Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chcete-li vymýtit lenost, začněte u sebe

aktualizováno 
Imanažeři mají své noční můry, kvůli kterým nemohou usnout nebo se kvůli nim v propoceném pyžamu probouzejí uprostřed noci. Jednou z klasických starostí šéfa je představa, že zaměstnancům jde jenom o peníze, jsou líní a snaží se svého šéfa a firmu sedřít z kůže.

A protože lidé fungují podle pravidla „vidím, co chci vidět, a slyším, co chci slyšet“, tyto starosti nabývají často více než reálné podoby. Co však takový šéf nevidí, je to, že lenost, sobeckost a pokřivený charakter rozkvetou, pokud jim to někdo dovolí. A tak jak zahradník zalévá, okopává a hnojí své květiny, tak i manažeři pěstují (ač nevědomky) tyto i jiné nešvary.

Jestli svým lidem říkáte, co mají dělat, nevysvětlujete svá rozhodnutí, nedělíte se o informace, nezajímáte se o jejich mimopracovní problémy a k tomu je navrch čas od času zkritizujete, pak se nedivte! Ve vaší pomyslné zahrádce se vám urodí tolik lenosti a podvůdků, že je budete moci rozdávat. S největší pravděpodobností budete muset brzy sáhnout hluboko do peněženky, abyste tento plevel ze své zahrádky vymýtili.

Jsou ovšem manažeři, kteří na to jdou jinak! Lidem, kteří s nimi pracují, nemizí úsměv z tváře, přetrhli by se, aby vyšli práci a sobě navzájem vstříc, a pondělí patří mezi jejich nejoblíbenější dny. Vzpomeňte si na nějaká svá nedávná setkání s milou operátorkou na telefonu, příjemným bankovním úředníkem či usměvavým řidičem autobusu. Jak na to jejich šéfové jdou? Tak především se svými lidmi hledají smysl jejich práce. Diskutují o vizi a snaží se zodpovědět otázku „proč?“.

Proč by měli dělat to, co dělají? Co z toho bude kdo mít? A princip je opět jednoduchý. Čím více pochopí člověk smysl toho, co dělá, tím víc to dělat chce a tím větší šance je, že ho taková práce bude bavit. Takoví jsme my lidé. Když nás něco baví, nepřemýšlíme příliš o ničem jiném a tím ani o penězích. Pokud tedy chcete ze své zahrádky dostat lenost a zasít úspěch, radost z práce a lepší výsledky, zapomeňte na to, že lidé se dělí na líné a pracovité. Uvědomte si, že lenost či pracovitost jsou následkem vaší každodenní práce. Dejte lidem vizi a vše, co potřebují k práci, diskutujte s nimi, dělte se s nimi o informace, ptejte se na jejich názory, zajímejte se o jejich osobní problémy, chvalte i kritizujte. Bude se vám lépe usínat!

Někteří manažeři vydělávají 300 tisíc korun měsíčně i více. A peníze investují mimo jiné do svého vzhledu, odpočinku, zálib a sportu. Utrácejí čeští šéfové statisíce za luxus? Více ZDE.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Vybalancujte čas mezi prací a soukromím. Psycholog radí, jak na to

Věnovat se naplno práci a osobní život potlačit na minimum? Nebo brát zaměstnání jen jako nutnost a žít až večer s rodinou? Ani jedno není správně. Je třeba...  celý článek

Ilustrační snímek
Trend: trh práce se mění, teď si lidé vybírají firmy. Co je láká?

Rekordně nízká nezaměstnanost v České republice má i odvrácenou tvář. Na trhu práce prakticky nejsou „volní“ lidé. Získat a především si pak talentované...  celý článek

Majitel vinařství v Kutné Hoře Lukáš Rudolfský
Obnovuje staré vinice a vyrábí naturální víno. Učí se od něj i cizinci

Lukáš Rudolfský je původně ajťák. K podnikání se dostal úplně náhodou, ale v zemědělství se našel. Vyrábí zcela přírodní nápoj, obnovuje středověké vinice a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.