Češi jsou nároční. Chtějí levné služby a vstřícný přístup bankovních úředníků.

Češi jsou nároční. Chtějí levné služby a vstřícný přístup bankovních úředníků. | foto: Profimedia.cz

Čeští klienti nejsou konzervativní

  • 1
Loni se stala skokanem roku Raiffka a letos už dosáhla na nejvyšší příčku v hlavní soutěži. Porota ji letos jednoznačně zvolila Bankou roku 2008.

Bude ji nynější vítězka kategorie Nejdynamičtější banka roku, německo-polská mBank, následovat? Podle odborníků dokázala mBank, že český bankovní trh rozhodně není definitivně rozdělen a že ani český klient není tak konzervativní, jak se soudilo. Oblíbili si ji zejména mladší a vzdělanější Češi. Po necelém roce působení na trhu je to obrovský úspěch.

Trh se mění ve prospěch klienta

Tím, že vstoupila nízkonákladová mBank na český trh, vyslala silný impulz k tomu, aby se chování trhu změnilo ve prospěch klienta. Její strategie je nula korun za vedení účtu a většinu služeb, nové produkty, například mHypotéka, a otevřená komunikace s klienty. To vše znamená podle slov jejího generálního ředitele Jiřího Báči nejdynamičtější vstup banky na český trh v historii. Důkazem toho je 170 tisíc nových klientů během jediného roku.

Dvojnásobek nově prodaných účtů hlásí i druhá v pořadí Raiffeisenbank. Přitom devadesát procent ze všech nově otevíraných účtů je vítěz v kategorii Účet roku eKonto. Kombinuje nízkou cenu, vysokou kvalitu a ojedinělé služby.

Více poboček i produktů

Třetí místo pro Landesbank Baden-Württemberg (LBBW, dříve Bawag) je podle poroty potvrzením druhého dechu "Bawagu", který dokázal úspěšně změnit značku a uvést ji na trh.

"V roce 2008 jsme představili několik novinek, zejména pro fyzické osoby a pro profese svobodných povolání. Jde o balíčky IQ Konto zdarma, Konto 5 za 50 a IQ Profesní konto," říká mluvčí banky Martina Lambert.

Od září významně rozšířili pobočkovou síť v Česku a každý týden by chtěli představit jednu novinku.

Nejdynamičtější banka
1. mBank
2. Raiffeisenbank
3. LBBW