Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chtěla zaplatit kartou, ale nešlo to. Na pobočce jí řekli, že karta neexistuje

aktualizováno 
Paní Andrea má s manželem společný účet. Každý má svou platební kartu. Její však náhle přestala fungovat. V obchodě platila kartou a tam jí řekli, že je neaktivní. Banka pak zpochybnila existenci karty a všechny údaje o ní zmizely. Problém se týkal několika klientů GE Money Bank.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

"Účet je na jméno mého manžela. Když jsem mu volala, že s kartou není něco v pořádku, ihned zašel na pobočku banky. Zpočátku na něj koukali jako na blázna, protože v aktuálních záznamech žádnou kartu neměli. Naštval se a chtěl jim to ukázat přes Internet banku, ale ani tam karta nebyla zaevidovaná," popisuje Andrea.

Karta jakoby nikdy neexistovala

GE Money Bank, u které mají manželé vedený účet, žádné záznamy o kartě neměla. Až když manžel Andrey ukázal pracovníkům banky transakce provedené neexistující kartou z minulého dne, uznali, že se asi spletli.

"Byl čas oběda, takže se bankéři nemohli spojit s kartovým centrem. Pobočku tedy manžel opustil s tím, že se nic nevyřešilo," říká Andrea. Odpoledne pak zaměstnanci banky sami své klienty kontaktovali. Omluvili se a říkali, že jde o nedefinovatelnou chybu, kvůli které karta vypadla ze systému.

Na vyjádření banky klienti stále čekají

"V minulých dnech došlo k chybné deaktivaci určitého počtu karet a k výpadku zobrazení informací z těchto karet v datovém systému, který využívají bankéři, a také v Internet Bance. Chyba tohoto charakteru v rámci systému je naprosto výjimečná a u všech karet byla bez odkladu odstraněna," tvrdí Hana Miencelová z GE Money Bank.

Druhý den ráno karta byla konečně aktivní. Manželé však banku požádali o písemné vyjádření, které do dneška nedostali. "Chtěli jsme vědět, jestli nebyla na naší straně nějaká chyba. Z GE Money Bank se nám ale už neozvali," uzavírá Andrea.

Technické chyby nejsou raritou

Podobné situace se stávají nejen bankám. V našem předchozím článku jsme vás informovali o tom, že stačí prohodit den a měsíc v rodném čísle a váš účet může vidět jiný klient (více čtěte v předchozím článku).

Na systémovou chybu doplatil i klient České pojišťovny. Kvůli omylu v programu pojišťovna klientovi znatelně navýšila pojistné. I přes opakované reklamace ze strany klienta se pojišťovna po mnoho měsíců odvolávala na technickou chybu ve svém systému, jejíž vyřešení si vyžádá více času (více se dočtete v dřívějším článku).


informujte nás o finančním bezpráví

Nejste spokojeni se službami či řešením svého problému v bance, pojišťovně či jiné finanční instituci? Neuznali vám reklamaci, na kterou máte nárok, či jste snad přišli v důsledku nefér jednání některého z finančních domů o peníze?

Tento článek vznikl na základě příběhu, který nám byl zaslán do redakce. Podobné zkušenosti nám můžete zasílat na adresu finance@idnes.cz . Rádi vám pomůžeme problém řešit či na něj alespoň veřejně poukázat.



Jak si vybudovat finanční rezervu

měsíců % měsíců
Vypočítat
Měsíčně spořte
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Martin Mašát
KOMENTÁŘ: Jsou nulové úroky na běžných účtech zlodějna, nebo ne?

Jaká je dnes nejlepší konzervativní investice? Běžný účet s nulovým úrokem. A buďte rádi za nezáporný úrok. Jestli máte pocit, že vás banky okrádají a neplatí...  celý článek

Ilustrační snímek
Spořicí účty: jak banky nyní zhodnotí vklad ve výši 100 tisíc korun

Pro lidi, kteří si nechtějí připustit žádnou finanční ztrátu, jsou určeny jen opravdu konzervativní finanční produkty. Místo investování budou prostě spořit....  celý článek

Bezkontaktní karta odmítla třikrát poslušnost. Transakce proběhla až po vložení...
Sonda: proč vám bezkontaktní karta odmítne při placení poslušnost

Bezkontaktní karty už prakticky převálcovaly ty klasické. Používá je v Česku přes 84 procent lidí. Placení je s nimi opravdu svižné. Zvlášť u plateb do...  celý článek

DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.