Den D: Sháním 800 tisíc na zázračný Krepelákchromepoxilák

  • 75
Jana Sissmilchová přichází představit svůj antikorozní lak s výdrží 15 let. K tomu, aby svůj projekt s tajuplným názvem Krepelákchromepoxilák dotáhla do zdárného konce, potřebuje 800 tisíc korun. Investorům nabízí 20% podíl z firmy.

"Výrobek je založený na chemické reakci, kdy za použití dvojchromanů vznikne chroman železitý, rzi jsou kysličníky železa a ty reagují s chromanem za vzniku antikorozního pigmentu," popisuje paní Jana, která je vystudovaná chemička.

Investory žádá o 800 tisíc korun za 20procentní podíl. Peníze by využila na dobudování výrobny, na technologické zařízení v hodnotě 250 tisíc korun a 300 tisíc na marketing a uvedení na trh. Také je potřeba, aby výrobek prošel antikorozními zkouškami.

"Tohle je petlice z vrat Pražského hradu," ukazuje Jana. Jedna část je natřená Krepelákchromepoxilákem a druhá nikoli. Výsledky však ukáže až čas. "Jak jste se dostala k petlici z Pražského hradu?" zajímá se Michael Rostock. "Vedle nás jsou zámečníci a oni to tam měli k opravě. Já jsem si to od nich půjčila, řekla jsem jim, že to vrátím za dva dny," vysvětluje Jana.

co je den d

Česká televize od 5. ledna začala vysílat druhou řadu pořadu Den D, ve kterém lze získat peníze na uskutečnění podnikatelského nápadu. Uchazeč si může investorům říct o částku od 200 tisíc do 1,5 milionu korun. Investoři pak do nápadu mohou, ale nemusejí investovat.

Druhá řada má opět 13 dílů a v každém vystoupí pětice uchazečů o peníze. Sami žadatelé si řeknou, kolik peněz potřebují a jaký podíl nabízejí. Částka, o kterou si "podnikatel" řekne, je neměnná, ale o podílu investorů se dá smlouvat. Investoři totiž vkládají do projektů své vlastní peníze. Pravidla najdete ZDE.

Ondřej Bartoš se ptá, v čem tkví originalita výrobku. "Princip je vlastně v tom, že po nátěru probíhá chemická reakce mezi chromanem a kysličníkem železa. Výhodou je, že se tím vlastně zabraňuje korozi chemicky," odpovídá Jana.

Hlavní efekt je tedy zabránění další korozi. Materiál pak prý nezreziví dalších 15 let. Paní Jana svůj produkt zkoušela u bratra, který má chlév pro krávy. Natřeli tam podhledy a roury a po několika letech materiál stále nereziví. "Trubky nekorodují ani v místech, kde krávy močí a nečistoty se pak spláchnou vodou," ujišťuje Jana investory praktickým příkladem.

na přehled investorů se podívejte v naší infografice

Dřívější podnikání se nezdařilo

Paní Jana už jednu firmu vlastní. Ale jako podnikatelka dluží asi 250 tisíc a jako soukromá osoba 50 tisíc korun. Takže dluhy nejsou malé. To investory opravdu nepřesvědčilo o Janiných podnikatelských kvalitách.

Tomio Okamura se ptá, v čem byl problém. "Velkoobchody chtěly splatnost šest týdnů a odebíraly by za 250 tisíc týdně. Ale já jsem nemohla přežít šest neděl bez peněz," vzpomíná Jana na dobu, kdy se zadlužila. Dalším problémem byla špatná volba společníka, který ji, jak sama říká, vytuneloval.

Produkt se investorům celkem líbí, ale nevýhodu vidí v Janiných obchodních schopnostech. "Já to neříkám často, protože spíš lidi k podnikání přemlouvám," hodnotí prezentaci Bartoš, "ale já si myslím, že zrovna u vás to podnikání je spíš špatné. Jsem hluboce přesvědčen, že si lépe vyděláte jako zaměstnanec."

Jana Sissmilchová peníze nezískala, ale třeba díky jejímu výrobku nezkoroduje petlice na Pražském hradě.

V úterý na čt1 ve 22:00 uvidíte:

Ondřej Kučera - Price killer, nákupní portál 1,5 milionu korun za 30% podíl
Josef Sekený - tvárnice ze stavební sutě, 1,5 milionu korun, za 20% podíl
Milan Fikar - početí potomka u neplodných párů, 300 tisíc korun, za 15% podíl
Marek Hlávka - cestovka pro plyšáky, 300 tisíc korun, za 30% podíl