Průzkum bortí i mýtus konzervativního českého zákazníka, který se spoléhá na známé zboží. Ilustrační snímek

Průzkum bortí i mýtus konzervativního českého zákazníka, který se spoléhá na známé zboží. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Češi si hlídají ceny už i v lékárnách a nakupují podle akční ceny

  • 18
Výhodnými akčními nabídkami se Češi neřídí už jen při nákupech potravin. Podle průzkumu serveru AkčníCeny.cz se 78 procent dotazovaných před nákupem v lékárně orientuje podle letákových nabídek akčních cen.

Nejdůležitější roli při nákupu v lékárnách hraje cena. Pravidelně si potravinové doplňky, vitaminy a posilující preparáty podle akčních nabídek pořizuje 28 procent lidí, občas se letákem nechá zlákat dalších 50 procent. Ve specializovaných prodejnách, které akční slevy nenabízejí, nakupuje podle průzkumu jen šest procent zákazníků.

Co odhalil průzkum

  • 53 % respondentů měsíčně neutrácí v lékárně více než 250 Kč.
  • 16 % dotazovaných nechá v lékárně každý měsíc více než 500 Kč.

zdroj: AkčníCeny.cz

Průzkum bortí i mýtus konzervativního českého zákazníka, který se spoléhá na známé zboží. Češi se nebojí vyzkoušet zcela nová léčiva a vitaminy bez předchozí znalosti a doporučení.

O tom, zda si zboží sami koupí, rozhoduje ve většině případů opět cena. Stojí-li nový produkt mezi 50 a 100 korunami, s nákupem neváhá 36 procent dotazovaných. Pokud stojí méně než 50 korun, do košíku si jej dá 11 procent zákazníků. Naopak 19 procent přesvědčí ke koupi jen dražší doplňky a vitaminy, jejichž cena začíná minimálně na stokoruně.

Podle odborníků mohou doplňkové produkty z lékárny náš zdravotní stav významně ovlivnit, pokud jsou zakoupeny a užívány přesně podle individuálních potřeb.

Akční nabídky

Přehled slev v kamenných obchodech a hypermarketech sledujte na portálu AkčníCeny.cz.

"Překvapilo nás, že celých 30 procent nákupů probíhá naslepo. Nakupující se rozhodne pouze podle výhodné nabídky a až následně nad zakoupeným zbožím promýšlí, zda bude produkt užívat sám, nebo jím někoho podaruje," komentuje výsledky aktuální sondy projektový manažer portálu AkčníCeny.cz Ondřej Hloupý. Jak dodává, celkem 38 procent lidí pečuje zejména o sebe a dětem či vnukům pořizuje produkty v lékárnách pětina zákazníků.

Co do četnosti nabízených slev se nyní v jarních letácích objevují zejména potravinové doplňky vhodné ke kontrole metabolismu a komplexní očistě těla. Ačkoliv je lékárny nabízejí s až 50procentními slevami, nebo ve výhodných balíčcích 1+1 zdarma, české zákazníky zatím nepřesvědčily. Podle průzkumu totiž pravidelnou jarní detoxikaci provádí jen 15 procent Čechů, 17 procent o ní zatím jen uvažuje a zbývajících 68 dotazovaných jarní detox zcela vynechává.

, pro iDNES.cz