Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Den D: Filmový fanda se touží svézt na vlně Facebooku. Investory nenadchl

aktualizováno 
Lukáš Zvolánek nabízí investorům projekt WHIWA. Díky němu budou moci milovníci filmů sdílet s přáteli svůj filmový vkus podobně, jako je to na Facebooku. Na rozjezd žádá od investorů půl milionu za třicetiprocentní podíl ve firmě.

Před investory předstupují dva filmoví fanoušci a zároveň obdivovatelé Facebooku, Twitteru a dalších sociálních sítí, Lukáš Zvolánek z Prahy a Petr Kalandra z Prostějova. Přicházejí představit internetový projekt zvaný WHIWA, aneb "What I Watch", tedy to, co sleduji, na co se dívám.

"Pro zjednodušení se dá říct, že WHIWA je takový Facebook pro filmové fanoušky. WHIWA vám dokáže najít a doporučit nové přátelé se stejným filmovým vkusem. WHIWA vám taky dokáže poradit a najít nové filmy na základě toho, co se vám líbilo v minulosti. Náš cíl je vybudovat sociální síť s obrovskou uživatelskou základnou. Dá se říct, že chceme udělat sledování filmů více sociální a komunitní," chrlí ze sebe na úvod mluvčí dvojice Zvolánek.

Podle Zvolánka jsou na trhu komunitní projekty, které se specializují na hudbu, hry, knihy, ale takový, který by se zabýval filmy, chybí. Proto se společně s kamarádem programátorem Petrem rozhodl takový projekt spustit. Od investorů žádají půl milionu za třicetiprocentní podíl ve firmě. Peníze by použili na to, aby dali projektu vizuální kabát a stal se tak uživatelsky přívětivý.

True

Investoři jsou zvědaví, jak celý projekt vlastně funguje, Ivan Pilný dokonce nechápe, proč potřebují peníze: "Proč za peníze? Když na Facebooku nebo na Twitteru někdo něco takovýho založí a bude to rozumný, nabalí tam obrovskou návštěvnost."

Pánové tedy přistupují k prezentaci svého projektu. Zatím mají připravený uzavřený beta test, který pro několik tisíc uživatelů funguje již rok. Celý princip spočívá v tom, že si pustíte nějaký film, jeho název a to, že ho sledujete, se objeví ve vašem statusu. "A zároveň s tím je možnost, že se to zobrazí i na sociálních sítích, jako je třeba Facebook a Twitter. A zobrazí se to všem vašim přátelům, vepíše se to do statistik vašeho účtu, a samozřejmě se na to dá navázat spousta věcí a vyvodit spousta výsledků," vysvětluje Zvolánek.

Tomio Okamura, který podle vlastních slov není tak zběhlý v internetovém byznysu, se zajímá, proč na to ještě nikdo na světě nepřišel. Zvolánek ho ujistí, že to sleduje už několik let a je si stoprocentně jistý, že s touto službou jsou první. Ovšem Okamura se domníval, že díky projektu budou lidé sdílet filmy. Zvolánek ho vyvede z omylu - jde pouze o sdílení informací o filmech, o sdílení filmového vkusu se světem a svými přáteli.

True

Právě nemožnost sledovat prostřednictvím WHIWA filmy investorům vadí. "Dokud tam nejsou filmy, tak je to v principu na nic," vyjádří své pocity Michael Rostock. Zvolánek doufá, že se jim to jednou podaří.

A dokážete si představit, co to obnáší, abyste tam ty filmy měli?" ptá se Marta Nováková. "My chceme nejdřív získat velikou návštěvnost a až se ten projekt zaběhne, získá jméno, tak bychom rádi oslovili právě ty filmové společnosti, distributory," plánuje Zvolánek. Ovšem podle Ivana Pilného se toto zatím nikomu nedaří. Proto pánové plánují investice do nového kabátu svého projektu, do reklamy na sociálních sítích i filmových webech.

Plány mají skutečně veliké a při prezentaci svého projektu často zabrousí do vzdálené budoucnosti, kde by chtěli jednou být, což se nelíbí především Michaelu Rostockovi: "Mládenci, vy pořád mícháte budoucnost a současnost. Vždycky prosím oddělte mezi tím, co máte, a tím, co byste chtěli udělat v budoucnu."

Diskuse nad přínosem projektu WHIWA a jeho odlišením od stávajících sociálních sítí dále pokračuje, každý z investorů přichází se svou připomínkou či námitkou. Dana Bérová například zpochybní, proč by se filmový fanoušek, milovník filmů, měl vůbec dívat na malou obrazovku počítače, proč by si měl takto kazit požitek z filmu.

True

Po dlouhých diskusích, k čemu WHIWA vlastně je, shrne Zvolánek poslání projektu: "My vlastně vycházíme z toho, řekněte nám, na jaké filmy se díváte a my vám řekneme, co jste za člověka. Takže tam vlastně vidíte veškeré statistiky, co se dají získat z těch filmů, jak jsem říkal. Ať už to jsou žánry, oblíbení herci a tak dále."

To ovšem vyděsí Tomia Okamuru, který se obává, že když bude sledovat pornografický film, dozví se o tom všichni, protože se to zaregistruje na Facebooku. To mu Zvolánek potvrdí, ale zároveň ho ubezpečí, že už na začátku sledování filmu může vybrat, zda film chce do svého profilu zařadit či ne.

Prezentace projektu se blíží k závěru a na přetřes přišla firemní strategie, která zajímá především Michaela Rostocka. Zvolánek se zmůže pouze na věty typu: "Firemní strategie je pro celý svět, ČR." a "Náš web bude mít obrovskou návštěvnost." Tímto natolik odradí investory, že postupně o projekt ztrácejí zájem.

Dana Bérová, ke které se přidá i Marta Nováková, navíc nechápe smysl, proč vytvářet novou platformu, kde si budou lidé sdílet informace o filmech, když to klidně mohou dělat na Facebooku a zároveň je jí úplně jedno, jestli někdo další bude vědět, jaké ona sleduje filmy. Ovšem hlavní důvod odmítnutí obou dam je ten, že Zvolánkovi i jeho kamarádovi chybí vlastní byznys model.

ve čtvrtek na čt1 ve 20:55 uvidíte

Energetický nápoj z cukrové třtiny - Ivo Borovec - 3 miliony korun za 20 procent

Plastová podlaha - Adam Milata - 2 miliony korun za 20 procent

WHIWA - server pro filmové fanoušky - Lukáš Zvolánek a Petr Kalandra - 500 tisíc korun za 30 procent

Přijď a potkej - seznamovací server - Martin Dvořák - milion korun za deset procent 



Jak si vybudovat finanční rezervu

měsíců % měsíců
Vypočítat
Měsíčně spořte
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Novinky v investování: od ledna začnou platit jasnější pravidla

Češi mají v podílových fondech investováno asi 445 miliard korun. Někteří se však spálili a investovali na doporučení poradců, aniž tušili, že poradci za svá...  celý článek

Ilustrační snímek
Potěmkinova příležitost: šest minusů pro investici do zlata

Zlato je věčné, tedy hned po diamantech, a nic ho nikdy nenahradí. Navíc je krásné, a když ho máte, máte své jisté. I proto je zlato dodnes jednou z...  celý článek

JOSEF ŠÍMA: ATELIÉR 1934, olej na plátně, 99 x 144 cm  Cena 28,8 milionů korun...
Rekordní rok na českých aukcích: investoři utratili přes miliardu

Sběratelé a investoři loni utratili na aukcích 1,26 miliardy korun, padl historický rekord za obraz vydražený za nejvyšší cenu a řada umělců dosáhla nových...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.