Diskuze

Kritizovat? Ano, ale ve správný čas!

Stává se to častěji, než je milé: nadřízený zadá úkol ­ a sotva zmizí z dohledu podřízených, ozývá se mezi nimi kritické bručení. Nejednou je spojeno s nechvalnými výroky nejen o vhodnosti, správnosti a přiměřenosti úkolu, ale též o nadřízeném samém, o jeho osobě. V mnoha případech může však šéf dosáhnout citelného vylepšení atmosféry.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

gingo

23. 4. 2003 21:19
Seřvat neseřvat, to je otázka.
Pravda je opravdu někde uprostřed, záleží na konkrétním člověku. Měl jsem možnost řídit poměrně velký tým lidí a bylo nezbytnou nutností přistupovat velice individuálně ke každému. Někomu stačilo říci ".. neni to nejlepší", u někoho bylo potřeba i trochu zvednot hlas a bouchnout do stolu. Nikdy však před jeho podřízenými, nebo kolegy, nikdy nesenižovat důstojnost, naopak dát jasně najevo, že zodpovědnost je na mé osobě (nadřízeného) za jeho činnost (podřízeného), dát najevo, že respektuji jeho osobnost a vážím si jej.. Předpokladem však jsou jasně definovaná pravidla hry a ne pouze jakési doměnky nebo myšlenky tvářící se jako pravidla hry. Potom je to jen k smíchu a k pláči a nikam to nevede.
0 0
možnosti

J.Švejk,ordonanc

29. 4. 2003 20:40
Re: Seřvat neseřvat, to je otázka.
Jo,tak by to mohlo bejt.
0 0
možnosti

Bret

23. 4. 2003 18:34
Nejsem expert
.. ale myslim si, ze Terezka z clanku by takovou formulaci spis vzala jako provokaci, saraksmus ...
Podle me je nejlepe podrizenemu vycinit za chybu, ale rozhodne ne tak, ze ho shodim pred ostatnimi, ale tak, aby mel moznost sam uznat, ze udelal neco spatne a pak mu to nechat opravit, ci ho pozadat aby si na to priste dal pozor. Dobre je taky potom vspomenout na neco co se zamestnanci naopak povedlo, ci ktera cast ukolu (toho spatne provedeneho), byla dobra a ne kterou je tedy nutne navazat.  Souhlasim, ze po tomto neni nejvhodnejsi doba na zadani noveho ukolu. Pokud ale novy ukol je potreba zadat hned, tak se snazit navodit atmosferu takovou, "ze novy ukol mu bude zajiste vice vyhovovat a lepe se v nem projevy zamestnancovi prednosti", proste ze mu  sedne. Tim se atmosfera castecne odlehci tim, ze cast odpovednosti za chybu prejde na nadrizeneho (zadal nevhodny ukol).
Toto samozrejme plati u odbornejsich praci, kde se predpoklada tvorivost zamestnance. U delnika, ktery si dal "slovika" nebo protoze nekam spechal tak pracoval prilis rychle a nekvalitne (u ukolovky), je potreba mu domluvit  nejlepe pohrozit napravou po pracovni dobe nebo kraceni premii atd. Ze zkusenosti vim, ze cim "tupejsi" prace, tim mene funguje domluva a motivace (tedy jina nez penzi a vyhodami).
Rozhodne nikdy "neservat" jak radi Tom, protoze to se zamestnanec stahne do obrany a neni shopen prijmout ani rozumne argumenty. A neservavat pred ostatnimi, kdyz uz ma byt domluva pred ostatnimi zamestnanci, tak musi byt tak vecna,  aby i opravnenost vytky uznali ostatni zamestnanci a nekolaborovali s dotycnym recmi typu: "ten sef je ale blb. Co si asi vymysli priste? Co mu porad vadi?"
 
0 0
možnosti

profesor

23. 4. 2003 22:32
Re: Nejsem expert
No, ta fakt nejsi expert. A navic jsi nemel ani nejlepsi den, protoze napsat "vspomenout" nebo ze "se projevy zamestnancovi prednosti", to je vazne trochu moc. Rozhodne bys mel zacit chodit aspon na nejakou vecerni prumyslovku ;)
0 0
možnosti

Tom

23. 4. 2003 16:27
částečný nesouhlas
Nejlepší je podle mě toho zaměstnance seřvat před co možná nejvíce lidmi. Jednak to bude mít pro něj výchovný efekt a bude se snažit, aby tu chybu už nikdy nezopakoval a jednak si z toho vezmou ponaučení i ostatní zaměstnanci a budou si dávat velký pozor, ať se něco podobného nestane taky jim. Ovšem pozor, tento přístup se dá aplikovat pouze na snadno nahraditelné profese, kde zaměstnanec ví, že na jeho místo má zaměstnavatel dvacet až třicet žadatelů o práci. U špičkových expertů bych doporučoval raději zvolit přístup popsaný v článku. Takovíto lidé bývají totiž docela ješitní a vztahovační a někdy jim prasknou nervy a skončí z vlastní vůle.
0 0
možnosti

občan

23. 4. 2003 17:23
Re: částečný nesouhlas
Bože co vy jste to za člověka a jaké chování k druhým tu podsouváte. Přál bych Vám aby vaši radu někdo často aplikoval na Vás, pak by jste si to rychle rozmyslel s tou tvrdostí!!!
0 0
možnosti