Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jakou práci nabízí civilní služba

V poslední době je pro stále více chlapců přijatelnější strávit povinnou vojenskou službu v civilním zaměstnání. Doba vojny se sice o polovinu protáhne, ale ti, kteří nechtějí oblékat vojenskou uniformu, běhat po cvičišti a učit se zacházet se zbraněmi, mohou pracovat například v nemocnicích, domovech důchodců, dětských domovech, školkách, muzeích, parcích, sdruženích nebo nadacích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jer

nabídka civilky v divadle
Hledáme civilkáře do divadla v centru Prahy. Kontakt: Honza Rolník, rolnik.jan@email.cz, 777 833 692.
0/0
7.10.2003 16:06

Petr Běťák

civilní služba
Slyšel jsem úvahy o tom, že civilní služba by měla být zachována i po zrušení vojenské služby. Dnes ten, kdo dostane modrou knížku, nemusí absolvovat ani civilní službu. Jak to bude potom? To by měli civilní službu dělat všichni bez rozdílu, o čemž tedy silně pochybuji, zase se jí budou vyhýbat synové bohatých podnikatelů i funkcionářů a tuto otrockou práci budou vykonávat jen ti méně majetní,  kteří nemají na úplatky.
0/0
12.1.2003 16:55

Petr Běťák

civilní služba
Slyšel jsem, že se objevují úvahy o tom, že civilní služba by se měla zachovat i po zrušení povinné vojenské služby. Jenže ten, kdo dnes dostane tzv. modrou knížku, nemusí absolvovat ani civilní službu. Takže poté by civilní službu měli absolvovat všichni bez rozdílu, i synové bohatých podnikatelů či funkcionářů, kteří se dnes vyhýbají jakékoli službě i bez modré knížky, (doufám, že mi nikdo nechce tvrdit, že např. synové pana Klause absolvovali vojenskou službu nebo civilní) a tak si myslím, že tuto otrockou práci budou zase dělat jen ti chudí.
0/0
12.1.2003 16:47

soustek

Všechno je to na prd!
Tak z těch všech příspěvků prostě nevim co si mám vybrat. Je tady někdo, kdo by mi vysvětlil všechna pro a proti stručně? Děkuji
0/0
23.9.2002 20:28

Hadez

Každému co jeho jest... Já chci svobodu!
Přečetl jsem si pozorně všechny příspěvky. Jak je vidno z debaty o CIVILCE, vznikl verbální boj mezi zastánci ZVS a jejími odpůrci. Myslím si, že profesionalizace armády je naprostou nutností, ze všech již uvedených důvodů a v neposlední řadě i pro to, aby se zrušila civilní služba. Vemte si třeba mladého sportovce, nebo talentovaného klavíristu, který potřebuje denně trénovat a najednou ho z jeho života vyrve tupá mašinérie státu a těžce mu naruší jeho postup v oboru. Zastávám rovněž stanovisko, že ZVS i CS jsou protiústavní. Osobně jsem sloužil civilku u ekologické organizace Děti Země a sám jsem si jí vybral. Nepočítal jsem ovšem s tím, jaké bude se uživit z 3500 měsíčně. Nakonec jsem "jakoby ze zdravotních důvodů" civilku na rok přerušil, abych mohl poplatit dluhy a vydělat si na období, kdy jí budu dokončovat. Každému, komu se podařilo získat "modrou" nějakým podfukem ze srdce blahopřeji. Pokud vás však baví ZVS a chcete se stát hrdými syny národa, budiž - taky názor. Dokud však bude naše armáda nefunknční, byrokratická a arogantní k mladým mužům, považuji jí za svého nepřítele.
0/0
27.8.2002 10:31

Kingofthehill

Civilka = jedno z nejlepších období života
Já jsem byl na civilce pod městským úřadem našeho města a ten mě dal na základní školu, které byla v jedné budově s gymnáziem a řeknu vám, že to bylo naprosto super. Každý den jsem byl kolem třetí doma, soboty a neděle jsem měl volný (když nebyla zrovna žádná pohotovost - pod slovem pohotovost si prosím představujte 2 hodiny hlídání parkoviště :-)), bral jsem 3 000 měsíčně sem tam jsem začal chodit s nějakou holkou z gymnázia a byl jsem vysmátej jak lečo. Teď už rok musím chodit do práce, jsem doma každej den až v 20:00, beru ubohejch 10.000,- Kč, nemám na nic čas a jsem úplně znechucenej životem. Proto vám říkám, važte si civilky, nechoďtě na vojnu a užívejte si během civilky co nejvíc života, protože až budete muset chodit do fachu tak uvidíte, že to není žádná prdel.
0/0
21.6.2002 9:56

Jaa

Re: Civilka = jedno z nejlepších období života
Teda sorry, ale pocitam, ze Tve vzdelani je tak maximalne ucnak,ne?
0/0
21.6.2002 10:15

Kingofthehill

Re: Re: Civilka = jedno z nejlepších období života
Bohužel ne. Mám střední hotelovou školu v Poděbradech.
0/0
21.6.2002 10:34

martin

Civilka je nejhorsi reseni
panacku, je mi te lito. civilka je ubohost, to je uz lepsi jit rovnou na vojnu, je to kratsi a o vsechno je postarano. ja osobne mam modrou knizku, zustal jsem u sveho oblibeneho zamestnani a nosim domu 35.000/mesicne. abych se sel nekam flakat za 3000 a pak nemit moznost si nic vydelat a jako jedine pozitivum mit moznost byt ve tri hodiny doma je vymastenost nejvyssiho kalibru. bud modra nebo vojna !
0/0
21.6.2002 10:29

Honza

Re: Civilka je nejhorsi reseni
Nevim jesti reagujes na muj prispevek, ale pokud ano tak je to tak ze samozrjme sem nemel prijem jen z civilni sluzby........ ale to uz je jina.. ovsem jak jsem psal. voja neprichazi v uvahu pokud clovek nema rodice s takovymi prijmy, aby ho mohli aspon nekolika tisicovkami mesicne podporovat (coz u me nebylo mozne).
Ovsem timto dnem mi vsechno konci a zacina zivot pohodovejsi nez na te -pip- civilce. Sice kolektiv atd tu byl super ale aby clovek delal tady a aby uzivil jeste sve veci a zaliby tak stale hledal vedlejsi prijmy tak tomu je konec.
0/0
21.6.2002 11:04

Kingofthehill

Re: Re: Civilka je nejhorsi reseni
No tak to si jenom myslíš. Sice příjem budeš mít samozřejmě vyšší, ale je zde spousta dalších proti a ty poznáš.
0/0
21.6.2002 11:53

Bluma

Re: Civilka je nejhorsi reseni
Modra? Na to musi byt clovek bud podvodnik nebo krypl... Zadny z toho me nelaka. Civilka ruleeez :O)
0/0
25.6.2002 9:58

Bron

Re: Civilka = jedno z nejlepších období života
To je jasny priklad toho, ze nekterym lidem se takova prace libi, jinym se libi vojna. Tak at se tim klidne zivi a ostatni at nejsou zneuzivani na nucene prace, ale at svobodne delaji, to co umi, a cim prinasi sobe i statu prospech! Ja opakuju: neni jenom moznost "vojna nebo civilka nebo modra", je spousta dalsich moznosti - jet na cas do sveta, a i kdyz se tu budeme bavit o vydelku, urcite z toho srovnani vyjde vitezne docasny nebo trvaly pobyt v zahranici nez ubohych 400 nebo 3000 nebo ubohych 1000 Kc.
0/0
21.6.2002 11:03

Bron

Re: Civilka = jedno z nejlepších období života
To je jasny priklad toho, ze nekterym lidem se takova prace libi, jinym se libi vojna. Tak at se tim klidne zivi a ostatni at nejsou zneuzivani na nucene prace, ale at svobodne delaji, to co umi, a cim prinasi sobe i statu prospech! Ja opakuju: neni jenom moznost "vojna nebo civilka nebo modra", je spousta dalsich moznosti - jet na cas do sveta, a i kdyz se tu budeme bavit o vydelku, urcite z toho srovnani vyjde vitezne docasny nebo trvaly pobyt v zahranici nez ubohych 400 nebo 3000 nebo ubohych 10000 Kc.
0/0
21.6.2002 11:03

David

protiústavnost vojenské služby?
Nejsem právník, proto prosím někoho z oboru o vysvětlení. Mám takový pocit, že podle ústavy platí, že nikdo nesmí být znevýhodňován na základě pohlaví. A vojenská služba je v tomto pohledu jednoznačně diskriminující. Může mi to prosím někdo vysvětlit. Dík
0/0
21.6.2002 9:34

Bron

Re: protiústavnost vojenské služby?
Ja taky nejsem pravnik, ale odpovedet muzu: Ceska republika na svoje vlastni zakony kasle: Napr. Clanek 15 Listiny zakladnich prav a svobod tvrdi "Nikdo nesmi byt nucen do vojenske sluzby", par.270 Trestniho zakona rika: "Kdo nenastoupi, jde az na 3 roky do basy". Ustavni soud to zhodnotil takto: vsechno je OK, nutit nikoho nemuzeme, ale zavrit ano. Doplnuju jednu pikantnost: ja jsem byl za nenastoupeni vojenske sluzby odsouzeny v nepritomnosti a bez radneho soudu na zaklade zakona podepsaneho soudruhem Novotnym v roce 1962. Dostal jsem ale jen podminku, takze jsem byl vlastne spokojeny.
0/0
21.6.2002 12:08

Bron

Re: Re: protiústavnost vojenské služby?
Zapomnel jsem uvest: odsouzeny v roce 2001
0/0
21.6.2002 12:15

Kingofthehill

Re: Re: Re: protiústavnost vojenské služby?
No tak to je hustý. To snad ani není možný. Naši zákony opět jednou zase "zabodovaly".
0/0
21.6.2002 13:36

Zdenek

Re: Re: protiústavnost vojenské služby?
Jenom podminka? Tak to je fajn, do toho jdu taky... podminka mi za ten rok vyhnuti se buzeraci a sikane a neprijiti o praci, byt a auto urcite stoji...
0/0
22.6.2002 9:29

Bron

Re: Re: Re: protiústavnost vojenské služby?
Ta podminka neni zarucena. Muzes dostat az 3 roky nepodminene! A pokud zustanes v CR, tak behem te podminky ti doruci armada dalsi povolavaci rozkaz, a pak bud pujdes do armady nebo do vezeni - uz natvrdo. Potencialnim nucene nasazenym radim: vypadnete (aspon na cas) z CR ven a mate vojnu odbytou!
0/0
22.6.2002 18:42

Richard

Re: Re: protiústavnost vojenské služby?
To mě zajímá prostě jsi tam nešel dostals podmínku a jsi v pohodě? Nebo musíš na civilku znovu?
0/0
29.5.2003 9:07

Honza

Dnes mi civilní služba končí
Podivejte se na to takhle. Ja dnes mam posledni den civilni sluzby a muzu vam tady všechno zhodnotit.
Proč jsem nešel na vojnu: jednoduché... jednak se mi nechtělo zmizet na rok pryč od přatel, nechtěl jsem zahodit veškere kontakty pomoci nichž si sem tam něco přividělám, ale hlavní důvod byl tento: Vim jak to je s vojaky.. prachy na vojně nedostanou téměř žádné a tak chodí domů a rodiče je musí sponzorovat.. bohužel toto by mí rodiče už neutáhli a proto jsem na civilku musel i kdybych nechtěl. S těmi 3500,- na civilní službě to je blabol. ja mam měsičně tak 2500,-. Jsou v tom sice obědy, ale i kdybych na ně nechodil tak mi ty peníze stejně vezmou.
Jina ja osobně jsem si našel civilku sám přímo v oboru... dělám kolem PC na jedné VŠ. A myslim že jsem to že nejdu na vojnu státu 1000x nahradil. Člověku kterého by museli místo mě přijmout by museli dávat minimálně 12500,-. Takže rozdíl je 10,000,-měsíčně. Za 18 měsíců civilní služby je to 180.000,-...co jsem státu ušetřil.. a teď si vemte že tady je takto asi 5civiláku kolem PC (3 zaměstnanci)+ hromada na něco jiného... takže kolik by stát musel dát více škole která by civiláky neměla a musela by platit zaměstnance.
A ty kretény kteří tvrdí že na cviilce jsou flákači... alespoň něco pro stát dělme a ušetříme mu peníze. Narozdíl od vojáků kteří náš stát zbytešně stojí hromady peněz.
Mám známé kteří z vojny přišli a co jsem se dozvědl... totální zašívárna... z důvodu šílené nudy odzkoušeny téměř všechny drogy... každý víkend doma.. taktéž vánoce, silvestr.. a když jsem se ptal jak je to možné..... odpověď jednoduchá... posílají nás skoro všechny domů protože nemaji peníze na jídlo. Tak o čem to potom je. A když jsem se ptal kolik toho třeba nastříleli... dalo by se to spočítat na prsech jednoho člověka. To více střeleb má moje přítelkyně která dělá u celní správy (dostali na prvních střelbách každý 50 ran) ... to když slyšeli vojási tak jen řekli že se jim o tom ani nezdálo.
Mám pár známých na VŠ vojenské a musím uznat že tito lidé tam alespoň něco dělají a něco se naučí.... jak teoreticky tak prakticky.... a myslím si že toto je cesta... v dnešním světě nebude třeba jako za středověku hromada lidí.... pokud nic neumějí tak je přemůže i mnohem menší ale zkušená a PROFESIONÁLNÍ armáda.
0/0
21.6.2002 9:28

Honza

Dneska mi civlilni sluzba konci
Podivejte se na to takhle. Ja dnes mam posledni den civilni sluzby a muzu vam tady všechno zhodnotit.
Proč jsem nešel na vojnu: jednoduché... jednak se mi nechtělo zmizet na rok pryč od přatel, nechtěl jsem zahodit veškere kontakty pomoci nichž si sem tam něco přividělám, ale hlavní důvod byl tento: Vim jak to je s vojaky.. prachy na vojně nedostanou téměř žádné a tak chodí domů a rodiče je musí sponzorovat.. bohužel toto by mí rodiče už neutáhli a proto jsem na civilku musel i kdybych nechtěl. S těmi 3500,- na civilní službě to je blabol. ja mam měsičně tak 2500,-. Jsou v tom sice obědy, ale i kdybych na ně nechodil tak mi ty peníze stejně vezmou.
Jina ja osobně jsem si našel civilku sám přímo v oboru... dělám kolem PC na jedné VŠ. A myslim že jsem to že nejdu na vojnu státu 1000x nahradil. Člověku kterého by museli místo mě přijmout by museli dávat minimálně 12500,-. Takže rozdíl je 10,000,-měsíčně. Za 18 měsíců civilní služby je to 180.000,-...co jsem státu ušetřil.. a teď si vemte že tady je takto asi 5civiláku kolem PC (3 zaměstnanci)+ hromada na něco jiného... takže kolik by stát musel dát více škole která by civiláky neměla a musela by platit zaměstnance.
A ty kretény kteří tvrdí že na cviilce jsou flákači... alespoň něco pro stát dělme a ušetříme mu peníze. Narozdíl od vojáků kteří náš stát zbytešně stojí hromady peněz.
Mám známé kteří z vojny přišli a co jsem se dozvědl... totální zašívárna... z důvodu šílené nudy odzkoušeny téměř všechny drogy... každý víkend doma.. taktéž vánoce, silvestr.. a když jsem se ptal jak je to možné..... odpověď jednoduchá... posílají nás skoro všechny domů protože nemaji peníze na jídlo. Tak o čem to potom je. A když jsem se ptal kolik toho třeba nastříleli... dalo by se to spočítat na prsech jednoho člověka. To více střeleb má moje přítelkyně která dělá u celní správy (dostali na prvních střelbách každý 50 ran) ... to když slyšeli vojási tak jen řekli že se jim o tom ani nezdálo.
Mám pár známých na VŠ vojenské a musím uznat že tito lidé tam alespoň něco dělají a něco se naučí.... jak teoreticky tak prakticky.... a myslím si že toto je cesta... v dnešním světě nebude třeba jako za středověku hromada lidí.... pokud nic neumějí tak je přemůže i mnohem menší ale zkušená a PROFESIONÁLNÍ armáda.
 
0/0
21.6.2002 9:27

mstitel

Civilku bych zrusil...
Civilni sluzbu bych zrusil. Nevidim nic spatneho na tom, ze jsem byl na vojne. Ze sikana? Ano byla, jako remen, ale bojoval jsem proti tomu (jako velitel druzstva a zastupce velitele cety) a myslim... ze jsem tam na cas alespon v tomto i cosi zmenil :-(
Ale je to hlavne problem lidi. Kdyz jsou lidi k*rvy jeden na druheho, udelaj si peklo mezi sebou kdekoliv, nejen na vojne, ale i na te civilce!
Co se tyce tech stariku, co se jim vytiraj prdele (coz bych tedy nemusel)...
Kazdej by se mel pekne postarat o ty svy stariky (o rodice), k nim ma tu povinnost.
Pokud tomuto dostoji, je to OK, nelze mu mit za zle nechut k peci o cizi. A uz vubec to neresit nedustojnym systemem novodobych nevolniku a otroku, to vede jen k systemovym problemum. Uz jsem zaslechl dost narku reditelu a vedoucich pracovniku socialnich zarizeni, ze jim v pripade profesionalizace armady nebude mit kdo otrocit a budou nuceni najimat pracovni sily za primerenou (rozumej vysokou) mzdu.
0/0
21.6.2002 9:16

Geza

Re: Civilku bych zrusil...
Neboj se, na mzdy bude z peněz, který se uštří profesionalizací armády. Těch bude určitě víc, než o kolik se zvýší platy v sociálních zařízeních. A můžou tam dělat zelený mozky, který pro neschopnost vyrazí z armády. Místo lezení do prdelí je holt budou utírat.
0/0
21.6.2002 9:51

majký

pod postelí
Se zájmem jsem si přečetl všechny reakce, tolik ubrečených vystrašených ženských co se bojí roku tvrdšího života nenajdete ani v mateřské školce. Pro vás opravdu vojenská služba nemá smysl, takový voják v případě vojenského ohrožení státu zaleze maximálně někam pod postel. Vy na vojnu nechoďte, mohli(y) byste si třeba zlomit nehet.
 
0/0
21.6.2002 8:03

St.

Re: pod postelí
Podle toho, co jsem zatim o vojne od kamaradu slysel ja, bych to rokem "tvrdsiho" zivota nenazyval. Je to spis rokem "proflakaneho" zivota. Dokonce mi i jeden vojak z povolani mi rikal, ze zakladni sluzba je fakt nanic.
0/0
21.6.2002 8:52

Geza

Re: pod postelí
Nechat se v 25 letech po vysoký škole buzerovat od 18-tiletýho magora, co stěží vystudoval základku, skutečně nepovažuju za tvrdší život. Zajímalo by mě, kdo nás kdy bude vojensky ohrožovat. Že by třeba Irák? Má to k nám fakt kousek.
0/0
21.6.2002 9:46

Bron

Re: Re: pod postelí
Ceskou republiku nejvic vojensky ohrozuje jeji vlastni neschopna armada. Neni to tak davno, co na sidliste v Ceskych Budejovicich zautocily stihacky Armady Ceske republiky nebo kdy vrtulnik bombardoval shazovanim kulometu ci americkych kosmonautu ceske zemedelce...
0/0
21.6.2002 15:55

Buceleros

Vojnu na vás, když pohrdáte civilkou.
Fakt vás nechápu. Civilka je naprosto pohodová záležitost. Sehnal jsem si jí sám, asi půlroku dopředu. Dělal jsem od 9 do 15 ( maximálně ) a navíc i jakžtakž věci které jsem vystudoval. To, že to nezapočítaj do praxe je taky pěknej blábol. Normálně mě rok civilky ( ze zákona ) započítali. A prachy navíc jsem si samozřejmě taky vydělal. Sice musí člověk dělat načerno, ale to zas takovej problém neni ( pokud chce dělat ). Každej z vás co tady brečí, jak je civilka hrozná bych fakt nakopal do zadku. Jděte na vojny frajeři. Naučíte se střílit z flinty a honit si péro. Uznávám, že profesionální armáda je jediná možnost, ale pokud to zatim tak nefunguje, tak jsou prostě jen dvě možnosti vojna a nebo civilka. Jo vlastně je ještě jedna možnost, dejte se k policajtum, ty maj vojnu jenom 5 měsíců. 95% mej kamarádu mělo civilku naprosto v klidu. Až na vyjímky ( gerontologické centrum, blázinec, onkologie ) si všichni sehnali civilku tam kde chtěli a při ní si mohli i všicni v klidu vydělat. Vojnu na vás, když si nevážíte možnosti jít na civilku.
0/0
21.6.2002 7:44

PVC 01 Přerov

Všem ojebům
Je mi z Vás na nic! Proč si stěžujete? Vybrali jste si přece svobodně! Měli jste svobodu po pracovní době, určitě větší polovina z Vás brala hrachy ještě někde bokem, vyhli jste se určité buzeraci! Ale přesto by jste měli vědět, že jste přišli o hodně! A závěr? I když někteří z Vás jistě udělali kus užitečné práce, beru Vás za odpad společnosti!
0/0
21.6.2002 7:31

at zije ojeb z Prerova

Re: Všem ojebům
Ja zase beru za odpad spolecnosti vylizany zeleny mozek ktery tento komentar zplodil!
0/0
21.6.2002 8:07

fuck

Re: Všem ojebům
ty mi muzes vylizat prdel ty si ojeb sam
0/0
21.6.2002 11:53

Michal

Nikdy nezapomeneme
Civilku jsem absolvoval, ale musím říct, že to tomuhle posranýmu otrokářskýmu státu nezapomenu. V životě už bych pro tenhle komunistickej bordel neudělal nic dobrovolně a budu-li moci vzít ho někde na hůl, udělám to. Mám rád tuhle zemi, ale ze státu je mi na blití.
0/0
21.6.2002 6:46

Jaa

Re: Nikdy nezapomeneme
Tak s timto prispevkem bezezbytku souhlasim.Taky jsem absolvoval civilku, po VS. Osobne jsem uvazoval o emigraci i kdyz bych z toho nemel radost. Dodnes tomu systemu nerozumim a uz se o to ani nesnazim.
0/0
21.6.2002 10:24

Dave

hnus vsech hnusu
neprofesionalni armada je jedna z nejvetsich pic...n, jake v tomto state jeste existujou. Neskutecnej bordel. Nikdo se tam nic nenauci, je to promrhanej rok (popripade rok a pul) zivota a vsechno to jen komplikuje. Dela se tam NIC - jen buzerace a hovadiny. Armada by stejne za nejakyho utoku sla do kytek nebo by vubec nebojovala. Proste bordel.....nic vic
0/0
21.6.2002 4:25

Nezávidím
Chápu Vaše rozhořčení nad nespravedlností v tomto ohledu, ale pro představu: můj pěstoun, chlap, kterému vděčím za vše dobré co ve mně je, strávil 8,5 roku ve vazbě za odmítnutí branné povinnosti. Žádných 3500 korun měsíčně ale bachaři muklové, zima hlad vši a uran na Příbrami, tábor nucených prací Bytíz. Dnes mu je 70 tohle bylo před padesáti lety. Má zdraví v kýblu. Odškodnění mu to zdraví nevrátí a obávám se že student VŠE co má makléřskou firmu vydělal už dávno to co on dostal za těch téměř devět let zmařeného života. Doma měl ženu a dceru která ho 5 let neviděla. Trest byl totiž na dvakrát. Druhý soud byl za recidivu. Vyměnili by ste?
0/0
21.6.2002 2:56

Nasraný

Re: Nezávidím
Taky nezavidim... Ale to bylo pred padesati lety... Slysis, co rikam? Pred padesati lety!!! Je to nespravedlive, ale proste nemuzes srovnavat neco co uz bylo s necim co je ted! To muzes srovnavat to, ze muj prapraprapra deda musel byt na vojne 12 let za Rakouska a byl rad ze ho nikdo nezastrelil, protoze byla jenom nahoda, kdyby se nekomu podarilo odslouzit 12 let bez toho, aby byla valka... To proste nejde...
0/0
21.6.2002 3:04

Bron (bron@kbsite.com)

Re: Nezávidím
Ano, podminky se zmenily na snesitelnejsi, ale ten barbarsky model nucenych praci se nezmenil. I v 21.stoleti je v CR clovek, ktery patri do postizene diskriminovane mensiny, nuceny proti sve vuli pod trestem vezeni pracovat (at uz v armade ci civilu) za smesne male kapesne, ktere je nizsi nez zivotni minimum a z ktereho nelze prezit, ztraci svobodu pohybu, nesmi se stehovat, nesmi mit zadny prijem na zabezpeceni sebe a rodiny, nesmi vykonavat prace, kde by mohl pouzivat i svuj mozek... Kdyby takto stat terorizoval obcany v jine zemi, bylo by z toho ozbrojene povstani za svobodu, Cesi ale tradicne na nucene prace chodi jako ovce vedene na porazku... A svoje otrokare si sami voli ve volbach (rok 1946 je svetovy unikat!)
0/0
21.6.2002 4:33

Nasraný

Diskriminace! Diskriminace! Diskriminace!
Souhlasim s vetsinou toho, co se v tehle diskusi reklo... Je to pekny humus. Nikdo armadu nema rad. Nechapu jeji smysl.Zrusit! Zrusit! Nevite nekde, kde je nejaka petice na jeji OKAMZITE zruseni?Obrana statu?Blbost...Vzdyt clovek muze vykonat vojenskou sluzbu i v zahranici, kdyz ma dvoji obcanstvi... Co to je? Vzdyt se treba trenuje v zemi nepritele a pak bude bojovat v jejich armade...Neco se naucit? Blbost... Dela se tam hovno a to mi urcite vetsina potvrdi... A co me nejvic sere je to, ze PRAVNICI z nepochopitelneho duvodu si muzou zapocitat vojnu jako povinnou praxi! ! ! a doktori taky...Bordel! Pravnici maji vetsinou jista zamestnani se skvelym vydelkem, ktery jim zajistuje nechutna skutecnost, ze pravu se nemuze venovat nikdo bez titulu... Ale co my? My z ekonomky...? Delam pri skole maklere a kdo mi jako zapocte neco do praxe...? Vsecko zapomenu...! ! ! Hnus, hnus, hnus! Proc nekdo muze vykonavat na vojne svou praci a nekdo ne?! O civilce je skoda i mluvit... I kdyz tam je trochu vic moznosti jak to obejit... A taky nevim, co se stane, kdyz nebudu chodit do prace-jako civilkar...Dostanu vypoved?:-) Bral bych okamzitou:-)A co teprv prachy...Najem, leasing, firma... To jako mam lidi propustit? Ja to nechapu... Nikomu to nepomaha, vsichni na to nadavaji, vlada to nechce a stejne tam musime...
0/0
21.6.2002 2:37

Bron (bron@kbsite.com)

Re: Diskriminace! Diskriminace! Diskriminace!
Petice existuje, vice informaci na http://www.ecn.cz/tandit/uic/index.htm nebo na http://www.vojna.cz . Kdyz nebudes chodit do nucenych praci tak s tebou ti komunisti zametou stejne jako nacisti (vzdyt je to stejna pakaz), jen s tim, ze uz lidi nestrileji, takze hrozi "pouze" vezeni...  Ano, pokud mas firmu, tak ji musis zrusit, lidi propustit - vsechno prece v zajmu statu - anebo firmu prevest na nekoho z rodiny... Souhlasim, je to svinstvo a ti kdo to vymysleli, by meli byt potrestani a postizeni odskodneni... Jako makler se uzivis vsude na svete, radim ti jako kazdemu na cas vypadnout do sveta...
0/0
21.6.2002 3:37

Bron

Chce to odboj jako za nucenych praci za protektoratu!
Lidi neblbnete, neakceptujte nucene prace v 21.stoleti! Radsi na ten rok a pul jedte do sveta, zustante svobodni (nemyslim tim rodinny stav), naucte se jazyky, ziskejte praxi, poznejte lidi, kultury, nove technologie, vydelejte penize! Ziskejte v zahranici dlouhodoby pobyt a armada uz vam nesmi poslat povolavaci rozkaz. Vratte se za rok (kdy vojna bude kratsi) nebo za 4 roky, kdy uz treba vojna nebude vubec nebo se ani nevracejte (kdo by se vracel z nejakeho svobodneho statu do komunistickeho bordelu zvaneho Ceska republika?). Vysokoskolakum pomuzu imigrovat na Novy Zeland.
0/0
21.6.2002 2:12

Nasraný

Re: Chce to odboj jako za nucenych praci za protektoratu!
Poslouchej... s tim Novym Zelandem by se mi to libilo... povez mi neco vic... kdyz tak mi neco posli na ohayo@seznam.cz Diky
0/0
21.6.2002 2:56

Bron (bron@kbsite.com)

Re: Re: Chce to odboj jako za nucenych praci za protektoratu!
Sorry, nezobrazilo to muj email, takze pro jistotu jeste jednou: bron@kbsite.com
0/0
21.6.2002 3:23

mychal

Re: Chce to odboj jako za nucenych praci za protektoratu!
čau Brone,
jsem vysokoškolák, ale už na civilní službě. Jestli víš, jak emigrovat na NZ - chystám se tam hned po dokončení CS (leden 2004), tak se mi please ozvi:
0/0
29.5.2003 16:35

_B_art

prachy na civilce
nevim, kolik je minimalni mzda, ale za 3500,- se tak maximalne za mesic nazerete..., nechapu, kterej blb vymyslel, ze se pritom neda vydelavat (brigady atd.), takze clovek jde na 8h nekam makat, nekde se zasije... zadny prachy, zadna vykonana prace, zadny smysl, to je teda uroven....
 
to bych radeji zavedl, at clovek na civilce maka jak cernej a vydelava tezky penize, a pulku z nich odvadi vojakum :-))
0/0
21.6.2002 1:02

Ondra

Zasr*** vojna
Nic nebude!!To se radši nechám zavřít než tohle podstoupit!!!Stačil mi odvod, gumárna jak mraky!
0/0
21.6.2002 0:19

honza

Proc na vojnu?
Proc na vojnu ,snad proto abych zapomnel to co jsem se naucil,abych ztratil to co jsem do te doby mel.Ja osobne mam vojnu zasebou,volil jsem ji proto,ze to byl na rozdil od civilky jen rok.A co jsem se tam naucil,zasivat se flakat se a vubec vselijaky picoviny,4mesice jsem byl ve Vyskove-maximalni gumarna a pak jsme jenom zametali stehovali a nic poradnyho nedelali uplne zabitej cas.Mit tenkrat nejakou moznost tak bych asi sel do modry,ale nejak se to sebehlo rychle a najednou jsem narukoval a nebylo cesty zpet.Souhlasim ,ze to je diskriminace urcite casti obyvatel a to poradna.Pred vojnou jsem byl nezamestnanej,jelikos me preci nikde prijimat nebudou,prisel jsem o bezvadnou prilezitos na koupi bytu,ktera banka by mi pujcila ,kdyz nebudu rok vydelavat atd,a navic kdyby se neco semlelo a ja musel znova narukovat,tak se radsi nekam zasiju,nenecham se prece zabit a jeste ,aby mi tak veleli ty nase armadni esa.A proto zruste vojnu stejne je to jenom kolos ,ktery preziva setrvacnosti a je uplne na hovno
0/0
20.6.2002 22:16

HomeRun

Podmínku bych bral
Nevíte někdo kolik let dostanu za nanastoupení k útvaru nebo na civilku? Podmínku bych bral!
A jestli to uděláme všichni, tak neodsoudí nikoho.
A vůbec - je to všechno sexuální diskriminace.
0/0
20.6.2002 21:48

Bron (bron@kbsite.com)

Re: Podmínku bych bral
Ja jsem dostal 6 mesicu s podminkou na 18 mesicu. Sazba je ale az 3 roky nepodminene, takze nemuzu doporucit to zkouset - mohlo byt to taky spatne dopadnout. Lepsi je vypadnout do sveta, ale predtim nez cloveku poslou povolavaci rozkaz, ve svete si vybavit dlouhodoby pobyt a v CR (treba jen docasne) zrusit trvaly pobyt. Potom armada nemuze poslat povolavaci rozkaz (jednak nesmi podle zakona a jednak vlastne ani nema kam).
0/0
21.6.2002 2:27





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.