ärztin/Arzt für Innere Medizin

Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau

nabízený plat: 172 000 - 273 000 Kč

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit. Stačí dodržovat pár...