Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citibank rozšířila služby za nemalý peníz navíc

aktualizováno 
Citibank se snaží přilákat nové klienty, a tak rozšiřuje nabídku svých produktů. Nově nabízí program splátek určený majitelům kreditních karet a osobní účet CitiOne. Jaká je ve skutečnosti tato nabídka? Má šanci uspět a porazit konkurenční produkty?

Citibank přišla na trh s novou nabídkou – individuálním programem splátek, který je určený majitelům kreditních karet. Tato služba kombinuje kreditní kartu s běžným spotřebitelským úvěrem. Jak funguje?

Pokud kreditkou Citibank v obchodě zaplatíte za více než 10 000 korun, můžete v případě vyčerpané částky prostřednictvím telefonu zažádat o individuální program splátek. Sami si vyberete dobu splácení (3, 6, 9 nebo 12 měsíců), které je úměrná výše splátek. Banka si přitom neúčtuje poplatky za zřízení služby či vedení úvěru. Služba navíc není omezena na jednu transakci, můžete mít několik individuálních programů splátek. Pokud si např. koupíte televizi a druhý den rodinnou dovolenou, můžete obě věci splácet individuálně.

Na kolik úvěr přijde? Citibank po vás bude chtít úrok ve výši 18% z vyčerpané částky. Tato sazba je sice výrazně menší než sazba spojená s kreditní kartou Citibank obecně (26,4%), ale stále jde o mnohem vyšší úrokovou sazbu než u běžných spotřebitelských úvěrů (11 – 15%) nebo konkurenčních kreditních karet (16 – 25%). Pro klienty Citibank jde sice o vylepšení, mnohem cennější by však pro ně bylo zavedení např. možnosti přečerpat účet - kontokorent, který je v tomto směru flexibilnějším (netřeba žádat o program splátek) a plošně také levnějším úvěrem (průměr 12-14%).

Banka vsadila na kombinace

Další novinkou banky je osobní účet CitiOne. Jde opět o kombinaci: tentokrát běžného a spořícího účtu. Spořící účet přitom není vázán žádnou výpovědní lhůtou, takže klient může kdykoliv naspořené peníze vybrat. Základ CitiOne tvoří běžný účet s telefonním a internetovým bankovnictvím a mezinárodní platební kartou Maestro. K účtu je možné nastavit automatický trvalý příkaz, který realizuje převody mezi běžným a spořícím účtem podle předem nadefinovaných požadavků klienta.
Výhodou je úročení spořícího účtu do výše 2 % (pokud máte na účtu min. 300 000, max. 3 000 000).
Ostatní sazby pásmového úročení:

- pod 10 000 Kč - 0 %, dále do 100 000 Kč  1%
-100 000  až 300 000 – 1,5 %,
- 300 000 až 3 000 000 – 2%,
- více než 3 000 000 – 1,5%.

Proč čeští klienti nejčastěji mění banku? Čtěte ZDE.

Ptáte se, kolik vás nový účet Citibank bude stát? Rozhodně ne málo – zaplatíte 250 korun za měsíc. Pouze ti, kteří mají na všech svých účtech v daném měsíci nad 200 tisíc korun, získají jeho vedení zdarma plus dva bezplatné výběry z libovolného bankomatu v ČR.

Původní balíček Citibank, její „Běžný účet“, stojí 200 měsíčně (při zůstatku nad 300 tisíc Kč je zdarma); jeho prodej novým klientům byl 28.4. ukončen. Pokud představenou novinku srovnáme s dosavadní nabídkou, zjistíme, že nový účet nabízí pouze výhodnější úročení, což za 600 korun ročně navíc průměrného klienta, který nemívá vyšší zůstatky, příliš nepotěší. Banka navíc při této příležitosti u nového účtu zdražila operace prováděné na pobočce (příplatek 43 Kč za transakci provedenou na přepážce, za takto podaný platební příkaz tedy 49 korun; u "starého" účtu činil příplatek 18 Kč)  a výběry z bankomatu (ze 14 korun na 15 Kč).

Přitom i cena starého „balíčku“ je v porovnání s konkurencí vysoká. Dvě stě korun za pouhé vedení účtu s různými přístupy k němu není málo. Spořící produkty s možností automatického převodu nabízejí k účtům i jiné banky. Ačkoliv je 2 % úročení za rok na vkladech v bance v současnosti spíše výjimečné, je nabízeno pouze v případě určitého pásma, jehož spodní hranice je poměrně vysoká.

Jak vychází srovnání balíčku s konkurencí? Česká spořitelna nabízí za měsíční poplatek 45 Kč tyto služby: tři kanály přímého bankovnictví, zřízení a vedení kontokorentu, dva výběry z bankomatu "zdarma", vydání elektronické karty a další služby. Další z velkých bank, ČSOB, má ve svém balíčku zahrnuty tři kanály přímého bankovnictví, elektronickou kartu a výpisy z účtu. Dále pak zřízení a vedení kontokorentu, to vše za 50 Kč měsíčně. Jak je vidět, nepřinesla Citibank pro retailovou klientelu opravdu nic zajímavého, pouze nenápadně ubrala z negativa jednoho produktu a zaměřila se výhradně na movitou klientelu, kterou může nový účet potěšit. Budete-li si chtít zřídit běžný účet nebo kreditní kartu, ač nedisponujete stovkami tisíc, rozhodně se vyplatí uvažovat o nabídce jiné banky. 

Zaujala vás možnost kombinovat služby? Myslíte si, že nové produkty Citibank mají šanci uspět? Nechali byste se zlákat? Těšíme se na vaše názory a zkušenosti.

Autor:


Jak si vybudovat finanční rezervu

měsíců % měsíců
Vypočítat
Měsíčně spořte
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Martin Mašát
KOMENTÁŘ: Jsou nulové úroky na běžných účtech zlodějna, nebo ne?

Jaká je dnes nejlepší konzervativní investice? Běžný účet s nulovým úrokem. A buďte rádi za nezáporný úrok. Jestli máte pocit, že vás banky okrádají a neplatí...  celý článek

Ilustrační snímek
Nový trend: Češi mění zaběhané postoje, kam ukládat peníze

Ukládat peníze na spořicí účet už české střadatele přestává pomalu ale jistě bavit. Úrokové sazby jsou příliš nízké a výnosy mizivé. Proto se Češi začínají...  celý článek

Ilustrační snímek
Boj o klienty pokračuje. Banky vymýšlejí další trumfy

České bankovnictví se proměňuje. Konkurenční boj bank získat klienty na svou stranu nekončí, naopak pokračuje. Novým, nízkonákladovým bankám se podařilo získat...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

V září se 60 miliard korun octne „na ulici“
V září se 60 miliard korun octne „na ulici“

České ministerstvo financí včera oznámilo, že v září neprodá žádné nové pokladniční poukázky a jen 16 miliard korun dlu... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.