Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Česká spořitelna přišla s individuálními účty

  14:48aktualizováno  14:48
Klienty České spořitelny čeká další změna, tentokrát v podobě tzv. Osobního účtu. Banka ohlásila definitivní konec standardizovaných balíčků. Nyní sám klient rozhoduje o tom, kolik měsíčně vydá za služby a transakce.
Česká spořitelna

Česká spořitelna | foto: Radek MičaiDNES.cz

Česká spořitelna nový produkt – Osobní účet - od června nejprve testovala a zjišťovala, jak velký bude o novinku zájem. V době pilotního provozu tak zřídila přibližně 35 tisíc Osobních účtů, přičemž z pětiny se jednalo o účty zcela nové (zbytek byla konverze z účtů stávajících). Zájem o nový účet podle banky projevovali především mladší klienti. Česká spořitelna se netají plánem prodávat 100 tisíc Osobních účtů měsíčně. Do konce roku 2008 by banka chtěla mít celkem 1,5 milionu jeho uživatelů.

Čím je novinka zajímavá?
Osobní účet je nový produkt České spořitelny, který umožňuje svému majiteli flexibilně a zdarma měnit výběr využívaných služeb. Neplatíte tedy za služby, které nevyužijete. Tyto služby rozděluje ČS do tří vrstev – Standard, Plus a Speciál. O konečné ceně rozhoduje pouze počet produktů, které klient zvolí a využívá. Například pokud budou na účet navázány dvě debetní karty (správa účtu, měsíční výpis a vkladový účet jsou v ceně zahrnuty vždy automaticky), měsíčně jeho majitel zaplatí pouze 29 korun. K tomu pochopitelně všechny ostatní transakce – výběry z bankomatů, jednorázové platby apod. Naopak nejdražší varianta all-inclusive může vyjít až na 538 korun měsíčně.

Jakmile zvolíte produkty, resp. služby Plus (jakýsi nadstandard), bude třeba sáhnout hlouběji do kapsy a něco připlatit. Scénář je stejný – rozhoduje zvolený počet služeb. V rámci Osobního účtu bude nabízeno také pojištění právní ochrany, pojištění schopnosti splácet, upravené cestovní pojištění a nově přibudou i asistenční služby.

"Během přípravy nového účtu, který by postupně měl nahradit všechny stávající účty pro soukromou klientelu, jsme vycházeli z předpokladu, že neexistuje průměrný klient. Ať si tedy každý vybere účet, který si sám složí," uvedl Martin Techman, ředitel úseku pro rozvoj obchodu ČS.

Příslušnou variantu si může každý spočítat sám a své přání vyjádřit bance vyplněním následného formuláře na webových stránkách České spořitelny. Nicméně pro potvrzení bude nutné navštívit pobočku banky. Stávající klienti budou s nabídkou novinky oslovováni průběžně při návštěvách pobočky a podle ČS nebudou ke změně motivováni zvyšováním cen stávajících balíčků. Ty však budou postupně "dobíhat".



Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Když se sport stane neúmyslným viníkem. Situace, které stojí peníze

K nehodě dojde snadno. Stačí se vrhnout na sport a aktivity, na které je čas jen o dovolené či o víkendu. Škodu pak můžete způsobit nejen sobě, ale i jiným...  celý článek

Ilustrační snímek
Konec studií: jak na sociální a zdravotní pojištění v pěti situacích

Od kdy platí absolventi středních a vysokých škol odvody na sociální a zdravotní pojištění? A jak je tomu s odvody, když se po škole někdo rozhodne podnikat či...  celý článek

Ilustrační snímek
Životní pojistku má více než polovina Čechů. Jaké jsou letošní novinky

Celkem 53 procent Čechů, kteří se dostali do vážné životní situace, přiznává, že to mělo výrazný vliv na jejich domácí rozpočet a finanční situaci rodiny. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.