Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

E-maily podřízených nemusí být tabu

Má zaměstnavatel právo sledovat soukromé e-maily svých podřízených, pokud je dotyční píší v pracovní době? Z právního hlediska ano. Pokud si však chce zachovat před zaměstnanci etickou tvář, je lepší, když jedná podle daných pravidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zalozak

Odbornik na svem miste
Pokud autor clanku citoval vedouciho ÚOOÚ tak jak to skutecne bylo receno tak nelze nez s povzdechem konstatovat ze mame v osobe pana N.  zase jednoho "odbornika" na svem miste.  Je dost silene kdyz vedouci instituce ktera by mela dbat na presne dodrzovani prava neni ani schopen toto pravo interpretovat.... a disinformuje verejnost tak zasadnim zpusobem. Zamestnavatel (jako vlastnik) infrastruktury podniku (pokud jim je) ma, at se nam to libi nebo ne, pravo monitorovat provoz teto infrastruktury, filtrovat infromace ci blokovat pristup k nezadoucim zdrojum (co je nezadouci definuje on!). Monitorivani zahrnuje i moznost cteni obsahu. Co nemuze zamestnavatel delat je pouzit tuto informaci (napr. predat ji treti strane) a pod... stejne tak jako sance ji pouzit v pripadnem sporu se zamestnancem jsou mizive. Privacy Act - ktery je platny ve vetsine zemi civilizovaneho sveta a ze ktereho ceske predpisy temer doslovne opisovaly definuje celou radu veci, ale na moznost zamestnavatele monitorovat email se opravdu nevztahuje pouze na pouziti takto nabyte informace.  I kdyz me to jako cloveka netesi - zamestnavatel ma pravo monitorovat ci blokovat (a tim i cist) muj email.......sorry.
0/0
5.3.2003 23:14

Jitka

inteligentovi
Myslim, ze je vam moc dobre jasne, ze nejsem prostitutka.  Ale to je normalni, ze neschopni lide urazi ty schopnejsi, alespon v CR.
0/0
5.3.2003 23:10

XM

Re: inteligentovi
tak pardon, bohuzel ja blba Cecha ja nevedet ze Vy nemit smysla pro humoor tam v daleko v Deutschland
0/0
5.3.2003 23:14

Jitka

Re: Re: inteligentovi
On vas ten humor take trochu prejde, az misto kecani zacnete v Cechach poradne delat. Neberte to osobne - to je zase muj "cerny" humor.
Zatim   jde cechum dobre vyhrozovani stavkou a breceni, ze chteji platy jako v EU. Ale ono se musi prvne poradne delat, a az pak prijde zvysovani platu. Ne naopak. Na dluh se v CR zije jiz dlouho. Hahaha...
0/0
5.3.2003 23:24

Re: Re: Re: inteligentovi
aha, teprve ted jsem to pochopil, vy opravdu nemate smysl pro humor no jinak k tomu Nemecku, mozna jsem out, ale rekl bych, ze uz dlouho smeruje dolu - jinak receno ekonomicka recese (ze by kvuli vysoke pracovni moralce spokojenych nezamestnanych na podpore?) Karel Got Mit Uns
0/0
5.3.2003 23:41

Jitka

Re: Re: Re: Re: inteligentovi
Ano, smeruje dolu, ale CR take. Nemecko ma do "vyspelosti" CR diky bohu jeste daleko....
Ale myslim, ze toto nepatri k tematu teto diskuse.
0/0
5.3.2003 23:44

Jitka

internet
Tak jsem zase u toho -  viz p. Roman a dalsi. U produktivity prace.
Ziji a pracuji v Nemecku.  V pracovni dobe nemit co delat nebo  serfovat na internetu???
Tak to by byl clovek ne bez platu - jako p. Tomas, ale bez zamestnani. Zrovna tak neexistuje mit do pracovni doby zapocitane prestavky.....  V praci sice jsem 8 hodin, ale zaplaceno dostanu 7, 20 hod.
 
0/0
5.3.2003 22:50

XM

Re: internet
no jo, prostitutky, to se vi, ty maj nejlepsi pracovni moralku ...
0/0
5.3.2003 22:59

Roman Durdis

Re: internet
Pracovat tolik hodin v kuse a nedělat nic jinýho, z toho přece zcela zákonitě a logicky plyne snížená produktivita práce, únava (fyzická i duševní), výrazně horší kvalita odvedené práce, atd atd... Není to tak?
0/0
6.3.2003 16:15

Pool

Je zde i druha strana mince
Pracuji jako admin v pomerne velke firme cca 200 lidi. Kazdy na sve PC a snim i mail a inet. Nikdo z managmentu nebyl naivni, ze zamestnanci nebudou mail a inet zneuzivat k soukromym ucelum, ale v momente kdyz jde tato cinnost na ukor vlastni prace rekli dost. A ja se jim opravdu nedivim. Pokud vam zamestnanec prosurfuje cca 50% pracovni doby ( dle vypisu ) a pak vykazuje prescasy je to sila. Zakaz domen ci klicovych slov nic neresi. Temer vzdy to jde obejit. Co se tyce emailu mel by mit zamestnavatel moznost do nich nahlizet a evidovat je. Vzdyt jde o emaily posilane pod hlavickou firmy a z PC ktere patri firme. Pokud neni zamestnanec spooluvlastnikem nema pravo zneuzivat jemu sverene zarizeni. Zkuste se vzit do pozice managera ktery v dobre vire zavede do firmy inet z duvodu zvyseni produktivity prace a efekt je takovy, ze je produktivita v tahu. A co si budem nalhavat, kazdy kdo kdy sedel u inetu v praci tak si obcas zabrousil nekam jinam nez by mel :o))
0/0
5.3.2003 22:07

Rambo

Re: Je zde i druha strana mince
Oceňuji, že máš tento přístup jako zaměstnanec. Já jako zaměstnavatel se s ním samozřejmě ztotožňuji. A k předchozímu příspěvku nevidím důvod proč by měl mít zaměstnanec v práci zapnutý soukromý mobil a nebo měl jíst. Při nástupu jsme se dohodli, že ho platím za to, že pracuje pro mne a ne za to, že se vykecává s kamarády. Teď jsem zaměstnancům trochu plat a zároveň zavedl snížení tohoto platu o 5 Kč za jednu cigaretu.
0/0
5.3.2003 22:52

XM

Re: Re: Je zde i druha strana mince
cerny muz pod bicem otrokare zil ...
0/0
5.3.2003 23:04

Roman Durdis

Re: Re: Je zde i druha strana mince
V žádný profesi přece nepracuje každej pořád každou minutu... Proč chtějí učitelé zvyšovat platy? Mají přece mezi hodinama přestávky, tak jim je raději snížit teda... Nebo noční služby lékařů, sester a zdravotního personálu (v tom se pohybuju, takže vím osobně, byť jsem zatim jen medik) - v noci mají mnohem méně práce než ve dne a berou mnohem více (příplatky za noční službu) a to teda odporuje všemu co říkáte... Takhle je to ale podle mě v každém zaměstnání. Proč platit prodavačku za to, že sedí u kasy a zrovna neobsluhuje zákazníka? To by se mohlo strhávat všem všechno... Myslim že jde hlavně o individuální posouzení: např. někdo může v práci jíst nebo si smskovat a odvede kvalitnější a spolehlivější a rychleji práci než jinej, kterej třeba nejí, s nikym nemluví a jen pracuje... Jde o vyváženej přístup mezi zaměstnancem a nadřízeným (zaměstnavatelem). Zaměstanec nemá (ani přece nemůže!) být věčně jen pracující robot a zaměstnavatel zase nemá být otrokář; a opačně: zaměstnanec má plnit svojí práci a zaměstnavatel na to dohlížet. Pokud zaměstanec kvalitně plní svojí předem stanovenou práci, nevidim problém, proč by si nemohl psát e-maily nebo dělat cokoliv jinýho, co nepoškozuje zaměstnavatele. Mimochodem, vy jako zaměstnavatel, nikdy nepíšete e-maily nebo nevyřizujete soukromý věci v pracovní době?... Silně o tom pochybuju. Tož běžte svým podřízeným příkladem
0/0
6.3.2003 15:45

Roman Durdis

Maily
Zákaz těch mailů mi přijde jako hloupost, pokud dotyčný pracovník odvádí práci jakou má včas a v odpovídající kvalitě. Nebo snad v každý práci všude pracují úplně každou minutu celou pracovní dobu? To by pak mohl být zákaz mít během pracovní doby třeba zapnutý mobil, jíst, atd. O peníze ani tak nejde, za to připojení by firma beztak zaplatila úplně stejně, ať někdo posílá maily nebo ne. A používání něčeho, co sice není moje, ale s čím denně pracuju, to je podle mě úplně v každý profesi. Hodnotil bych to individuálně: pokud pracovník pracuje jak má a nepřináší nikomu žádnou újmu ani škodu, je přece jeho věc, co dělá kolem.
0/0
5.3.2003 18:26

Dana

Hmm
No, někteří zaměstnavatelé to řeší znepřístupněním všech webů, na kterých se vyskytuje klíčové slovo, např. "mail"...ovšem i z toho mohou být veselé situace jako například zoufalá sekretářka hledající web jakési firmy v East Sussesu, když firma ma v klíčových zakázaných slovech "sex"...........no nic. To se stane, že?
0/0
5.3.2003 17:22

Tomáš

Internet
Kdo mi poradí s používáním internetu v práci?
Sloužil sem u agentury kde sem měl přístup k internetu a zaměstnavatel mi teď odmítá vyplatit mzdu.Nebylo to tak horentní aby k tomu měll důvod!Sloužili sme dvacetičyř hodinové směny tak sem pouze v noci "zabíjel čas".Odpovědi a rady zasílejte na brozek.t@seznam.cz.
Děkuji předem.
0/0
5.3.2003 16:41

Vašek

Problém je složitější
Jak jsem napsal již v názvu, je problematka čtení e-mailů složitější a vyžádala by si delší pojednání. Zastavím se proto jen u malé části článku.
"Pokud má takové jednání zaměstnavatele oporu v pracovní smlouvě, vnitropodnikovém předpise nebo s ním jinak zaměstnanec vyslovil souhlas, lze jej považovat za oprávněné," říká Ján Matejka
Nelze souhlasit s tímto výrokem, jelikož je třeba brát v úvahu i práva třetích osob, tedy odesílatele e-mailu a ten není nijak vázán (a v naprosté většině případů ani neví) tím co si dohodne zaměstnanec se zaměstnavatelem v pracovní smlouvě či jinde. Proto se s takovýmto výkladem rozhodně nelze ztotožnit. Jedná se pouze o výklad úzké zájmové skupiny. Zaměstnavatel má dle mého názoru možnost ovlivňovat soukromou poštu podstatně legálnějším způsobem. Například blokováním určitých domén, omezením velikosti příloh posílaných e-mailem atd.
0/0
5.3.2003 14:24

Ne, je to mnohem jednodušší

Re: Problém je složitější
Zaměstavateli stačí neumožnit zaměstnaci přístup na internet, pokud ho přímo nepotřebuje k práci a dovolit mů používat pouze firmní emailovou adresu. Tu pak může bezproblému kontrolovat, protože vlastně kontroluje svoji vlastní poštu! A co se internetu týče, tak některé domény je možné opravdu zablokovat (email.cz, seznam.cz...) a je to jen problém těchto domén, jak se s tím vypořádají. Stále budou existovat stránky, které lze používat bezproblémově (googl.com...). I tak by měl zaměstnavatel mít právo projít "historii" surfování zaměstnance a pokud firma např. na obchodování s textilem narazí na stránky o lyžování, první varování zaměstnance je oprávněné! Problém to není. Nevím, s jakým právníkem se radil autor článku, ale na toto stačí i student! S pozdravem Martin
0/0
5.3.2003 14:47

Jitka

internet v praci
Myslim, ze mnoho lidi pouziva internet v praci - tedy  bavi se, ale ne za sve finance.  Behem "pracovnich" hodin prijde mnoho prispevku do komentaru a chatu. Za to v dobe, kdy je v CR internet nejlevnejsi - po 19 hod., so a ne - prijde minimalne prispevku.
0/0
4.3.2003 23:27

neznámý

Re: internet v praci
No a?
0/0
5.3.2003 14:01

sluncevsobe

Re: internet v praci
Teda diskutovat s některými přispěvateli není vůbec žádná zábava!!!!!!!!
0/0
5.3.2003 14:19





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.