Špičkový slogan funguje jako klíč. Značce a zboží otevírá cestu k zákazníkovi. A velmi často na zákazníky působí řadu let.
Ty nejzdařilejší světové i české slogany se pokusil před časem zmapovat profesor Lionel Salem ve své knize „Reklamní slogany a příběhy stojící za jejich vznikem“. Jak Salem říká, úspěšné slogany dokážou zasáhnout naši mysl a stávají se součástí našeho života.
Při rozhodování, po jakém výrobku a značce sáhnout, vedou špičkové slogany naši ruku. Když nám značka padne do oka, slovní obrat se vyloupne na povrch a přehraje v naší mysli. Saháme tak po zlatém dědictví, poctivé kávě, čokoládové hvězdě a žijeme s chutí.
Které české slogany se vám vryly do paměti? Otestujte se
Někteří lidé používají slogany dokonce při běžné konverzaci, aniž by si uvědomovali jejich původ a firmu, ke které patří. Dokážete slovní obraty spojit s určitou značkou, nebo jste vůči reklamám imunní? Vyzkoušejte si v našem testu, jak na tom jste.