Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chcete uspět? Buďte sami sebou!

aktualizováno 
Zdá se, že mnozí šéfové milují šablony. Pokukují po ostatních a snaží se je imitovat. Kupují si manažerské příručky a vypisují poučky. Hlásí se na školení a učí se postupům, jak plánovat, hodnotit, chválit nebo naslouchat.

Personalisté v jejich firmách je zásobují prezentacemi o tom, jak správně řídit, a vyžadují pravidelné vyplňování různých hodnotících i jiných tabulek. Chudák šéf tak zkouší to, co odkoukal od kolegy, naučil se na školení nebo vypsal z knížek. Se skřípáním zubů vyplňuje tabulky. K čemu to vede? Tápe!

Měl se zachovat nějak a zachoval se jinak... Vypadl z role... A tak neustálá snaha o to, dělat věci správně, se podobá snaze nováčka vylézt do sedla temperamentnímu koni. Padá, padá a zase padá. Takové padání nemůže skončit jinak než ještě mizernějším sebevědomím, hraním si na něco, co nejsem, a ve finále tím, že lidé takovému šéfovi přestanou věřit. A pokud mu nevěří, těžko za ním půjdou.
Proto přestaňte lézt na koně, s nímž si nerozumíte, a najděte si svého.

Mluvíte raději ke skupině lidí, nebo se spíše zavřete do místnosti s jedním člověkem? Oceníte konkrétní kroky, nebo vás příliš detailní, strukturální postupy stresují? Jsou lepší konkrétní cíle, nebo se cítíte lépe s obecnějšími prioritami? Uspokojí vás spíše řád a pořádek, nebo vás přílišná organizovanost svazuje? Pokud chcete na manažerské židli získat stabilitu, odložte popisky, texty a návody. Najděte si vlastní styl! Když se budete snažit hrát role a být někým jiným, snadno se vám stane, že zapomenete text.

To se hercům stává. A diváci dovedou být nemilosrdní. Za své peníze chtějí profesionální výkon. Když ho nepodáte a budete se ve své roli ztrácet, půjdou příště jinam a vy se můžete snažit sebevíc, ale ti nejlepší zaměstnanci vám už svůj životopis nepošlou. Kdo by dnes chtěl trávit většinu bdělého života s průměrnými imitátory? Švédský guru řízení Jonas Ridderstrale na toto téma radí: Začněte tím, že se zbavíte rolí, které vám vnucují zvenčí. Vysvlečte se, abyste se dostali ke své osobnosti. Zeptejte se, kdo jste. Podaříli se vám obnažit až na morek kostí, nejste matka ani otec, manažer ani podřízený, barevný ani bílý, Evropan ani Američan. Co vám zbývá? Co chcete v životě opravdu dokázat?

 Nevyznáte se v nabídce nových produktů bank či spořitelen? Chcete vědět, které produkty stojí za to? Na pochybách vás nenechá naše rubrika-Vyplatí se?



Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Vybalancujte čas mezi prací a soukromím. Psycholog radí, jak na to

Věnovat se naplno práci a osobní život potlačit na minimum? Nebo brát zaměstnání jen jako nutnost a žít až večer s rodinou? Ani jedno není správně. Je třeba...  celý článek

Ilustrační snímek
Trend: trh práce se mění, teď si lidé vybírají firmy. Co je láká?

Rekordně nízká nezaměstnanost v České republice má i odvrácenou tvář. Na trhu práce prakticky nejsou „volní“ lidé. Získat a především si pak talentované...  celý článek

Ilustrační snímek
Oddlužovacím „šmejdům“ odzvonilo. Platí změny v osobních bankrotech

Dluhy řeší osobním bankrotem každý rok přes 20 tisíc Čechů. Většina z nich si nedokáže poradit s žádostí o oddlužení, a tak využívá služeb speciálních agentur....  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

V září se 60 miliard korun octne „na ulici“
V září se 60 miliard korun octne „na ulici“

České ministerstvo financí včera oznámilo, že v září neprodá žádné nové pokladniční poukázky a jen 16 miliard korun dlu... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.