Diskuze

Posíláme manažery do ciziny

Do povědomí Čechů se zapsal dvakrát poprvé v listopadu 1989 jako student bojující na sametových barikádách revoluce, podruhé v roce 2001 jako vězeň Fidela Castra na Kubě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

acylpirin

15. 10. 2004 10:31
Headhunting
Mě přijde, že podobné diskuse jsou trochu z jiného světa a jejich hlavní důvodem je vytvářet a udržovat nesmyslné mýty kolem headhuntingu. Omezíme-li headhunting na lovení generálních ředitelů a předsedů představenstev, pravda je taková, že za posledních pět let v ČR zkrachovalo nebo samo ukončilo činnost několik zahraničních headhuntingových firem. Na jedné straně neměly dostatek projektů, protože situace se po výraznějších změnách v podnikovém prostředí během 90 let přeci jen stabilizovala, na straně druhé byly (a jsou) velmi nepružné ve svých službách a mají velmi vysoké fixní náklady, tvořené zejména vysokými platy konzultantů a vydržováním si zbytečně drahých, rádoby reprezentativních kanceláří. Posuďte sami ze slov pana Bubeníka. Přijde Vám hledání top manažerů ve výročních zprávách nějak nápadité a vyžadující zvláštní know-how? Výhradní orientace na top management je dost riziková a dost firmám už zlomila vaz (a ještě určitě zlomí). Realita je taková, že je mnohdy daleko obtížnější nalézt kvalifikovaného specialistu s omezeným platovým rozmezím, než top managera bez finančních limitů. Firmy, které umí to první, zvládnou bez problému to druhé a také se jim daří zavadené headhuntery úspěšně vytlačovat. Jejich výhoda je především v tom, že jsou mnohem levnější a zejména pružnější, v mnohých případech se navíc jedná o české společnosti, které nemusí generovat částky na pokrytí sdílených nákladů na provoz drahých HQ nebo jiných regionálních center. Na nynějším českém trhu již neexistuje výrazná špička za kterou by ostatní zaostávali. Jsou tady spíše mediálně známí, kteří jdou vidět díky lukrativním zakázkám ze státního sektoru (ČEZ, Telecom apod.), kde na druhé straně všichni zainteresovaní znali shortlist předtím, než projekt vůbec začal. Jako všude jinde je to především o lidech. Je to dost tvrdá a nevděčná práce a bez schopných a zejména kreativních konzultantů/ researcherů se neobejdete.
0 0
možnosti

Franta Lopata

13. 10. 2004 17:07
Kolik jste zacaloval pane Bubebnik
za tuhle reklamu co se snazi tvarit jako ze reklama neni. Vy asi budete peknej hajzl, kdyz jste skoncil na Kube s Pilipem.....
0 0
možnosti

MR. Wonder

13. 10. 2004 17:24
Re: Kolik jste zacaloval pane Bubebnik
Zato vy budete inkarnovaná inteligence, když nevíte, že se říká pane Bubeníku (jako se 5. pádem oslovuje a volá "Franto" a ne "Franata"), a květ cností, který ví vše o Kubě, i o tom, co tam dotyční jeli dělat! Nepletete si náhodou Pilipa s Pilipem?
 
0 0
možnosti

BigSam72

13. 10. 2004 16:51
Pane Bubenik, zkuste headhuntit v PSP CR
tam je tolik chytrych hlav, vsichni manazerske skills na nejvyssi urovni, specializace na ekonomiku a rizeni projektu samozrejmosti. Navic kdyz TYHLE mozky vyvezete ( nejlepe na Kubu ) lide v tehle zemi Vam budou neskonale vdecni.
0 0
možnosti

kolokov

13. 10. 2004 16:32
neplacená reklama
To by mě zajímalo, kolik Bubeník za tenhle článek zaplatil. Vzhledem k cenám widescreen reklamy na titulní stránce počítám tak 200.000.
0 0
možnosti

quick33

13. 10. 2004 16:10
úplně nejvíc
se mi na tom článku líbí jak je nezávislý a vůbec nepůsobí jako placená reklama na agenturu pana Bubeníka.
0 0
možnosti

iuos

13. 10. 2004 14:35
hmm
a chcete mě?
0 0
možnosti

Jonáš

13. 10. 2004 14:32
x
Zase jeden, co se nedokáže živit poctivou prací...
0 0
možnosti