Dejte firmě vlastní podobu

Název a logo. To je základ, bez něhož firma „nebude vidět“. Obojí by mělo být jednoduché, výstižné a nejlépe i originální. Tedy lehce zapamatovatelné jak sluchem, tak zrakem. Grafici, kteří se zabývají tvorbou log, upozorňují, že čím jednodušší a zároveň nápaditější logo, tím větší efekt a snadnější výroba vizitek, firemních papírů a veškerých dalších dokladů, i například vývěsního štítu.

Složité, hodně barevné obrázky a dlouhé nápisy v logu mohou zkomplikovat a prodražit výrobu reklamních a propagačních předmětů včetně firemních materiálů.

-Vytvoření loga a manuálu, tedy návodu, jak logo používat, stojí obvykle několik tisíc nebo desítek tisíc korun. Velké firmy za svá loga dokonce neváhají platit milionové částky. Jejich manuály pro použití firemní značky však bývají složitější a obsáhlejší.

- Dalšími výdaji, se kterými musí podnikatel počítat, jsou náklady spojené s výrobou vizitek, razítek či firemních papírů. V součtu si na ně opět bude muset připravit několik tisíc korun s tím, že je tento materiál třeba průběžně doplňovat. Před tím, než zadá podnikatel výrobu firemních materiálů, měl by si porovnat ceny na trhu. V době internetového obchodování nemusí jít do tiskárny „za rohem“, ale může si objednat zboží třeba z druhého konce republiky. Třeba za jednu celobarevnou vizitku můžete zaplatit (od 200 kusů) 2,50 nebo 3,50 koruny. Přitom obě firmy nabízejí služby i prostřednictvím internetu.

- Kromě drobných firemních materiálů je nutné počítat i s vývěsním štítem, případně jiným typem označení firmy, reklamními předměty a podobně. To vše ukrojí z podnikatelova rozpočtu další tisíce, ale spíše desetitisíce korun. Například vývěsní štít nad výlohu může přijít orientačně na 20 000 až 40 000 korun. Reklamní tabule pak stojí dle velikosti a provedení od 3 do 20 tisíc.