Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Devět rad, jak úspěšně rozjet vlastní firmu

aktualizováno 
Jestli už nechcete být zaměstnancem, založte si vlastní firmu. Než se do podnikání pustíte, měli byste se řídit několika základními radami. Prozkoumejte si například potencionální konkurenci a pečlivě naplánujte každý krok. Myslete ale i na rizika.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

1. Mít dobrý nápad neboli podnikatelský záměr je základ
Rozmyslete si, v jakém oboru chcete podnikat a jaká je situace na trhu. Větší šanci na úspěch mají samozřejmě ty služby či produkty, které na trhu ještě neexistují. Nebo takové, které výrazněji mění ty, na něž už je veřejnost zvyklá. Jistě, prorazit lze i s tím, co už se nabízí. V takovém případě je zapotřebí detailně promyslet, jak se odlišíte od konkurence – zda kvalitou služeb, přidanou hodnotou, případně cenou.

2. Mluvte o svém nápadu
Proberte svůj záměr s rodinou a kamarády, ale také s lidmi, o nichž víte, že se budou snažit vše promyslet z různých stran a upozornit vás na možná rizika.

3. Prozkoumejte trh
Máte-li již jasno, v čem chcete podnikat, udělejte si základní průzkum konkurence na trhu.

4. Plánujte své podnikatelské kroky
Podstatné je dobré plánování každého důležitého kroku, kterého se budete držet. Neklaďte na sebe zbytečně vysoké nároky a stanovte si dosažitelné cíle. Nezapomeňte na marketingový plán, který má být součástí každého byznysu. Většině začínajících podnikatelů se zdá, že v počátcích je na marketing příliš brzy, protože musí řešit řadu jiných otázek.

Je však třeba si uvědomit, že vznik firmy je jedním z nejzásadnějších momentů a představujete při něm své služby. Když vstupujete na trh, získáte snáz pozornost. Marketing je proto krokem k dosažení úspěchu v budoucnosti.

5. Počítejte s vyššími náklady
Do každého začátku je třeba investovat, proto si dobře rozmyslete, odkud budete čerpat peníze. Poučky pro začínající podnikatele říkají, že je dobré sečíst si předpokládané náklady a poté je vynásobit dvěma.

6. Dejte na rady zkušenějších
Přestože o svém podnikání máte jasnou představu, nebraňte se radám zkušených. Mohou vám ušetřit spoustu starostí.

7. Rozhodujte se podle průzkumů, fakt i instinktu
Důvěřujte, ale prověřujte – zlaté pravidlo každého obchodu. Určitě můžete spoléhat na svůj instinkt, ale svá rozhodnutí byste měli opřít i o jasná fakta.

8. I když máte dobré výsledky, neusínejte na vavřínech
Sklízíte už první úspěchy? Nepřestávejte přemýšlet, jaké nové impulzy byste do svého podnikání mohli přinést.

9. Nevzdávejte se
Když už se jednou rozhodnete a začnete podnikat, nenechte se odradit. Jedině tak můžete jednou dosáhnout svého cíle.

Autoři:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Čeští zaměstnanci mají z podnikání strach. Čeho se bojí?

Rozjet vlastní byznys by se v tuzemsku zamlouvalo více než polovině zaměstnanců. Jenže těch, kteří se rozhodnou vyměnit pracovní smlouvu za svobodu podnikání,...  celý článek

Ilustrační snímek
Poradna: V práci nám nařídili dovolenou, mohu ji odmítnout?

Dá se nějak vyhnout nařízené dovolené? Co třeba místo ní čerpat náhradní volno a dovolenou ušetřit na jindy? Čtenářce radí advokátka Lucie Kalašová z kanceláře...  celý článek

Ilustrační snímek
Netradiční koučink. Když kolega radí kolegovi, jak se zlepšit v práci

Koučování je fenomén. Snad už není firma, která by své zaměstnance nerozvíjela. Je mnoho modelů koučinku, stále oblíbenější je ten zvaný peer-to-peer, při...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.