Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co dělat s penězi došlými na cizí účet

aktualizováno 
Banky jsou plné počítačů, ale obsluhují je lidé. Může se stát, že někdo z pracovníků udělá chybu. Například při zpracování příkazu ze sběrného boxu, vyplněného klientem. Co potom?

Problém objevíte pravděpodobně až při kontrole výpisu z účtu nebo až se ozve ten, kdo na zatoulané peníze čeká. Omyl musí napravit banka sama. Je však potřeba, aby klient vznesl reklamaci, nejlépe písemně - jinak se o věci nikdo nedozví.

S reklamací neotálejte

Do tří měsíců od špatného převodu může banka sama stáhnout peníze z účtu neoprávněně obohaceného. To je rozdíl oproti situaci, kdy chybu při vyplňování platebního příkazu udělá sám klient. To pak není řešení tak jednoduché. Reklamaci se rozhodně nedoporučuje odkládat. Po třech měsících už je řízení složitější, protože ke zpětnému převodu peněz je potřeba souhlas člověka či firmy, na jehož kontě se ocitly. V tom případě může být vše složitější - ne vždy se totiž souhlas podaří obstarat. Vyřizování je však stále v plné kompetenci banky, která se musí rozhodnout, zda peníze poškozenému vrátí z vlastního zisku a smíří se se ztrátou, nebo se bude soudit.

Jednou kupuj, dvakrát plať

Parafráze přísloví se zdá nepravděpodobná, klient České spořitelny pan Dvořák však podobnou situaci zažil. Při platbě kartou u benzinové stanice proběhlo vše bez problémů. „Na výpisu z účtu jsem našel později platbu za benzin dvakrát. V ten samý den, v tu samou hodinu a minutu, vždy stejnou částku. Prostě mi jednu platbu odečetli dvakrát,“ vzpomíná klient.

Malý, ale hezký!

Co můžete získat jako klient malé banky?
Proč mít účet v malé bance? Více ZDE.

Nebylo jasné, zda problém nastal u obchodníka, nebo v bance. Tvrzení, že se stala chyba v komunikaci mezi čerpací stanicí a bankou, musel klient podpořit písemnou reklamací. Potom se mu peníze na účet vrátily, ale vyřízení stížnosti tenkrát trvalo dost dlouho. Obecně však platí, že se banky snaží podobné případy vyřídit rychle a ke spokojenost klienta. Jak říká Ivo Polišenský z Živnobanky: „Snažíme se požadavek klienta vyřešit v co nejkratším možném termínu.“

Autor:


Jak si vybudovat finanční rezervu

měsíců % měsíců
Vypočítat
Měsíčně spořte
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Milion uložený na rok: někde vydělá 396 korun, jinde až 9 386 korun

Mít peníze „nasyslené“ v bance není aktuálně žádné velké terno. Ale co třeba se 150 tisíci či s milionem, o kterých víte, že je budete za rok potřebovat?  celý článek

ČSOB včetně Poštovní spořitelny má mobilní peněženku (Na Nákupy), kterou...
Revoluce v placení: Chytrým mobilem platí v obchodech už tisíce Čechů

Placení mobilem se v Česku stává hitem podobně jako placení pípacími kartami. Mobilní peněženku už využívá přes 15 tisíc Čechů a počty uživatelů každým dnem...  celý článek

Petr Vosála
Setkává se s útoky na bankovní účty lidí. Češi jsou nepoučitelní, říká

Řada Čechů si myslí, že ovládá internetové bankovnictví, k platebním kartám se chová obezřetně a vyzná se přinejmenším v základech internetové bezpečnosti....  celý článek

DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.