Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čeká nás obtížný rok. Banky jsou naštěstí stabilní, říká bankéř roku

aktualizováno 
Vrcholoví bankéři udělili letos titul Bankéř roku 2011 Pavlu Kysilkovi, generálnímu řediteli a předsedovi představenstva České spořitelny. Je to pro něj uznání profesionality poctivosti a práce tisíců kolegyň a kolegů v bance.

Pavel Kysilka byl kdysi nejmladší centrální bankéř. Jeho podpis znáte z dvousetkorunové bankovky. Dnes řídí Českou spořitelnu. | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

"Pro nás všechny to je ta nejsprávnější motivace a závazek a chceme, aby i naši klienti pocítili, že jsme tu pro ně a že nás to baví," říká bankéř roku.

Na trhu vznikají nové banky. Jsou založené na internetu, a hlavně na poskytování služeb zdarma. Neuvažujete o něčem podobném?
Byli jsme jednou z prvních bank s internetovým a telefonním bankovnictvím a investujeme tímto směrem velké úsilí. Vedle toho víme, že klienti potřebují stále více podporu a službu postavenou na těsném a důvěryhodném vztahu k bankovnímu poradci. Oba tyto směry rozvíjíme a nabízíme vedle sebe.

Pavel Kysilka (53)

  • Absolvoval VŠE v Praze Fakultu národohospodářskou, 1986 zde absolvoval interní vědeckou aspiraturu.
  • 1986–1990 pracoval v Ekonomickém ústavu ČSAV
  • 1990–1991 hlavní ekonomický poradce ministra pro ekonomickou politiku.
  • V 90. letech zastával různé posty až po post výkonného guvernéra v ČNB, současně působil jako expert MMF. 
  • Před příchodem do ČS působil v Erste Bank Sparkassen v Praze.
  • V roce 2000 začal pracovat pro Českou spořitelnu jako hlavní ekonom a člen širšího vedení banky, od října 2004 je členem představenstva, zastával také roli hlavního ekonoma banky.
  • Od 1. ledna 2011 je předsedou představenstva a generálním ředitelem České spořitelny.

Dá se očekávat, že vedle ČS vznikne třeba jiná banka, tak jako vedle Raiffeisen vzniklo Zuno? Nebo spíše uvažujete o nějakém nízkonákladovém produktu v rámci banky?
Zabýváme se tím hodně, ale omlouvám se, že vám v této chvíli už víc neprozradím.

Vaše účty mají mladí, staří, chudí i bohatí – je nějaká kategorie, o kterou stojíte nejvíc a chcete jí své služby přizpůsobovat?
Služby poskytujeme všem skupinám obyvatel. Pracujeme teď právě na tom, abychom v dohledné době přinesli každé kategorii klientů na míru šitou nabídku řešení, služeb, poradenství i prostředí. Vycházíme přitom z jejich představ a přání.

Lidé se bojí krize. Jak moc je to podle vás aktuální? Jak by se měli podle vašeho názoru lidé chovat?
Mnohé evropské země čeká obtížný rok a jejich problémy se opět mohou částečně přelít k nám. Naštěstí má Česká republika zdravou ekonomiku i velmi stabilní bankovní sektor a bude se s tím umět vyrovnat.

Jakým způsobem spořit či investovat? Dokážete nabídnout nějaké možnosti spoření i pro člověka s průměrným či podprůměrným příjmem?
Naši poradci při jednání s klienty vycházejí z jejich aktuální a očekávané životní situace a spolu s nimi hledají co nejlepší řešení pro nejbližší i vzdálenější horizont, kde spoření a investování jsou jedním z hlavních pilířů. Vždy se dá nalézt nabídka i pro lidi s průměrným či nižším příjmem.

Lidé často tápou v široké nabídce finančních produktů. V bance mi při každém jednání nabízejí životní pojistku a úvěr. Já vždy odmítnu, ale obtěžuje mě to. Jaké by podle vás mělo být finanční poradenství?
Poradenství vždy musí začít od situace, výhledu, potřeb a snů klienta. Nikdy ne od prodejních plánů banky. A nabízené řešení musí přinést klientovi nejlepší užitek a respektovat jeho schopnost rozumět také rizikům tohoto řešení a ohlídat je. Kdo nabízí produkty a služby, které nemají pro klienta maximální užitek a přijatelná, férově sdělená a zvládnutelná rizika, nemůže v bance pracovat.

Co si myslíte o finanční gramotnosti v Česku?
Finanční gramotnost je u nás slabá. Vytipovali jsme si proto tuto oblast jako jednu z těch, ve které sdílíme se společností naše prostředky, úsilí a kapacity. Přejeme si, aby každý člověk a rodina rozuměli svým financím i nabídce finančních institucí, aby byli sebevědomými a emancipovanými zákazníky, odlišili užitečnou nabídku od vnucování produktů, profesionalitu od reklamních triků, uměli porovnat užitek a cenu a rozuměli základním rizikům. Může vám připadat divné, že si takto chceme vypěstovat na nás náročného a přísného klienta, ale vysvětlení je jednoduché: každého dobrého vinaře potěší nejvíce uznání a pochvala právě od člověka, který rozumí vínu a náročné práci, která stojí u jeho zrodu, a má vycvičený a mlsný jazyk.



Můžete si ještě půjčit?

%
Vypočítat
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Po rozvodu refinancovala hypotéku. Čekalo ji nepříjemné překvapení

Každý rozvod stojí spoustu peněz. A nejen za právníky. Pokud mají manželé hypotéku, která po vypořádání majetku přejde je na jednoho, čeká nového majitele...  celý článek

Ilustrační snímek
Hypotéky dál zdražují. Objemy atakují hranici 21 miliard korun

V květnu úrokové sazby u hypoték pokračovaly v růstu. I když průměrná sazba mírně vzrostla, a to na 2,03 procenta, o hypotéky je stále zájem. Dokonce větší než...  celý článek

Ilustrační snímek
Hypotéky se usadily na hladině dvou procent, zdražují pozvolna

Hypotéky opět zdražily, ale jen mírně. Průměrné úrokové sazby poskočily v červnu na 2,04 procenta. Objemy i počty uzavřených hypoték kopírují květnové výsledky.  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Odhalen největší finanční podvod na světě?
Odhalen největší finanční podvod na světě?

Jedna studie Fedu z roku 2009 tvrdila, že 60 % všech hypoték bylo provázáno se sazbou LIBOR. Před lety jsme zjistili, ž... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.