Asistenční služba zajistí odtah například na odstavné parkoviště a následně do nejbližšího servisu v ČR, ověří smluvní krytí rizika a v podstatě vše se děje bezplatně bez zapojení klienta. Veškeré náklady si vyřeší asistenční služba s pojišťovnou sama.
Náklady mohou být mnohdy velmi vysoké, třeba při vyprošťování z nepřístupných míst jeřábem. Například Česká pojišťovna má v každé evropské zemi smluvního partnera, který zprostředkovává kontakt s tamější pojišťovnou, u níž je pojištěn zahraniční klient. „Pomáhají nám i s právními úkony, protože všechny likvidace probíhají podle práva země, kde se nehoda stala.
Smluvní partner například prověří i veškeré uplatňované náklady v případě, že nehodu způsobí český řidič. Zahraniční poškození se neváhají soudit, jestliže nejsou s likvidací spokojeni, a nechají si proplatit vše do posledního eurocentu. Průměrná škoda zahraničního účastníka bývá kolem 4500 eur (tedy asi 135 tis. Kč),“ říká Václav Bálek z České pojišťovny.
Povinné ručení je v zahraničí dražší
Výše pojistného v ostatních evropských státech je s tuzemskou úrovní těžko srovnatelná, neboť pojistné se zpravidla odvozuje od mnoha pojistných faktorů. Obecně lze konstatovat, že pojistné je poměrně vysoké a čeští řidiči platí výrazně méně než jejich evropští kolegové zahraničním pojišťovnám.
Například v Německu zaplatí řidiči za vůz o obsahu 1198 ccm za povinné ručení v přepočtu téměř 25 000 korun. Sazby srovnatelné s tuzemskem počítají pojišťovny řidičům na Slovensku. Tam přijde povinné ručení dokonce o něco levněji než v Česku.
Chcete vidět, jaké konkrétní podmínky nabídly jednotlivé banky pro hypotéku na 15 let? Co se stane, když se zvýší úroky? Jak ověřují banky vaši bonitu? Co vás budou chtít a na co dát pozor? Čtěte ZDE. |