Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyhazov za telefonování

Nemůžete v práci odtrhnout od ucha sluchátko služebního telefonu, protože řešíte nějaké soukromé věci? Pokud vás zaměstnavatel několikrát upozorní, že porušujete pracovní řád, koledujete si o výpověď. Navíc budete muset za soukromé telefonáty zaplatit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lopuch

Telefony
Umi to zjistit vlastnika pevne linky, takze se dozvite, komu manzelka volala
0/0
15.6.2004 22:46

Vladimír

Re: Telefony
Poraď,  tato stránka nejde bez přihlášení otevřít
0/0
3.10.2004 22:02

??

??
Mam takovy pocit ze odposlech telefonu je bezny u policie CR a dnes uz i dokonce u financnich uradu.
0/0
15.6.2004 20:42

maxvel

Re:
Policie má zákonnou vyjímku.
0/0
15.6.2004 21:08

Karel

Re:
Nemá, musí mít povolení od soudu.
0/0
15.6.2004 23:10

maxvel

Re:
Sorry, myslel jsem tím záznam hovoru, když voláš na linku 158 nebo na služebnu. Odposlech samozřejmě s povolením soudu.
0/0
18.6.2004 14:35

fliegemaus

podle čeho?
Který zákon umožńuje zákaz telefonování ze soukromého telefonu v pracovní době?
0/0
15.6.2004 15:03

RaPl

Re:
Proč zákon?
Lze to považovat za vážné porušení pracovní kázně. Zhruba stejné, jako když příjdeš do práce, lehneš na stůl a až se probereš, tak odejdeš. Samozřejmě to není protizákonné, ale asi se budeš divit jenom Ty, až Ti příjde výpověď.....
0/0
15.6.2004 15:28

Milda

Re:
Fajn s tím souhlasím. Ale kde je zase uvedeno, že když už mám služební mobil tak musím být vždy a to 24 hodin, 7 dní v týdnuvždy připraven naklusat do "kolbenky" v případě, že tam mají problém. A pokud si jej dovolím vypnout v noci, protože mě zvonění vzbudilo, tak mi hned druhý den ráno je vyhrožováno vyhozavem za hrubé porušení pracovní kázně. (Jak to že v noci spím a vypínám telefon?) Můžu nařknout vedení (resp.moji vedoucí) "kolbenky" za šikanu? Ale stejně to asi teď udělám tak, že budu mít služební mobil u sebe pouze v pracovní době. Mimo tuto dobu ho raději schovám, aby ho nikdo náhodou neukradl.
0/0
15.6.2004 15:57

uc se

Re:
Tak u vas bych doporucil lepe se ucit a delat neco poradneho
0/0
15.6.2004 16:35

uďa

Re:
Proč učit se? Raději jít jinam ne?
0/0
15.6.2004 16:52

m

Re:
u nas kluci, pokud jsou i mimo prac dovbu povinni byt na tlf. tak si to vykazuji jako prescas i kdyz jsou treba v hospode
0/0
15.6.2004 17:57

la bomba

Re:
 cesi si stale mysli , ze ziji u komacu.,a ze za ne bude nekdo platit. 
0/0
15.6.2004 20:41

Hero

co Banky?
A co v bankach, jak je to tam? Muze zamestnavatel monitorovat hovory zamestnancu? Muze si tuto klauzuli zavect do pracovni smlouvy, ze s tim zamestnanec souhlasi? (tedy spis, co mu pak zbyva, ze) díky
0/0
15.6.2004 14:07

V bankach

Re:
jsou telefony casto odposlouchavane, vim to jelikoz jsem to dlouhou dobu delal. Je to bezne.
0/0
15.6.2004 14:15

červený bedrník

Re:
tak tomu nevěřim. kdo instaloval odposlech? kdo analyzoval záznamy odposlechů? čí byly odposlouchávané linky? na jaký pozici si pracoval, že se k tobě dostala taková informace?
miluju borce jako si ty, co šířej "zaručený" informace ze třetí ruky, aby byli důležitý.
0/0
15.6.2004 14:23

Space Smuggle

Re:
Odposlechy instalovala externí firma MAP detekce, protoze bylo podezreni na unik informaci od nektereho z nasich zamestnancu (to se bohuzel potvrdilo). Neni to vubec zadny problem, ta technologie je uzasna, ani jsem nevedel co vsechno existuje.
0/0
15.6.2004 14:29

kdosi

Re:
Tak tak odposlechy se daj na klasickou ustrednu uplne jednoduzse namontovat navic to ve spojeni s kompem muze monitoravat a zaznemenavat jen hovory na urcita cisla v urcitou deni dobu, z urcite lelefoni linky atd...  no a ono jde odposlochavat aniz o tom firma vi... celkem dobre profitujeme na tom ze firmama zajistime bezpenou kancelar... staci umet hledat na internetu "odposlech telefonu" atd... pri dnesni technice to byste kukali kam vsude je mozno strcit stenici a co takovy notas a pobockova ustredna dokaze....
0/0
15.6.2004 14:41

červený bedrník

Re:
nikdo netvrdí, že to není možný, nebo že je to technicky náročný. ale já říkám, že je to protizákonný.
0/0
15.6.2004 16:11

sunka007

Re:
Bedrniku, jdi s prominutim do prd... . Nejdriv tu lidi osocujes ze machruji aniz by jsi mohl jejich tvrzeni vyvratit a nyni pises ze je to protizakonne. Bud ti je min jak 17 let nebo zijes na jine planete.
 
V nemalo firmach kde jde o velke penize vedeni odposlouchava hovory, kontroluje maily ci tuneluje firmu (bankovni a pojistovaci domy, mobilni operatori, ....). Je to protizakonne ale deje se to. Aby se ti neco stalo tak te musi pristihnout, mit dukaz, podat zalohu a pripadne odsoudit. Kdo by se timto zabyval kdyz nikomu nevadi miliardove tunely a vyssi managemant ma vliv a penize.
0/0
15.6.2004 16:46

xxx

Re:
jak dělal?: zabezpečoval technicky, nebo poslouchal?
0/0
15.6.2004 16:35

červený bedrník

Re:
ty asi nebudeš moc chytrej, ty hero. v článku je jasně napsáno, že odposlech hovorů zaměstnavatelem není možný. a pokud je mi známo, banka je zaměstnavatel jako každý jiný, takže žádná výjimka. ovšem pokud máš v pracovní smlouvě monitoring hovorů, to je něco úplně jinýho. to není odposlech, ale sledování na jaký tel. čísla voláš, a to pochopitelně v pravomoci zaměstnavatele je. v práci máš makat a ne volat na soukromý čísla.
0/0
15.6.2004 14:20

P

Re:
Mluvíš o něčem o čem nemáš ani páru. V investičním bankovnictví přímý odposlech předepisuje audit ČNB z důvodu zajištění bezpečnosti. Takže práva stranou.Sorry
0/0
15.6.2004 14:42

Rychlý G.

Re:
Přesně tak. Jeden známý dělá ve firmě, která má k bankovnictví hodně blízko a hned mi řekl, že hovory se nahrávají. Myslím, že to je správné všude. Telefony jsou ve firmě, jak předpokládám, pro účely firmy. Pokud někdo volá soukromě tak musí počítat s tím, že jeho hovor je zaznamenán. Jak to pak vyhodnocuje zaměstnavatel, to je další věc.
0/0
15.6.2004 15:11

červený bedrník

Re:
zajímalo by mě, co přesně myslíš investičním bankovnictvím. chceš říct, že každej telefon na úseku inv. bank. je ze zákona nahrávanej? tak to si myslím, že ty nevíš vo čem je řeč. dva roky jsem chodil na oběd s klukem, kterej dělal na ib a vo ničem takovým se nezmínil. myslím, že máš moc velký voči.
0/0
15.6.2004 16:10

P

Re:
Delam managera v bance a zrovna za tuto infrastrukturu,ktera to zajistuje zodpovidam, takze nemluvim z doslechu,ale z denni reality. Muzu si poslechnout jakykoliv hovor provedeny prostrednictvim pevne linky a tyto hovory jsou archivovany po docela dlouhou dobu
0/0
15.6.2004 16:31

červený bedrník

Re:
tak to si mě překvapil. myslím si, že je to protizákonný.
0/0
15.6.2004 16:41

sunka007

Re:
Az se prestanes divit, verit co rekl (ci spise nerekl) znamy  a vyrostes z naivity ze co je protizakonne neni mozne delat, tak pak napis nejaky rozumny prispevek do diskuze.
0/0
15.6.2004 16:50

P

Re:
Ono je to tezko, jestli ma vyssi prioritu bezpecnost obchodnich transakci, coz u treasury a cust.desku jsou obrovske sumy, nebo pohodli uzivatelu. Ostatne u techto transakci jsou dulezite i vteriny,takze v exponovane dobe se obchodnik musi venovat obchodu. Tento obchod probiha mnohdy po telefonu a musi byt nejakym zpusobem dokladovan,takze tim systemem se chrani predevsim ten obchodnik,ktery naklada s cizim majetkem,aby pote zakaznik nemohl tvrdit,ze ten obchod neudelal. Takze ve finale to chrani toho dotycneho.
0/0
15.6.2004 16:55

opas

Re:
Tak tak, v bankach se normalne nahrava. Ale lidi co maji nahravane telefony o tom samozrejme vedi a obcas si sklerotici prijdou sami poslechnout, s kym ten obchod vlastne uzavreli
0/0
15.6.2004 19:05

maxvel

Re:
Není to protizákonné, nahrávání hovorů v bankvním sektoru stejně jako linky tísňového volání mají zákonnou vyjímku. Když mluvím o zákonné vyjímce, tak mluvím o vyjímce neinformovat účastníka hovoru o záznamu takového hovoru. Jinak může být prakticky jakýkoliv hovor nahráván jedním nebo oběma účastníky, musí být ale na to předem upozorněni, že je jejich hovor nahráván. Jinak vím, že se hovory na infolinkách, dispečincích apod. běžně nahrávávají pro potřebu firmy - zaměstnancům se analyzuje způsob komunikace se zákazníkem a řeší se s nimi třeba chyby v komunikaci nebo je záznam prováděn pro potřebu v případě nějakých nejasností. Často to pomůže, kdy zákazník si stěžuje na jednání zaměstnance s ním nebo v případě nějakého sporu. O těchto záznamech se ale nemluví, jsou nezákonné, nejsou na to zákazníci předem upozorněni, tím není nahrávání svoleno oběma stranami. Ale například na lince 800123456 od Českého Telecomu jste předem informováni, že je hovor monitorován, což je již v pořádku, protože jste na to byli upozoněni a tím dáváte souhlas k nahrávání, pokud pokračujete v hovoru.
0/0
15.6.2004 21:08





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.