Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za prací se musí cestovat

Vysoká nezaměstnanost nutí lidi ohlížet se po práci po celé republice. Ochota dojíždět za prací, nebo kvůli ní dokonce změnit bydliště, roste. A tam, kde je vysoká nezaměstnanost, sílí ještě víc; navzdory špatně fungujícímu trhu s byty, který se zaměstnavatelé v případě potřeby snaží vyvážit nabídkou umístění na ubytovnách, nebo alespoň dovážením pracovníků ze širokého okolí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tomáš

a
Bydlím kousek od Prahy a zkoušel jsem hledat místo, třeba až na druhém konci. Moje zkušenosti ukázaly, čím dál jsem hledal od místa bydliště, tím menší ochota byla vůbec se mnou komunikovat. Když už jsem jsem se dostal na jeden konkurz dále od bydliště, šéf sliboval jak v každém případě mi dá vědět i  kdyby mne nepřijali. Nic jsem se nedozvěděl ani když jsem se po výsledku pídil telefonicky . Firmy které byly blíže si tohle nedovolily.
Pokud vezme nějaká firma někoho z větší dálky, tak je vůbec ráda, že někoho sežene, protože je zkrátka mizerná. Ještě lepší je průpovídky o neochotě Čechů dojíždět slyšet z úst politiků ( kteří si do Ostravy létají letadlem, že )
0/0
13.4.2004 10:40

občan ČS

LÍNÍ OBČANÉ ČESKA
Ti líní občané české republiky místo, aby byli rádi,že tady zahraniční investoři vytvářejí pracovní místa. Tak odmítají dojíždět do práce. Viz např. Korejky šijí pro italskou firmu na spodní prádlo Oresta Majitelé Kreaty objevili severokorejskou pracovní sílu v roce 2001. Každá dělnice si měsíčně vydělá zhruba 6000 korun. Severokorejky do Česka vyjely na pracovní vízum a jejich zaměstnání posvětil i berounský úřad práce. A tak občane! Je nás přemluvit, nebo donutit ,že toto je ve světě běžné.
0/0
9.4.2004 14:57

občan ČS

Re:
Omlouvám se trochu ten formát zobrazení nevyšel ,ale snad jste to pochopili.
0/0
9.4.2004 15:04

Marcela

Možné dojíždění
Mám známou, která dojíždí mezi Mladou Boleslaví a Prahou, t.j. cca 65km jedna cesta. Do Boleslavi nejede žádný autobus tak, aby dojel před 7:00, proto dojíždí autem a střídá se s kolegy, kteří se vozí navzájem.
0/0
9.4.2004 14:39

AlchymistaX

Pohled z jiné strany
Co takhle udělat tabulku, kde bude kolik procent z platu dělá částka za dojíždění například 60km denně autem.  Pak vám vyjde, že třeba v americe stoji litr benzínu 12,50 Kč a při jejich platech 50.000,- Kč měsíčně dají zhruba za dojíždění necelá 2,5% z platu. U nás je průměrný plat 13.000,- Kč takže čech by dal za dojíždění 18,5% ze svého platu. Vycházel jsem z čistých mezd, ne z hrubého.
Proto se není čemu divit, že lidé s nížšími náklady na dojíždění jsou ochotnější cestovat dále. Češi podle mě nejsou lenoši v cestování, ale uvažují čistě ekonomicky.
0/0
9.4.2004 14:30

xmartinnn

Dojizdim 100km
Jezdim do prace autem, jsem flexibilni, takze denne dam za dojizdeni 400kc a vydelavam mesicne 9000kc kdyz pripoctu penize na opravy auta tak jsem sice v minusu ale zato muzu rict ze jsem ochoten za praci cestovat a tak to ma podle clanku byt.
0/0
9.4.2004 14:04

malba

kritéria
Není důležité kolik kilometrů, ale v jakém čase a za kolik se dělá. Dřív jsem jezdil napříč Prahou (Vysočany-Břevnov) skoro hodinu za prací průměrně honorovanou, nyní jedu sice mimo Prahu (Vysočany-Čelakovice), ale max.20 minut do práce, kde si vydělám až o 40% více než v Praze. Srovnání uvedené redaktorkou je neobjektivní, na Moravě je jiná situace naž v Čechách, o Francii ani nemluvím.
0/0
9.4.2004 13:55

Jenicek25

Dojíždění
Já dojíždím denně autem 80km z Kladna do Chomutova za prací. Přímý autobus neexistuje, jezdí pouze Praha-Chomutov, stejně se ale nedostanu do Chomutova autobusem pře osmou hodinou, aniž bych musel vstávat někdy kolem páté. Zpátky jede bus v 16.10 a pak v 17:45, takže se domů autobudem dříve jak ve 20 hodin nedostanu. O vlaku vůbec nemluvím, katastrofa. Mezinárodní silnice č. 7 Praha -Chomutov, to je jedna velká tragedie a ostuda tohoto státu, zejména úsek  Louny-Slaný. Jak sakra chce vláda přimět lidi, aby za prací dojížděli, když jim k tomu nevytvoří podmínky ? A stěhovat se do Chomutova ? Měsíční krajina !
0/0
9.4.2004 13:27

jarno

Re:
chomutov mesicni krajina? hlupaku z kladna!!!
0/0
9.4.2004 14:10

S. T.

Re:
Kdybych měl práci v Chomutově, přestěhoval bych se tam hned, bez váhání.
  1. Nízká cena nemovitostí
  2. Velké možnosti rekreačního vyžití
  3. Bydlení v blízkosti překrásné a čisté přírody
  4. Vysoká kvalita vody ve vodovodním řádu
  5. Poměrně dobré dopravní spojení
  6. Silný systém lékařského zabezpečení (velký výběr nemocnic v okruhu 25 km)
 
0/0
13.4.2004 10:31

S.T.

Délka cesty v km?
To je trochu zavádějící. Pro Francouze, který žije v blízkosti zastávky TGV není problém jet vlakem do 100 km vzdáleného místa (vlak jede něco kolem půl hodiny, tedy tolik, co mnohde MHD). Spíš by se mělo jako parametr udávat délka cesty v čase.
0/0
9.4.2004 12:30

kirsha

Re:
Kolikpak francouzů má za barákem zastávku TGV? Nestavte proti jednomu extrému druhý prosím.
0/0
9.4.2004 14:37

S. T.

Re:
Zkuste číst příspěvky na které reagujete dokonce. Netvrdím, že statisticky významné proscento Francouzů, jezdí do práce TGV. Tvrdím, že statisticky významné procento Francouzů jezdících do práce více než 100 km, jezdí právě TGV. Proto by se měla délka cestování uvádět v minutách, nikoli v kilometrech. Stejně lze uvést v Čechách cestu z Pardubic do Kolína (42 km), kde jede vlak půl hodiny. Nebo cestu z Brna Medlánek do Popic (40 km), kde hromadná doprava jede více než hodinu.
0/0
13.4.2004 10:49

luftak

to opsal primitiv a za to dostal zaplaceno?
jak chcete porovnávat chut na dojíždění?asi vůbec nevíte jaká je dnes cena jízdného- například 30km autobusem 28Kč krát 22 prac dnů krát 2(tam -zpět) pokud vám zaměstnavatel přispívá na dopravu nebo služební auto tak to se nedivím...příště zkuste použít vlastní mozek, lidé dojíždějí protože MUSí když nemají jinou možnost sehnat práci
0/0
9.4.2004 12:26

Honza

Re:
no, ono jde spíš o to, za jakou prací, ne? Já jezdím deně 38km tam a to samé zpátky - autem, bere mi to cca 8l/100, ale pokud je dobrá práce, tak se to vyplatí.
0/0
9.4.2004 13:30

jarin

Re:
Jezdím denně 100 km tam a 100 zpět. Jezdím to za svý a svým autem. Nedělám to proto, že bych nenašel v místě svého bydliště práci, ale abych se někde něco přiučil a získal na svůj obor nadhled. Přemýšlím nad budoucností nechci to takhle dělat do nekonečna, ale EU mi určitě v budoucnu dá možnost si to zúročit
0/0
9.4.2004 13:31

mynaret

MLADÁ FRONTA NÁS BAVÍ
Tak jsem si pečlivě přečetla "objevné" články o cestování za prací a také ten, kdy se píše, jak jsme my Češi hnusně líní a nepružní a neochotní se za prací přestěhovat. Škoda jen, že články neobsahovaly návod, která místa v této zemi kromě Prahy, kam se stahuje celá republika, mají dostatek pracovních míst a bytů. Já bych se klidně přestěhovala, ale bohužel tam , kde jsou byty, není práce a naopak. a navíc za tu panelovou špeluňku, v níž bydlíme a která má hodnotu 75O OOO Kč, bychom si ve velkém městě nepořídili pomalu ani garsonku... Asi jsem rozmazlená ale jsme dva a přeci jen v současné dvougarsonce se nám žije líp, dvě místnosti, jsou dvě místnosti. A upřímně meziměstské dojíždění opravdu nesnáším, leč musím ho absolvovat, kdy v autobusu pro 40 lidí se mačká nejmíň šedesát. To je žůžo.
Za takovéhle články bych střílela, ale na druhou stranu, když za to paní redaktorku platí, tak proč ne. Jako vtip jsou ty články dobré.
A už vůbec mi uniká, proč se nám středoevropanům ze země malé jako dlaň dává stále za vzor situace v USA. A nebo nám chce tisk taktně naznačit, že jsme na dobré cestě být na tom stejně ekonomicky jako v této zemi svobody?
0/0
8.4.2004 21:22





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.