Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brand Manager

  9:12aktualizováno  9:12
Brand Manager neboli Product Manager/Manažer značky je, jak už název napovídá, odpovědný za konkrétní produkt nebo skupinu produktů firmy. Tato pozice je ve firemní hierarchii podřízena marketingovému manažerovi. Brand Manager se podílí na přípravě rozpočtu a předpovědí vývoje prodeje svěřeného produktu. Formuluje hlavní strategii prodeje produktu, účastní se prezentací, plánuje prodej, kterého má být dosaženo, a podíl na trhu.

Má na starosti také marketingové aktivity vztahující se k výrobku. Plánuje takzvané promotion akce a marketingové komunikační kampaně ve spolupráci s reklamní a podle potřeby i public relations agenturou, kontroluje rozpočet, vytváří cenovou strategii daných produktů. Hodně času stráví Brand Manager i u počítače při zpracování marketingových plánů, rozpočtů a detailních zpráv. Flexibilní přístup, kreativnost, takt a přesvědčivost, schopnost motivovat členy týmu jsou u Brand Managera samozřejmostí.

Musí úzce spolupracovat s externími a interními partnery, aby co nejefektivněji dosáhl svého cíle a cílů společnosti. Brand Managerovi by nemělo chybět strategické myšlení ani schopnost samostatného rozhodování. Měl by rozumět chování zákazníků a trhu, musí mít analytické myšlení, umět interpretovat data získaná z různých průzkumů trhu. Výhodou je ekonomické vzdělání, nebo alespoň zkušenosti v této oblasti, samozřejmostí jazykové znalosti, zejména pokud se jedná o nadnárodní firmu. Místa Brand Mangerů ­ juniorů obsazují často absolventi škol bez praxe, u seniorů je podmínkou tříletá praxe. Finanční ohodnocení Brand Managera se pohybuje zhruba od 40 000 do 80 000 korun.

***

Co jsme psali a co si přečtete

Business Unit Manager
Category Manager
Country Manager
Area Manager
HR Manager
Sales Manager
Marketing Manager
Brand Manager
Quality Manager
Plant Manager
Security Manager

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Majitel vinařství v Kutné Hoře Lukáš Rudolfský
Obnovuje staré vinice a vyrábí naturální víno. Učí se od něj i cizinci

Lukáš Rudolfský je původně ajťák. K podnikání se dostal úplně náhodou, ale v zemědělství se našel. Vyrábí zcela přírodní nápoj, obnovuje středověké vinice a...  celý článek

Ilustrační snímek
Oddlužovacím „šmejdům“ odzvonilo. Platí změny v osobních bankrotech

Dluhy řeší osobním bankrotem každý rok přes 20 tisíc Čechů. Většina z nich si nedokáže poradit s žádostí o oddlužení, a tak využívá služeb speciálních agentur....  celý článek

Ilustrační snímek
Čísla ČSSZ: Kolik platíme na důchod a na co se vybrané peníze použijí

Za první polovinu roku vybrala Česká správa sociálního zabezpečení od lidí na pojistném na sociální zabezpečení skoro 214 miliard korun. Ale na důchodech a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.