"Účet je na jméno mého manžela. Když jsem mu volala, že s kartou není něco v pořádku, ihned zašel na pobočku banky. Zpočátku na něj koukali jako na blázna, protože v aktuálních záznamech žádnou kartu neměli. Naštval se a chtěl jim to ukázat přes Internet banku, ale ani tam karta nebyla zaevidovaná," popisuje Andrea.
Karta jakoby nikdy neexistovala
GE Money Bank, u které mají manželé vedený účet, žádné záznamy o kartě neměla. Až když manžel Andrey ukázal pracovníkům banky transakce provedené neexistující kartou z minulého dne, uznali, že se asi spletli.
"Byl čas oběda, takže se bankéři nemohli spojit s kartovým centrem. Pobočku tedy manžel opustil s tím, že se nic nevyřešilo," říká Andrea. Odpoledne pak zaměstnanci banky sami své klienty kontaktovali. Omluvili se a říkali, že jde o nedefinovatelnou chybu, kvůli které karta vypadla ze systému.
Na vyjádření banky klienti stále čekají
"V minulých dnech došlo k chybné deaktivaci určitého počtu karet a k výpadku zobrazení informací z těchto karet v datovém systému, který využívají bankéři, a také v Internet Bance. Chyba tohoto charakteru v rámci systému je naprosto výjimečná a u všech karet byla bez odkladu odstraněna," tvrdí Hana Miencelová z GE Money Bank.
Druhý den ráno karta byla konečně aktivní. Manželé však banku požádali o písemné vyjádření, které do dneška nedostali. "Chtěli jsme vědět, jestli nebyla na naší straně nějaká chyba. Z GE Money Bank se nám ale už neozvali," uzavírá Andrea.
Technické chyby nejsou raritou
Podobné situace se stávají nejen bankám. V našem předchozím článku jsme vás informovali o tom, že stačí prohodit den a měsíc v rodném čísle a váš účet může vidět jiný klient (více čtěte v předchozím článku).
Na systémovou chybu doplatil i klient České pojišťovny. Kvůli omylu v programu pojišťovna klientovi znatelně navýšila pojistné. I přes opakované reklamace ze strany klienta se pojišťovna po mnoho měsíců odvolávala na technickou chybu ve svém systému, jejíž vyřešení si vyžádá více času (více se dočtete v dřívějším článku).
informujte nás o finančním bezprávíNejste spokojeni se službami či řešením svého problému v bance, pojišťovně či jiné finanční instituci? Neuznali vám reklamaci, na kterou máte nárok, či jste snad přišli v důsledku nefér jednání některého z finančních domů o peníze? |