Dilema nad pracovními nabídkami

Některým uchazečům o zaměstnání se může stát, že získají několik pracovních nabídek zároveň. Ale jak z nich vybrat tu pravou? O hledání vyhovujícího zaměstnavatele hovoří konzultantka divize Robert Half OfficeTeam Tereza Kozánková.
Existují nějaké rady, které pomohou vysledovat nejvhodnější pracovní nabídku?

Samozřejmě, rady existují, ale konečný verdikt musí vyřknout stejně nakonec každý sám... V prvé řadě je důležité si zjistit maximum informací o daných společnostech a o lidech, kteří v nich pracují. Čím více informací, tím lépe. Je možné je získat na webové stránce dané společnosti, z obchodního rejstříku, z denního tisku, od známých a podobně.

Jak se získanými informacemi naložit?

Pak je tyto informace dobré porovnat s vlastní představou dobrého zaměstnavatele a pracovního kolektivu.

Když ani to nepomůže k rozhodnutí?

Pak radím vypsat si klady i zápory nabízených pracovních pozic, zvážit závažnost záporů a to, do jaké míry jsou kompenzovány klady. Důležitým faktorem při rozhodování je i možnost dojíždění, nabídka mzdy a ostatních benefitů, firemní kultura a tým, ve kterém ten, kdo se rozhoduje, bude pracovat.

Jakých chyb je dobré se během rozhodování vyvarovat?

Chyba je uvažovat pouze o současném stavu. Je třeba myslet s ohledem na budoucnost, například na možný pracovní a mzdový postup. Je dobré porovnat současné či poslední zaměstnání s nabídkami a zvážit, která z nich by pro dotyčného znamenala posun dále. Častou chybou totiž bývá to, že uchazeč nastoupí na téměř identickou pozici, ze které odchází kvůli nespokojenosti.

To není příjemné. Jak se dostat ze začarovaného kruhu?

Každý si musí uvědomit, z jakých důvodů opustil posledního zaměstnavatele, a promyslet si, zda by k podobné situaci nemohlo dojít i u toho nového. Některé otázky je možno si zodpovědět přímo při přijímacím pohovoru. Proto je dobré se na něj důkladně připravit.