Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dejte firmě vlastní podobu

aktualizováno 
Název a logo. To je základ, bez něhož firma „nebude vidět“. Obojí by mělo být jednoduché, výstižné a nejlépe i originální. Tedy lehce zapamatovatelné jak sluchem, tak zrakem. Grafici, kteří se zabývají tvorbou log, upozorňují, že čím jednodušší a zároveň nápaditější logo, tím větší efekt a snadnější výroba vizitek, firemních papírů a veškerých dalších dokladů, i například vývěsního štítu.

Složité, hodně barevné obrázky a dlouhé nápisy v logu mohou zkomplikovat a prodražit výrobu reklamních a propagačních předmětů včetně firemních materiálů.

-Vytvoření loga a manuálu, tedy návodu, jak logo používat, stojí obvykle několik tisíc nebo desítek tisíc korun. Velké firmy za svá loga dokonce neváhají platit milionové částky. Jejich manuály pro použití firemní značky však bývají složitější a obsáhlejší.

- Dalšími výdaji, se kterými musí podnikatel počítat, jsou náklady spojené s výrobou vizitek, razítek či firemních papírů. V součtu si na ně opět bude muset připravit několik tisíc korun s tím, že je tento materiál třeba průběžně doplňovat. Před tím, než zadá podnikatel výrobu firemních materiálů, měl by si porovnat ceny na trhu. V době internetového obchodování nemusí jít do tiskárny „za rohem“, ale může si objednat zboží třeba z druhého konce republiky. Třeba za jednu celobarevnou vizitku můžete zaplatit (od 200 kusů) 2,50 nebo 3,50 koruny. Přitom obě firmy nabízejí služby i prostřednictvím internetu.

- Kromě drobných firemních materiálů je nutné počítat i s vývěsním štítem, případně jiným typem označení firmy, reklamními předměty a podobně. To vše ukrojí z podnikatelova rozpočtu další tisíce, ale spíše desetitisíce korun. Například vývěsní štít nad výlohu může přijít orientačně na 20 000 až 40 000 korun. Reklamní tabule pak stojí dle velikosti a provedení od 3 do 20 tisíc.

Autor:


Hypotéční kalkulačka

let %
Vypočítat
Měsíční splátka Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Kvíz: Vyznáte se v realitních pojmech?

Koupit nemovitost není jen tak. Spoustu času strávíte brouzdáním po internetu, hledáním nejlepších nabídek, vyřizováním byrokratických nezbytností a pak ještě...  celý článek

Ilustrační snímek
Exekuce sužují už i střední třídu, je to problém, varují odborníci

Do exekucí se dostávají už i lidé ze střední třídy, kteří si nikdy nemysleli, že se jim něco takového může stát. Ve videorozhovoru na to upozorňují odborníci.  celý článek

Ilustrační snímek
Spoříte potomkům? Spočítali jsme, co udělá s úsporami inflace

Mít dítě je drahé „hobby“, vyjde řádově na miliony korun. Jak se připravit na výdaje spojené se studiem a vstupem do dospělého života dětí? Kolik a jak spořit...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.