Ilustrační snímek

(ilustrační snímek) - internet, banka, karta, zabezpečení | foto: Profimedia.cz

Česká spořitelna řeší bezpečnost, UniCredit Bank mezinárodního uživatele

  • 10
Další banky upravují své internetové bankovnictví. Česká spořitelna přitom sází na vyšší bezpečnost a nové funkčnosti, UniCredit Bank dává přednost rozšíření mezinárodního využití.

Spořitelna zpřístupní vyšší bezpečnost širšímu spektru klientů

Česká spořitelna od neděle 19. dubna nabídne uživatelům internetového bankovnictví bezpečnější přístup i inovované funkčnosti. Její klienti budou mít nově možnost vstupovat do aplikace Servisu 24 (podnikatelé Business 24) bezpečněji díky volitelné přihlašovací SMS zprávy. Zaslání každé takové esemesky přijde na 1,50 koruny.

Uživatelé služby Servis 24 a Business 24, kteří využívají tzv. vyšší zabezpečení, konkrétně čipovou kartu s nahraným klientským certifikátem, budou na končící platnost čipové karty upozorňováni už 60 dní předem na úvodní obrazovce internetového bankovnictví. Novinkou bude i možnost volby převzetí čipové karty na pobočce nebo její zaslání poštou.

UniCredit Bank představuje svého mezinárodního uživatele

Mezinárodní uživatel je nová služba, která dovolí klientům UniCredit Bank po přihlášení do "svého" internetového bankovnictví obsluhovat účty ve více zemích skupiny UniCredit Group

Chcete-li službu mezinárodního klienta využívat, musíte splnit jednu základní a nutnou podmínku. Tou je zřízení a vedení účtu v některé z bank patřících do skupiny UniCredit v dané zemi (aktuálně v některé ze zmíněných šesti). Teprve pak se můžete na svou banku obrátit s žádostí o tzv. uvolnění služby mezinárodního uživatele v internetovém bankovnictví.

mezinárodní uživatel unicredit bank

Novinka zatím kromě České republiky pronikla pouze do šesti z 22 zemí, v nichž UniCredit působí. Konkrétně na  Slovensko, do Rumunska, Slovinska, Litvy, Lotyšska a Estonska. V nejbližší době chystá nasazení mezinárodního klienta Srbská UniCredit.

Na základě vaší žádosti a po zaplacení jednorázového poplatku 1 000 korun UniCredit Bank (v Česku) zprostředkuje všechny nutné formality s bankami partnerskými. Jakmile podepíšete odpovídající dokumentaci, služba je aktivní nejpozději od následujícího bankovního dne.

"Jedná se o jednorázový poplatek za uvolnění a administraci mezinárodního uživatele, který si účtuje pouze domovská banka. Ta klientovi za zmíněný poplatek zajišťuje kompletní servis a podporu směrem k ostatním bankám skupiny, tedy veškeré administrativní náležitosti. U ostatních "partnerských" bank klient již žádný poplatek spojený s mezinárodním uživatelem neplatí," vysvětluje Tomáš Pavlík, tiskový mluvčí UniCredit Bank.

Jedinou výjimkou je jen případná blokace služeb internetového bankovnictví. Pokud totiž požádáte o blokaci například v Rumunsku, zaplatíte poplatek podle sazebníku rumunské banky.

Sadu přihlašovacích údajů, uživatelské číslo a bezpečnostní klíč, které obdržíte na základě podané žádosti, budete používat i pro všechny ostatní banky. Přihlašovat se přitom nemusíte jen z webu domovské banky, ale kterékoliv jiné.

V rámci procesu přihlášení si vyberete, v které zemi chcete začít on-line obsluhovat své účty. Ty se následně všechny zobrazí. Pak už se stačí jednoduchou volbou v případě potřeby pouze přepnout do jiné země. Internetové bankovnictví v jednotlivých zemích je designem i způsobem ovládání stejné a podle banky zcela intuitivní.
 
Při ztrátě či zcizení bezpečnostního klíče stačí kontaktovat klientskou linku (helpdesk) v kterékoli zemi, kde má klient vedeny účty. Zablokování a odblokování služby funguje automaticky pro všechny země. Klientovi zůstává možnost individuálního nastavení (včetně limitů) pro jednotlivé země a účty.