Neprůhlednost, tak lze jedním slovem charakterizovat sazebníky bank. Jazyk jen vzdáleně připomíná češtinu a jejich obsáhlost položí na lopatky i hodně zvídavého klienta.
Jestli se někdo v bankovních poplatcích přesto vyzná, je to Patrik Nacher z portálu www.bankovnipoplatky.com. Podle něho banky nový zákon o platebním styku dodržují. Ne vždy však na tom klient skutečně vydělal.
Nenápadné zvýšení poplatku za kartu
Nový zákon o platebním styku úplně zrušil poplatek za blokaci karty. Jenže za to si banka kompenzaci vezme jinde. Třeba zvýší poplatek za používání karty. Ztracených či ukradených karet je určitě mnohonásobně méně než majitelů platebních karet, takže na tom banka nakonec dokonce vydělá. Zvýšení se navíc dalo docela nenápadně schovat do nově zavedeného měsíčního poplatku. Když ho vynásobíte dvanácti, vyjde vám za rok o něco vyšší částka, než kolik jste platili dosud.
Kde zvýšili poplatky u karet:ČSOB Poznámka: debetní = neúvěrová, jen s vlastními penězi; Zdroj: www.bankovnipoplatky.com |
Výpis zadarmo, ale ne vždy
Další změnou je povinnost banky informovat svého klienta jednou měsíčně o stavu jeho účtu. Většina bank už stejně posílala elektronické výpisy zdarma, tak u toho i zůstala.
Čtěte také: |
Za zmínku stojí na druhou stranu Volksbank, která umožňuje předávání výpisů z účtů klientům zdarma prostřednictvím infoterminálů. Některé banky, například ČSOB, však výpisy poštou posílají zadarmo i nyní nebo zlevnily poplatek za vedení účtu, když si necháte zasílat výpisy jen elektronicky.
Pozor, když si sami v internetovém bankovnictví nastavujete, jak chcete posílat výpis, dívejte se pozorně. Když například u Raiffeisenbank zadáte týdenní frekvenci a budete ji chtít později předělat na měsíční, za změnu zaplatíte 30 korun.
Kde se měnila cena za výpis:Citibank Zdroj: www.bankovnipoplatky.com |