Banky chtějí, aby klienti zůstali doma

  • 34
S úřednicemi za bankovní přepážkou se zřejmě Češi nebudou setkávat tak často jako dosud. Banky se snaží své klienty naučit, aby k nim chodili co nejméně. Používají k tomu jednoduchý nástroj. Zvyšují poplatky za služby u přepážek. Ve středu k tomu přistoupila i ČSOB.

Chce tím klienty přesvědčit, že služby které banka poskytuje, si mohou stejně snadno a levněji vyřídit bez pomoci zaměstnanců. Například za platbu u přepážek tak klient zaplatí čtyřicet korun.

Tím srorvnala krok s dvěma dalšími českými bankami. Česká spořitelna poplatky upravila na začátku roku. Zpracování platebního příkazu na přepážce  u tohoto peněžního ústavu stojí 45 korun. U Komerční banky stojí výběr hotovosti do 10 tisíc 50 korun.

Pokud klient ČSOB zaplatí pomocí sběrného boxu na pobočce, bude ho to stát jen devět korun. Zdaleka nejlépe na tom bude, pokud transakci vyřídí prostřednictvím internetu nebo mobilu. Tento způsob přijde na čtyři koruny, tedy desetkrát méně než v bance. Podobné sazby si účtují i ostatní banky.

To ale nejsou jediné změny, ke kterým ČSOB přistoupila.

"Chtěli jsme vyjít vstříc hlavně malým a středním firmám, které vstupují do platebního styku se zahraničním a zavedli jsme jednorázovou platbu na příslušné transakce ve výši 250 korun. To proti dnešku znamená úsporu až 650 korun," říká tiskový mluvčí banky Milan Tománek.

Podle Tománka bylo hlavním cílem změny poplatků zjednodušit celý systém.

"Změna poplatků pro banku neznamená žádné výnosy, spíš naopak. Doufáme ale že případné ztráty dorovná zvýšený počet transakcí, které budou podle našich předpokladů s novým ceníkem spojeny," doplnil Tománek.

Bankovní poplatky se v České republice pohybují mezi 160 a 540 korunami a jsou tak na úrovni západní Evropy. - více zde