Area Manager

Area Manager je pozice obvyklá ve výrobní firmě, která prodává sortiment či služby do velkoobchodní a maloobchodní distribuční sítě. Je odpovědný za stanovení a plnění obchodního plánu daného sortimentu ve svěřeném regionu a za vedení, motivaci a hodnocení týmu obchodních zástupců. Většinou má na starosti jednu oblast, kterou může být kraj nebo část republiky. Je podřízen přímo obchodnímu řediteli firmy.

Předpokládá se obchodní a manažerská praxe. Firmy se snaží na tuto pozici často povyšovat své stávající zaměstnance uvnitř firmy, ale pokud v týmu není dostatečně zkušená a silná osobnost, hledá se kandidát i zjiné firmy. Area Manager je odpovědný za rozvoj obchodních aktivit a analýzu výsledků svěřeného regionu. Někdy má Area Manager na starosti jednání s většími klíčovými zákazníky a řešení složitějších obchodních případů a smluvních podmínek.

Zájemci o tuto profesi by měli mít vysokoškolské nebo středoškolské vzdělání, důraz je však kladen zejména na předchozí obchodní praxi a zkušenost s vedením lidí. Ideální Area Manager si najde i prostor pro předání vlastních zkušeností tréninkem obchodních dovedností svého týmu a měl by mít na paměti, že je i v jeho zájmu vychovávat si v týmu schopné vlastní nástupce. Odměna se většinou skládá z fixní a bonusové části (například 40000 základní plat + bonus v závislosti na plnění plánu), součástí bývá také služební automobil, mobilní telefon, notebook.


autorka je konzultantka divize Sales&Marketing společnosti Robert Half Personální poradna

***

Co jsme psali a co si přečtete

Category Manager
Country Manager
Area Manager
HR Manager
Sales Manager
Marketing Manager