Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dejte lidem vědět, jak dělají svou práci

aktualizováno 
Pouze patnáct procent zaměstnanců našich firem tvrdí, že má jasno v tom, za jakými cíli jdou. Ani ne deseti procentům z nich dodávají šéfové průběžně přehled o výsledcích práce.

Jinými slovy - až v 90 procentech našich firem se v práci „pracuje“ zřejmě jen tak pro dobrý pocit. Samozřejmě, že si to žádný zaměstnavatel nemyslí a ani to nepřizná!
Čím však je takové pracoviště charakteristické? Na výsledky práce se nikdo příliš nesoustředí. Ani šéfové, ani zaměstnanci. Vykonáno? Dobře. A jak? K tomu se už nikdo nevrací. A tak většina lidí pracovní dobu tráví způsobem, který jim ze zaměstnání dovolí odejít včas a s alespoň malým zadostiučiněním. Je to, jako by hráli fotbal nebo squash jen tak - ne na body, ale pro dobrý pocit. Hráči hrají, jak jim to vyhovuje, nikam nepospíchají. Občas se v půlce hry zastaví, aby si řekli vtip, který někoho právě napadl. Na hru se příliš nesoustředí, hlavou jim lítá spousta myšlenek, a když je nějaká napadne, jednoduše se zastaví a podělí se o ni s ostatními.

Platební karta (c) profimedia.cz/corbis

Kariéra přes postel? Někdy vyjde... Více ZDE.

Jak se takový zápas změní, když někdo navrhne, aby se hrálo na body a za zlaté medaile! Tempo, styl a hlavně energie lidí se rapidně změní. Hráči se zaměří na bránu a na to, aby získali bod pro své družstvo. Improvizují, spolupracují, chválí úspěch a litují prohry. Objevují se silné emoce - radost a zklamání. Protože je hra daleko intenzivnější, je třeba se vmžiku vyrovnávat s překážkami a měnící se realitou. A tak se hráči i učí a jejich hra je tak lepší a lepší.

I zaměstnancům je třeba oznámit průběžné výsledky jejich snažení, tak jak je to běžné ve sportu, kde k tabuli výsledků upínají svůj zrak během zápasu nejen hráči, ale hlavně fanoušci (= třeba zákazníci). Na začátku zápasu (při nástupu do zaměstnání, na začátku roku, měsíce nebo týdne) je třeba s každým členem týmu vyjasnit, kde je branka a kolik gólů potřebuje vsítit, abychom jako manšaft získali medaili. V průběhu potom každý potřebujeme tabuli výsledků, na které průběžně uvidíme své skóre (kolik prodáno, vyrobeno, obslouženo...?). Po zápase (na konci roku, měsíce, týdne) je třeba podtrhnout, sečíst, oslavit vítězství a poučit se z chyb.

Ti nejlepší šéfové firemních týmů od sportovců už dávno převzali tento základní princip. Vědí totiž, že lidé hrají/pracují jinak, když vědí, jaké je skóre.



Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Tři věci, které nejvíce vytáčejí zaměstnance v kancelářích

Někdy je to v kanceláři o nervy a o zdraví. Zvlášť, když vypuknou hádky mezi kolegy kvůli relativním maličkostem. Horko, hluk, vyrušování, co teď nejvíce vadí...  celý článek

Ilustrační snímek
Absurdní výpovědi: řízl jsem se moukou a nebaví mě sedět na židli

Zaměstnanec může dát v práci výpověď kdykoliv a z jakéhokoliv důvodu. A proto se občas personalisté setkávají s kuriózními argumenty.  celý článek

Ilustrační snímek
Nikdy dříve se nám nežilo lépe, vzkazují čeští milionáři

Nahlédnout do života bohatých Čechů, kteří mají na svých kontech miliony, není snadné. Už po několik let se o to snaží unikátní průzkumy bank. Přímým...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

V září se 60 miliard korun octne „na ulici“
V září se 60 miliard korun octne „na ulici“

České ministerstvo financí včera oznámilo, že v září neprodá žádné nové pokladniční poukázky a jen 16 miliard korun dlu... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.