Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žaluji zaměstnavatele kvůli výpovědi

Kdo byl někdy propuštěn pro nadbytečnost, zná přemítání o tom, proč právě on. Pokud takové výpovědi předcházela četná nedorozumění s nadřízeným, konflikty nebo šikana, odchází zaměstnanec s jasným vědomím, že se stal nepohodlným.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Eliska

pro huhu007
Mimo misu. Vyuzivam neregistrovane stranky. Rikas ze v US a v kazde jine demokraticke zemi by nebyl primy prenos ze soudni sine na televizi ? Asi jsi zapomel ze to bylo prave v US.  "OJ" primy prenos ze soudni sine ktery byl vysilany po cele Emerice a mozna po celem svete.  Myslim ze to bylo pekny divadlo!  A pokud vim, tak od te doby jsou vsichni vice opatrni co se tyce primych prenosu. Souhlasim s tebou az na poznamku o tlustych taticich. Znam hodne brichatejch, s neobvykle vysokym IQ. Jeden cas se na zapade dokonce rikalo ze brichaci jsou veselejsi lidi. Moje vaha se od 25 nezmenila, neznam strasti tlustych ani hubenych, nikoho se nezastavam, za nikoho nebojuju, jenom si myslim ze by se u televize tetelili jak tlustosi tak i hubenouri !   
0/0
24.10.2003 19:04

abae

abae@seznam.cz
Schopní lidé odchází od firem pro nadbytečnost (nebo jim vedení tak dlouho práci znechucuje, že dají sami výpověď) jako první. Podřízený totiž nesmý být schopnější a chytřejší, než jeho šéf. :-(
0/0
24.10.2003 18:27

jana

Diskriminace zaměstnavatelů
Podle většiny zaměstnanců je hlavním cílem zaměstnavatele maximalizovat blaho svých zaměstnanců pokud možno při co nejnižším pracovním vytížení. Je přece naprosto samozřejmé, že mi zaměstnavatel musí najít odpovídající práci za odpovídající ohodnocení, aby mi zaručil vysoký životní standard na který jsem zvyklý. S podobným komunistickým paternalismem tady bude brzy nezaměstnanost atakovat 20% a dobře zaměstnancům tak. Současná legislativa je totiž díky síle odborů neúměrně nevyvážená ve prospěch zaměstnance. Každý zaměstnance má přirozenou snahu maximalizovat svůj čistý příjem, přičemž snaha zaměstnavatele je naopak minimalizovat celkové náklady na zaměstnance. To, že čistá mzda většinou nečiní ani polovinu celkových nákladů ví minimum zaměstnanců. Pružnost pracovního trhu je přitom mj. dána možnostmi vytvářet a zavírat pracovní místa podle momentální hospodářské situace firmy. Vytvořit místo je snadné, ale zavřít ho v případě potřeby prakticky nemožné a znamená min. 5 platů navíc + možný soudní spor.  Za takových podmínek by pracovní místo zřizoval jenom blázen, případně so ho každý pohlídá kontrakty na dobu určitou s diskutabilním dopadem na motivaci zaměstnance. 
Současný systém je výsledkem výrazného sociálního cílení celé Evropy a rostoucí moci odborů, kdy se rozhodovací moc přesouvá s rukou těch co něco vytváří do rukou parazitů ať v podobě státního eráru nebo odborů.  Situace v ČR je toho nakonec typickým příkladem.
Osobně navrhují následující jednoduchý recept:
1) zrušit odbory
2) zkrátit výpovědní dobu (bez udání důvodu) na tři týdny a to oboustranně
3) zkrátit dovolenou na max. tři týdny
4) zavést lineární daň z příjmu ve výši max 15%
5) výrazně přerozdělit platby sociálního zabezpečení směrem na zaměstnance - každý bude mít takový důchod na jaký si ušetří
0/0
24.10.2003 16:17

Kaaya

Re: Diskriminace zaměstnavatelů
Výborně, sám mám velmi podobné názory. Pokud se smluvní strany nedohodnou, nemohou spolu obchodovat. To je důvod, proč naše firma téměř nezaměstnává zaměstnance na pracovní poměr, majitelé raději sami pracují 14 hodin denně a využívají služeb zaměstnanců na práce mimo pracovní poměr (DPČ a DPP).
Diví se při tomto stavu někdo, že roste nezaměstnanost? Já ne, spíš se divím, že není mnohem větší..
0/0
24.10.2003 16:41

huhu007

Re:
Milá Jano,
s některými Vašimi názory bych se mohl ztotožnit. Leč situace je poněkud odlišná. To, že a priori považujete většinu zaměstnanců za nenažranou a línou verbež (viz Váš citát "Podle většiny zaměstnanců je hlavním cílem zaměstnavatele maximalizovat blaho svých zaměstnanců pokud možno při co nejnižším pracovním vytížení. ") jasně prokazuje, jaké pracovní podmínky by zaměstnance po přijetí Vámi vytvořeného pracovního místa čekaly. Odborové hnutí zde nevzniklo samo od sebe ale jako reakce a protiváha kvůli zaměstnavatelům, kteří si pletou pracovní poměr s otrokářstvím. Solidní zaměstnavatel, který si umí zaměstnance vybrat, a který řídí a motivuje zaměstnance, aniž by vytvářel mezi nimi atmosféru strachu a ponižoval je a který je schopen a ochoten za odvedenou práci solidně zaplatit a nabídnout zaměstnanci jasnou koncepci a rozvoj jeho schopností, ten Vámi popisované potíže mít nebude. Já znám většinou jen zaměstnavatele, kde fluktuace pracovních sil i na místech pro vysokoškoláky představuje 60% za rok a jsou především zaměstnanci, kteří rozvazují se zaměstnavatelem pracovní poměr. Pokud je nějaká firma jenom místem, kde se trénují mladí absolventi, kteří po zaučení odcházejí za lepším, pak se takovému zaměstnavateli nedivím, že brečí. Pokud je ve firmě nebo instituci neustále nálada na bodu varu a zaměstnanci chtějí stávkovat, není to vina ani zaměstnanců, ani odborů ale toho, kdo s nimi nedokáže jednat slušně a s úctou. Ono mít prachy ještě neznamená, že se můžu chovat jako prase. Zaměstnavatelé v prosperujích firmách to vědí, a pokud je blbá nálada, nejde od válu prostý plebejec, ale managment. Proto prosperují.
Jinak souhlasím s Vaším názorem, že vysoké sazby povinných odvodů a vysoká míra sociální solidarity handicapuje především zaměstnance a rozhodně jsem pro, aby flákači dostali padáka. Moje zkušenosti se zaměstnáním však svědčí spíše pro to, že flákači vycházející dobře s vedením jsou favoriz
0/0
24.10.2003 17:50

huhu007

pokr.:
...favorizováni, a ostatní za ně dělají, zatímco tito oblíbenci na ostatní donášejí. Kdyby takový šéf neseděl na zadku a občas vyšel z kanclu, možná by tyto donašeče nepotřeboval a ušetřil by. Ostatně, podívejte se na analýzu faktoprů způsobujících nízkou produktivitu práce (špatná práce managmentů je na 1. místě )
Tam, kde se nedodržují základní pravidla lidské slušnosti lze očekávat, že bude odborové hnutí bobtnat a růst jako houby po dešti.
Už Henry Ford říkal, že nejcennější, co má ve firmě je lidský potenciál. Naši páni podnikatelé si to ovšem k vlastní škodě málokdy uvědomí.
0/0
24.10.2003 17:59

Eliska

Re:
....dobre jsi to napsala. ... Zamestnanci soudi zamestnavatele ?.... jeden z duvodu proc se emericke firmy  zacaly stehovat mimo US....
0/0
24.10.2003 19:21

Pepan

padák
Šéf mi dal padáka za to, že mě přistihl se svou sekretářkou (kterou příležitostně obšťastňoval taky). I přesto, že to nebylo v pracovní době, vyhodil mě na hodinu (samozřejmě bez odstupného). Soudit s ním se mi moc nechtěl, ale nevím nevím, jestli by u soudu uspěl s hrubým porušením pracovní kázně. Co myslíte, mám ho zažalovat?
0/0
24.10.2003 12:27

Z

Re:
Ja bych ho hnal k soudu, mozna se ale napred zeptej sekretarky.
0/0
24.10.2003 12:41

lj

Re:
tu sekretarku rad zamestnam....  kde pracuje a co na to jeji muz??  myslim, ze pokud by svedcila a treba pomohla  s necim soudci mas vyhru v kapse
BLAHOPREJI, vskutku dobra firma a kolegove
0/0
24.10.2003 12:50

Pepan

Re:
Ona je ještě svobodná, 25 let, 173 výška a prsa č. 2 - docela hezká. Ale ta má teď strach se mě jakkoli zastat, protože by jí šéf vyrazil asi taky. A toho ona se bojí jako čert kříže - má tam totiž nadprůměrné platové podmínky, které by jinde hned tak nedostala.
0/0
24.10.2003 13:25

Lotos club

Re:
Kdyz jses s ni spokojenej, tak my ji hned berem. Plat 50 klacku mesicne na ruku plus procenta z obratu. Prijemne prostredi i utulnou kancelar garantujeme.
0/0
24.10.2003 13:47

Koksik

Re:
Tak to je trošku padlý na hlavu, ne?!? Tak on tebe vyrazil na hodinu za porušení "jakési pracovní kázně" a jí tam nechal??? Žalobu bych vytáhla...
0/0
24.10.2003 14:55

prasatko

Re:
Cos to vyved cune
0/0
24.10.2003 15:59

Eliska

Re:
Sef byl ponizen, a na tobe si smlsnul.  Nevim jestli by jsi u soudu vyhral. Sekretarka  neni nikoho soukromy majetek, ale vase trojice se do dobre fungujici kompanie nehodi.  Pokud tvuj sef kompanii nevlastni, meli by jste letet vsichni 3. Jste problem. Vedel-li jsi ze je to jeho milenka, tak jste proste problem jeden druhemu, a tezko muzete spolecne budovat kompanii s nejlepsim umyslem. Je-li zenaty a majitelem firmy, kope si diru sam pod sebou. 
0/0
24.10.2003 19:51





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.