Brand manager

-
kdo je...

Podle slovníku znamená anglické slovo brand značku. Může to být obchodní značka nebo značka výrobku a celé slovní spojení brand manager by se dalo nehezky popsat jako sortimentář. Brand manager se nezabývá nákupem, ale marketingem vybraného zboží nebo služby. V jeho pracovní náplni je všestranná péče o konkrétní výrobek či službu. Brand manager má starosti podporu prodeje - od výběru reklamní agentury po zajištění průzkumu poptávky, vypracování analýz účinnosti zvolených propagačních prostředků či plánování spotřebitelských soutěží. Hodně času stráví brand manager u počítače při zpracování marketingových plánů, rozpočtů či detailních zpráv. Jaké kvalifikační předpoklady by měl brand manager mít? Podle Moniky Mrkvičkové z personální agentury Graftom Recruitment mají velkou šanci uspět kreativní lidé s dobrým vystupováním, přesným vyjadřováním, analytickými a organizačními schopnostmi. Nezbytným předpokladem je dobrá znalost angličtiny a ovládání počítače. Platy brand managerů nejsou malé - u juniorských pozic se mohou pohybovat od patnácti do čtyřiadvaceti tisíc korun, u seniorské pozice do čtyřiceti tisíc korun.