Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kritizovat? Ano, ale ve správný čas!

Stává se to častěji, než je milé: nadřízený zadá úkol ­ a sotva zmizí z dohledu podřízených, ozývá se mezi nimi kritické bručení. Nejednou je spojeno s nechvalnými výroky nejen o vhodnosti, správnosti a přiměřenosti úkolu, ale též o nadřízeném samém, o jeho osobě. V mnoha případech může však šéf dosáhnout citelného vylepšení atmosféry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gingo

Seřvat neseřvat, to je otázka.
Pravda je opravdu někde uprostřed, záleží na konkrétním člověku. Měl jsem možnost řídit poměrně velký tým lidí a bylo nezbytnou nutností přistupovat velice individuálně ke každému. Někomu stačilo říci ".. neni to nejlepší", u někoho bylo potřeba i trochu zvednot hlas a bouchnout do stolu. Nikdy však před jeho podřízenými, nebo kolegy, nikdy nesenižovat důstojnost, naopak dát jasně najevo, že zodpovědnost je na mé osobě (nadřízeného) za jeho činnost (podřízeného), dát najevo, že respektuji jeho osobnost a vážím si jej.. Předpokladem však jsou jasně definovaná pravidla hry a ne pouze jakési doměnky nebo myšlenky tvářící se jako pravidla hry. Potom je to jen k smíchu a k pláči a nikam to nevede.
0/0
23.4.2003 21:19

J.Švejk,ordonanc

Re: Seřvat neseřvat, to je otázka.
Jo,tak by to mohlo bejt.
0/0
29.4.2003 20:40

Bret

Nejsem expert
.. ale myslim si, ze Terezka z clanku by takovou formulaci spis vzala jako provokaci, saraksmus ...
Podle me je nejlepe podrizenemu vycinit za chybu, ale rozhodne ne tak, ze ho shodim pred ostatnimi, ale tak, aby mel moznost sam uznat, ze udelal neco spatne a pak mu to nechat opravit, ci ho pozadat aby si na to priste dal pozor. Dobre je taky potom vspomenout na neco co se zamestnanci naopak povedlo, ci ktera cast ukolu (toho spatne provedeneho), byla dobra a ne kterou je tedy nutne navazat.  Souhlasim, ze po tomto neni nejvhodnejsi doba na zadani noveho ukolu. Pokud ale novy ukol je potreba zadat hned, tak se snazit navodit atmosferu takovou, "ze novy ukol mu bude zajiste vice vyhovovat a lepe se v nem projevy zamestnancovi prednosti", proste ze mu  sedne. Tim se atmosfera castecne odlehci tim, ze cast odpovednosti za chybu prejde na nadrizeneho (zadal nevhodny ukol).
Toto samozrejme plati u odbornejsich praci, kde se predpoklada tvorivost zamestnance. U delnika, ktery si dal "slovika" nebo protoze nekam spechal tak pracoval prilis rychle a nekvalitne (u ukolovky), je potreba mu domluvit  nejlepe pohrozit napravou po pracovni dobe nebo kraceni premii atd. Ze zkusenosti vim, ze cim "tupejsi" prace, tim mene funguje domluva a motivace (tedy jina nez penzi a vyhodami).
Rozhodne nikdy "neservat" jak radi Tom, protoze to se zamestnanec stahne do obrany a neni shopen prijmout ani rozumne argumenty. A neservavat pred ostatnimi, kdyz uz ma byt domluva pred ostatnimi zamestnanci, tak musi byt tak vecna,  aby i opravnenost vytky uznali ostatni zamestnanci a nekolaborovali s dotycnym recmi typu: "ten sef je ale blb. Co si asi vymysli priste? Co mu porad vadi?"
 
0/0
23.4.2003 18:34

profesor

Re: Nejsem expert
No, ta fakt nejsi expert. A navic jsi nemel ani nejlepsi den, protoze napsat "vspomenout" nebo ze "se projevy zamestnancovi prednosti", to je vazne trochu moc. Rozhodne bys mel zacit chodit aspon na nejakou vecerni prumyslovku ;)
0/0
23.4.2003 22:32

Tom

částečný nesouhlas
Nejlepší je podle mě toho zaměstnance seřvat před co možná nejvíce lidmi. Jednak to bude mít pro něj výchovný efekt a bude se snažit, aby tu chybu už nikdy nezopakoval a jednak si z toho vezmou ponaučení i ostatní zaměstnanci a budou si dávat velký pozor, ať se něco podobného nestane taky jim. Ovšem pozor, tento přístup se dá aplikovat pouze na snadno nahraditelné profese, kde zaměstnanec ví, že na jeho místo má zaměstnavatel dvacet až třicet žadatelů o práci. U špičkových expertů bych doporučoval raději zvolit přístup popsaný v článku. Takovíto lidé bývají totiž docela ješitní a vztahovační a někdy jim prasknou nervy a skončí z vlastní vůle.
0/0
23.4.2003 16:27

občan

Re: částečný nesouhlas
Bože co vy jste to za člověka a jaké chování k druhým tu podsouváte. Přál bych Vám aby vaši radu někdo často aplikoval na Vás, pak by jste si to rychle rozmyslel s tou tvrdostí!!!
0/0
23.4.2003 17:23

Re: Re: částečný nesouhlas
Souhlasim s vašim nesouhlasem k prvnímu komentáři.
0/0
23.4.2003 17:38

DragonFly

Re: částečný nesouhlas
jo a pak se takovi zamestnanci budou bat prijit s jakymkoliv kladnym navrhem, protoz se budou bat ze budou za nej opet sezvani a ponizeni....
0/0
23.4.2003 17:58

j.ch.

Re: částečný nesouhlas
Tebe bych chtela mit za sefa...
0/0
23.4.2003 20:37

Dave

Re: částečný nesouhlas
Vy jste asi moc podřízených neměl. A pokud ano, tak se zaprvé omlouvám za podceňování, za druhé jsem však přesvědčen, že to nebylo dlouho... Tzv. zjebání před nastoupenou jednotkou patří podle mého názoru zcela jinam... A vedoucí pracovníci, kteří to dělají, patří také jinam... >:-(
0/0
29.4.2003 8:35

J.Švejk,ordonanc

Re: částečný nesouhlas
Poslušně hlásím,pane obrlajtnant,že větší hovadinu jsem jaktěživ neslyšel.A že jsem jich už slyšel!Voni si asi chtěj udělat nepřítele z úplně každýho,rozenej diplomat.
0/0
29.4.2003 20:36





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.