V Česku pokračuje boj o bankovní klienty. Ilustrační snímek

V Česku pokračuje boj o bankovní klienty. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Boj o klienty pokračuje. Čím dál více lidí upřednostňuje menší banky

  • 134
Některé velké bankovní domy zaznamenávají znatelný úbytek klientů. Při výběru banky dávají tuzemští klienti stále větší přednost malým bankovním domům před velkými.

Tento trend potvrdil aktuální průzkum společnosti Sanep a serveru Bankovnípoplatky.com, který porovnal údaje získané v roce 2012 a 2015.

Ve srovnání s údaji získanými společností v 2012 je aktuálně znatelný úbytek klientů České spořitelny, ČSOB a Komerční banky. Oproti tomu je pak v rozmezí tří let viditelný nárůst zájmu o služby Fio banky, Air Bank a Equa Bank či Sberbank. Z velkých tuzemských bank je naopak patrný nárůst u Poštovní spořitelny a GE Money bank.

Největší absolutní nárůst zaznamenala Air Bank, a to o 3,3 procentního bodu (z 0,6 % na 3,9 %), GE Money Bank o dva procentní body (z 5,6 % na 7,6 %). Naopak největší pokles je vidět u České spořitelny, a to o 4,7 procentního bodu (z 30,4 % na 25,7 %) a u Komerční banky o 3,8 procentního bodu (z 12,7 % na 8,9 %)

Průzkum: Ve které bance máte svůj hlavní účet?

Změna přístupu klientů k výběru bankovních domů může podle Patrika Nachera, majitele serveru Bankovnípoplatky.com, souviset jak se vstupem nových českých bankovních institucí na domácí bankovní trh, tak i s přístupem jednotlivých bankovních domů k účtování poplatků, které jsou trnem v oku řadě domácích klientů.

Nepřehlédněte

„Výsledky plasticky ilustrují přechody klientů mezi jednotlivými bankami a jasně dokladují, že za poslední tři roky došlo ke znatelnému přesunu klientského kmene nejen směrem k nově příchozím nízkonákladovým bankám, ale i ke středně velkým bankám. Přitom samotný průzkum se primárně nezaměřil na tuto oblast, ale na znalost majitelů bank v České republice, což zvyšuje objektivitu spontánní odpovědi bez možné tendence zapůsobit volbou banky, která je aktuálně v kurzu,“ komentuje aktuální průzkum Patrik Nacher.

Exkluzivní bleskový průzkum byl proveden ve dnech 12. až 16. dubna 2015 na vybrané skupině 3 817 dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek obyvatel České republiky ve věku 18 až 70 let.

A kam jít?

Jaký bankovní dům bude vyhovovat právě vám, si můžete spočítat v kalkulačce na Osobni.Finance.iDNES.cz. Zjistit můžete třeba to, jak ušetřit na vedení běžného účtu