Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Banky soupeří o drobné klienty

  0:01aktualizováno  0:01
Po období zdražování poplatků banky obracejí a s taktikou vlídné tváře bojují o přízeň milionů klientů. V těchto dnech spouští hned několik bank kampaně s nabídkami, že za určitých podmínek může banka pro lidi pracovat zdarma nebo že větší balík služeb klient pořídí za nízký měsíční paušál.

"Nepochybně jsme svědky snahy bank uspět při jedné z posledních šancí o získání více drobných klientů," reagoval mluvčí ČSOB Milan Tománek.

ČSOB, která je největší bankou v zemi, sáhla v očekávání přílivu klientů ke kampani, se kterou se lidé dosud setkávali spíše u supermarketů a prodejců spotřebního zboží.

Při návštěvě ČSOB vyhotoví její pracovníci zdarma plán jak hospodařit s penězi, a při koupi některého z produktů zařadí zákazníka do slosování o vysoké částky.

"Myslíme si, že to do budoucna jinak nepůjde, než že banka bude na denní bázi lidem radit, co s penězi," říká Tománek.

Drobní klienti jsou pro banky cenní. Příjmy z poplatků a úroků, které od nich vyberou, hrají v ziscích bank stále větší roli. Lákavými nabídkami také chtějí docílit toho, aby si lidé objednali více služeb.

Kromě ČSOB líčí na klienty i další banky. Například menší eBanka nabízí vedení účtu a používání internetu a dalších přímých linek zdarma, pokud bude klientovi chodit měsíčně výplata přes 15 tisíc korun. "Ročně klient ušetří minimálně 768 korun," říká mluvčí Pavel Makovský.

Nastavení částky 15 tisíc korun není náhodné a vychází z toho, že v letošním pololetí přesáhla průměrná hrubá mzda v Česku 17 000 korun. "Chceme zvýhodnit klienty, kteří nás budou používat jako svou hlavní banku," uvedl šéf marketingu eBanky Petr Pišťělák.

Zostření konkurence ordinují bankám i jejich zahraniční vlastníci. Dříve konzervativní Živnobanka, kterou ovládla italská UniCredito, nabízí za 99 korun měsíčně přímé bankovnictví, mezinárodní kartu i veškeré platební transakce a výběry z bankomatů. "Je to italský model - vše zdarma za nevelkou cenu," reagoval mluvčí banky Karel Ježek.

Odborníci soudí, že konkurenční boj bude pokračovat, zejména s cílem vzít současným klientům chuť utéci ke konkurenci. Získání nového klienta je totiž až dvanáctkrát dražší než péče o toho, kterého už banka má.

Autoři:


Hypotéční kalkulačka

let %
Vypočítat
Měsíční splátka Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Grund, výkonný ředitel APMS
Placení esemeskami se stává terčem útoků podvodníků, varuje expert

Zaplatit za službu či zboží prostřednictví SMS je pohodlné a rychlé. Platíme takto třeba parkovné a jízdenky na MHD, kupujeme si hudbu a videa na internetu a...  celý článek

Ilustrační snímek
Vyznáte se v cestovním připojištění? Otestujte se

K základnímu cestovnímu pojištění si můžete vybrat celou řadu různých připojištění. Proč je dobré si je sjednat a s čím mohou na cestách pomoci, prozradí i náš...  celý článek

Ilustrační snímek
Nejčastější chyby, které vás o dovolené připraví o peníze

Na letní dovolenou už letos vyrazila řada Čechů. Některým se však zbytečně prodražila o stovky i tisíce korun, protože udělali školácké chyby, za které se...  celý článek

DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.