Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Blbci, které denně potkáváte

Tomu, kdo dnes řídí a šéfuje, se říká manažer... Modernizuje starého „vedoucího“, podobně jako management představuje čerstvý vítr v řízení: věc sama sice není o nic více vzrušující, ale terminologický face-lift jí dodává nový šmrnc, neboť ve firmě se slova opotřebovávají stejně jako všude jinde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marika

Smajlíci
0/0
12.3.2006 19:15

rott

to jsem se lek
uz jsem se lek, ze je to clanek redaktora idnes:) myslim, ze pani autorka knihy ma trochu problemy, ale nejsem si uz jist, zda je nejvhondejsi ventilovat je timto zpusobem:) na druhou stranu je pravda, ze v dnesni dobe je manazer kazdej a tim padem se v teto pozici muze ocitnout i vic blbcu:)
0/0
13.6.2005 10:49

Martin

Hahaha
Kazdopadne nejhorsi clanek na i-dnes. Nechapu vubec ze ho vubec dovolili publikovat. Nejen ze neobsahuje jedinou faktickou informaci ale navic jeste ukazuje ze ma autorka v hlave slusne vymeteno...
0/0
12.6.2005 12:03

dr.Netvor

Re: Hahaha
Ještě že alespon ty tam máš nasráno.
0/0
16.6.2005 8:37

oncly isajg

Je to přeci komická literatura...
... tak proč tolik emocí? Bohužel zapadá do dnešního světa vzájemné závisti a boje za urvání většího krajíce, než mohu sežrat.
Svět prostě byl je a bude hnusnej čím dál víc - ale je to náš svět.
0/0
7.6.2005 17:52

Karel

Blabol
Dalsi blabol, lakavy nadpis, text by docela zapadal do "Kotle".
0/0
7.6.2005 0:51

Kmer

Re: Blabol
kamarade zadny balbol, konecen jsem se pobavil...mam taky svou funkci, ale toto fakt sedi :-)
0/0
7.6.2005 1:00

M4rtin

Manazeri
Tady je o manazer taky pekny clanek :) http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2003080101
0/0
7.6.2005 0:24

santos-dela-cobra

chachacha
Ono je taky otazkou kde je hranice cistokrevneho managera,a kdy je to jen bohapuste slovickareni.Docela bych se nedivil kdyby nekde uz neexistoval skladnik ktery bude mit na vizitce:"Franta Vomacka-Manager paletoveho voziku".......kdo to presne urci? Ha? Zase nejaky CML:)................ale stejne,ty hovadiny co tady vzdycky tak vehementne resite jsou opravdu vyborny k jointu.Tak reste......
0/0
6.6.2005 23:04

hbf

Re: chachacha
Tak to je vidět, že neděláte ve firmě, kde tyto moderní pojmy frčí. Pak byste věděl, že dotyčný ještěrkář by byl Operátor VZV
0/0
7.6.2005 15:26

007

Blbci, které denně potkáváte
Přátelé, tak to je opravdu k smíchu, v česku není obsazování TOP pozic a obzvláště těch managerských postaveno na skutečných schopnostech, můžete mít vysokou školu s červeným diplomem, nemáte li známého, který se za Vás zaručí a na danou pozici "doporučí", nemáte šanci. Pracovala jsem v Telecomu a měla možnost vidět na vlastní oči práci tamního personálního oddělení, výběrové řízení se tam provádělo tak, že manager prohlásil "toho znám a toho chci" a ti ostatní kandidáti, byť byli schopnější a podmínky zvládli lépe měli hold smůlu. A managerské pozice? Ty se tam obsazují vesměs po známostech, kdo je kámoš s Berdárem, či jeho pohůnky mý vyhráno. Dělat personalistu je myslím i docela dobrý kšeft, jak jsem tak zaslechla, když se chcete dostat na dobrou pozici a umíte se revanžovat, schopný HR zařídí, že se tam dostanete
0/0
6.6.2005 22:29

kiliannedory

Re: Blbci, které denně potkáváte
Souhlas, takhle to prostě většinou je a určitě nejenom v Telecomu. Nakonec vnějším projevem tohoto jevu je výkonost naší ekonomiky :-)
0/0
6.6.2005 23:00

stone242

Doufám, že ten článek je nějaký zastydlý apríl
Většinou nikam nepřispívám, ale po přečtení tohoto článku musím reagovat. Musím se přiznat, že se musím trochu ovládat, abych zbytečně nepouříval při komentování vulgarismy. Vážená paní (slečno) Corinne Maierová, piště o nečem čemu rozumíte. Článek je výzaz ubohého pokusu zaujmout něčím kontroverzním, ale zvolená forma a obsah je na úrovni fejetonu školačky základní školy. Předpokládám, že to mělo vyjít v blesku a omylem se do dostalo na "seriózní" idnes. BTW: zajímalo by mě, jaký mandát máte jako autorka psát takové články?
0/0
6.6.2005 22:19

Kecalin

Re: Doufám, že ten článek je nějaký zastydlý apríl
Teda ty ses ostrej, Akorat ze ta pani si tu tvoji konstruktivni kritiku neprecte, a urcite si ji ani nenecha prelozit. Nejaka MF Dnes, ktera zverejnuje uryvky z jeji knihy, ji muze zajimat akorat jako polozka na bankovnim vypisu - poplatek za autorsky prava.
0/0
6.6.2005 23:21

x a

jo
Musim pani autorce srdecne blahoprat, vetsi sra*ku jsem jeste tento rok na idnes necetl :) A jestli jenom nechtela vyhrat soutez o nejvetsi hovadinu roku a to co napsala, mysli vazne, pak by si mela rezervovat pulrocni prazdniny u doktora Chocholouska...
0/0
6.6.2005 22:04

kiliannedory

Re: jo
Je to nadsázka ale není to zase moc daleko od pravdy, nemusíš se hned holedbat tím, že jsi to nepochopil "-)
0/0
6.6.2005 22:12

Pavel Poucha

Hm...
Proboha co se Vam pani autorko stalo, ze pisete takovehle, s prominutim, voloviny ?
0/0
6.6.2005 21:17

Bertuzzi

Hm
Pracuji jako tzv. střední manažér. Tzn . že musím řídit přímo ty zaměstnance v dělnické profesi a zároveň jsem prcán výšším a nejvyšším managmentem. Jsem zodpovědný za chod oddělení a v podstatě jsem ho od píky vybudoval ( logistika dříve u nás nebyla ) a pouze neřídím nýbrž i zpracovávám a vyhodnocuji tuny dat . Ačkoliv vyšší management nemusí vykonávat denně rutiní činosti jako já a pokud si vezmou týden dovolenou nikdo ani nepozná , že nejsou ve firmě , přesto si nedovolím říct že jsou k ničemu. Mají obrovskou odpovědnost . Naopak přes řadu šikovných dělníků, bych mohl napsat podobný článek o vohnoutech-dělnících se základním vzděláním , kteří dokážou někdy zk*rvit vskutku neuvěřitelné věci :-))
0/0
6.6.2005 21:03

x

sračka
co to je za sračku tenhle článek.. apríla už bylo ne?
0/0
6.6.2005 18:31

pck

Re: sračka
Vynatok z knihy Hello Laziness. Hovori o pomeroch vo velkej firme - General Elektricite myslim. Ale plati vseobene o velkych zapadnych firmach. Ako som poznamenal nizsie chybaju akekovek zakladne informacie, clanok potom posobi hlupo. Kniha pokial viem hlupa nie je. Ale dost uz, este si niekto bude mysliet, ze som z nakladatelstva ;)
0/0
6.6.2005 18:43

Ludva

Re: sračka
kdepak jen asi pasujes na ten popis managera co ty kravatacka mrdko
0/0
6.6.2005 20:58

pck

Chybaju zakladne informacie
Kniha je to vyborna, nevedel som ze vysla v cestine. Rozhodne si ju kupim. Corinne Maier hovori o tzv. firemnej (corporate) kulture - ok nam to vela nehovori, my sme este v predcorporalnom stadiu vhodny akurat na manualnu pracu. Ale ked ma niekto prilezitost to spoznat krasu velkej firmy najde dnu vela dobrych postrehov.
0/0
6.6.2005 18:15

pohroma

Re: Chybaju zakladne informacie
rozhodne si ji kup. Mam ji prectenu a mnohaletou praci v nadnarodni spolecnosti (korporaci cca 10 000 lidi) za sebou. Autorka ve sve knize vystihla, jak to v korporacich, bohuzel, chodi a kdo ze se vlastne ma nejvetsi sanci stat sefem, pokud o to trochu stoji. Mnozi maji dost pokrivenou pater. Kniha ale taky dava navod, jak v takove firme prezit (pokud uz clovek ma nejake idealy) bez zbytecneho vypeti, jakou hloupost prinese dalsi den. A nemusi se jednat vzdy jen o flakacsky zpusob.
Je az s podivem, kolik takovych firem dokaze prezit snad cokoli - konkurovat si mohou snad jen diky obdobnym "blbcum". Dost casto se clovek (i z delnika/operatora) muze dostat trochu vys na "zodpovednejsi" pozici a zpocatku muze mit skutecne dobre umysly, muze byt dobry odbornik, ale problem nastava, kdyz neumi jednat s lidma, zacne tajnustkarit i obecne informace, zacne mu chutnat moc nekoho ovladat a zejmena kdyz se zacne bat o vlastni koryto. O typech "karieristu" uz r
0/0
29.7.2005 13:24

Vlasta Realista

HA HA HA
Tak to jo, zase kecy nějakých filozofů, no hurá, manažeři vykašlete se na práci, přece to nějak dopadne a jděte si poslouchat Mozarta. Tak to je dělo. Paní Maierové nedochází, že co se neřídí to nikam nejede. Chtěl bych ji vidět v pozici majitele malinké firmy. Nic by neřešila, však vše příjde samo, nikoho nebude kontrolovat, no co, vždyť existují smysluplnější činnosti, třeba si přečíst nějaký ten román. Inu proč ne, mí zaměstnanci přec nekradou, to by měl Marx radost. Všichni se s radostí snaží žít pro fimu...no ho ho ho. Vzkázal bych paní Corinně, ať si raději čte a nesnaží se ucházet o práci někde v reálném světě, to by čuměla...ono i lidi jsou jen homo economicus, tedy kradou vše co se hodí a ulejou se všude, kde na ně není vidět. A ten blbec manažer si to nenechá líbit, no to je ale prázdná osoba, co?
0/0
6.6.2005 17:48

mafrahajzl

Re: HA HA HA
Manager jen nechce, aby ostatní měli výhody jako on...prostě aby mohl krást sám ....
0/0
6.6.2005 17:51

Vlasta Realista

Re: Re: HA HA HA
Jsou i takoví, to je bez řeči, ale z vlastní zkušenosti vím, že tak na jednoho vyčůraného středně postaveného manažera připadá tak deset hajzlíků někde ve skladě. Proto tvrdím, bič na ně!!!!!
0/0
6.6.2005 17:55

eliska

Re: Re: Re: HA HA HA
bic na spatneho manazera, ktery nedokaze chytit straku a podezriva vsechny...
0/0
6.6.2005 18:13

Vlasta Realista

Re: Re: Re: Re: HA HA HA
Ba ne, přesně naopak. Colombo existuje jen v detektivkách....
0/0
6.6.2005 18:20

eliska

Re: Re: Re: Re: Re: HA HA HA
ryba smrdi od hlavy, a nikdo me nepresvedci ze je tomu jinak......zbozi jde do skladu a zbozi jde ze skladu - co je na tom tak sloziteho ?...kdyz tvrdis ze "hajzlici" kradou, proc nejsou vyhozeni na hodinu?... 
0/0
6.6.2005 18:34

Vlasta Realista

Re: Re: Re: Re: Re: Re: HA HA HA
Protože zpravidla mají odbory..to byl pokus o vtip. No a doopravdy? Jak chcete někoho usvědčit nez kontrol? Vždyť právě lidi jako jste Vy u tohoto článku vystupují jako Brandoni Walschové, kteří jsou poctiví a pracovití, a komu jinému by mělo záležet na odstranění nepoctivých, když ne Vám. O motivaci vyčůránků mi nemluvte, je to jen teorie, tak jak jinak než důslednou kontrolou? Nazýváte to buzerací, teď mě napadá, že není zbytečná, jinak by mnozí tady tak neřvali.
0/0
6.6.2005 18:40

eliska

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HA HA HA
ani ne tak buzeraci jako mnohonasobnou kontrolou...jeden zbozi objedna, druhy prijme, treti zaplati a cvrty vyda....na konci musi vse hrat dohromady...pokud jde o malou kompanii a maly sklad, tak vsechny dokumenty se nekde u nekoho sejdou.. Netolerovat: ztratil jsem papir, nedali mi ucet, ucetni neplati ze statementu ale pouze z faktury(nejlepe podepsane sefem)..atd.. Napriklad clovek ktery vydava seky, by nemel delat vyuctovani sekoveho uctu atd atp.  Samozrejme ze jsou poctivi lide, ale vzdy se musi myslet na to ze prilezitost dela zlodeje...kazdy je nevinen dokud neni dukaz ze je straka...byt podeziran je horsi nez byt zlodej
0/0
6.6.2005 19:26

Marat Safin

nerozumím
Význam tohoto článku mi poněkud unikl. Nejsem manager.
0/0
6.6.2005 16:57

eliska

Re: nerozumím
...Mariano Puerta vs Rafael Nadal...1&4
0/0
6.6.2005 17:32

eliska

ted nevim
...potkavam blbci nebo blbce..... ...Kdyz je prace zamestnancu chytre rozdelena, tak prace jednoho navazovazuje na praci druheho, a zamestnanci se sami navzajem pohlidaji. "Blbec" je soucasti kola, ale navic hlida zda se kolo plynule toci.  Kdyz chybi clanek na retezu(nemoc, dovolena) tak ho Blbec nahradi, a dela za chybejiciho jen to co je treba k toceni kola. Ostatni prace se nahromadi a pocka az se chybejici clanek vrati zpet do prace. Pri delsi absenci se prace rozdeli mezi ostatni. Pri dlouhe nepritomnosti se najme prechodna pracovni sila. Tak nejak si predstavuju spravne vytizeni zamestnancu. Blbec ktery ovlada praci svych podrizenych, je Blbec na spravnem miste )))
0/0
6.6.2005 16:57

editor

Re: ted nevim
navazovazuje = navazuje
0/0
6.6.2005 17:34

Berňák

vedoucí státní správy
Tito jsou ještě více ztělesněním totální lidské debility, či spíše jeho derivátem. Tento produkt se ale na rozdíl od soukromého sektoru dá rovnou nazvat diplomovanými idioty, kteří absolvovali různé vojenské VŠ a SNB a KSČ VŠ před rokem 1989. Dnes předstírají, že rozumí všemu a přitom je to pouze protekční cháska, mařící práci většiny zaměstnanců. Výsledkem je naprosto drahá a neefektivní státní správa, kde je důležité mít kámoše a pucovat rektus a nikoliv schopnosti a výsledek práce....
0/0
6.6.2005 16:52

Falco

Má pravdu
Řadu lét působím v různých manažerských funkcích (nižších i vrcholových). Článek samozřejmě chápu jako nadsázku. V jádru má ale autorka obrovský kus pravdy ! Pokud má se článkem někdo problém, je to asi ten, který se v něm poznal. Někdy žasnu nad omezeností, tupostí a arogancí managerů se kterými se setkávám. Často se to bohužel týká i těch nejvyšších. Jeden příklad za všechny: Vysoký šéf z jedné naší renomované firmy, který má pod sebou téměř tisíc lidí, nedávno před svými podřízenými zcela vážně prohlásil: "Nevěřím v pozitivní motivaci". Naše média  přitom tohoto "managera" vydávají za velmi úspěšného. Jak dlouho se s touto filosofií dá vydržet? Takovému managerovi pochopitelně brzy dojde dech, on ale po maximálně dvouletém působení (ve chvíli, kdy se začne projevovat vliv jeho génia) elegantně změní dres a nastoupí do vysoké managerské funkce v jiné firmě. Spáleniště, které po něm zůstalo ho už nezajímá. On se dívá pou
0/0
6.6.2005 16:11

name

Re: Má pravdu
tak to je fakt dobrej de*il
0/0
6.6.2005 16:24

Celaskon

Re: Má pravdu
Neni nahodou z CEZu?
0/0
6.6.2005 16:59

kiliannedory

Re: Re: Má pravdu
Ale ne má pravdu, Je to prostě normální rozdělení pitomců je víc, i mezi řídícími pracovníky je prostě o moc víc pitomců než těch normálních, částečně to souvisí se vzděláním ale ne zcela. Je to prostě tak a článek to prostě s nadsázkou přesně vystihuje !
0/0
6.6.2005 22:11

t

t
t
0/0
6.6.2005 16:09

Standa

:-)
Nez cist tento clanek, to si radeji zajdu do nejake putyky na hospodske kecy. Kde mi budou tlouc do hlavy hrebíky o vsemoznych zarucenych pravdach.
PS: Stejně jsme všichni blázni a celý svět hraje jednu velkou komedii
 mejte se fajn...tak, jak nejlepe umite .)
Stanislav Stupka
0/0
6.6.2005 16:07

Standa

:-)
Uvedomte si, že z cloveka nedela managera popisek pod jeho jmenem nebo jeho zarazeni v pracovni smlouve.  To samé platí i o jiných funkcích.
Pravdou je, že spousta manageru, obavam se rici slovo "vetšina", z ktereho se mi zvedaji vlasy na hlavě, vubec nerozumí svoji fuknci a prave jenom "hlidaji zamestnance".
Opominu spouto odvetvi managmentu a reknu: Manager musi lidem rozumet a pro firmu dýchat. Mel by umet lidi sjednotit a svou energii umet predat druhym. Mel by umet ve firme nastolit tu spravnou naladu a atmosferu. Jinak si myslim, ze by se takto meli snazit vsichni, at je tech "kakabusu" a hlupaku, co siri spatnou naladu mezi nami co nejmene.
Meli by se stydět všichni Ti jež jsou ve fuknci a duševne z ní nepochopili víc než kráva z botaniky těch rostlin, které z rozkoší požírá. 
Proste se mi ten clanek nelibi. Doporucuji si precist Dale Carnegieho "Jak si získat přátele  pusobit na lidi." Nez cist tento cla
0/0
6.6.2005 16:06

Were

Vyborne
Je skvele ze se do "manageru" co ve firmach pouze stezuji praci tem co tam opravdu pracuji zacina cim dal tim vice sit a ukazovat na ne... plne se s timhle clankem ztotoznuji "Jó být tak vzdělán a umět řídit jako ten blbec co to napsal, to by byly firmy opravdu prosperující!" Ano, pod tohle se klidne podepisu, i kdyz to autor (zrejme potrefena husa) myslel ironicky
 
0/0
6.6.2005 15:55

Franta Lopata

Re: Vyborne
uspesny manager neni ten co je "vizionar" a prichazi s necim novym. To jsou jen problemy. Uspesny manager je ten co nasere nejmen vyssich sefu a oblbne co nejvice lidi pod nim
0/0
6.6.2005 16:02

Honza J.

Re: Vyborne
Myslel jsem to ironicky, nicméně mě by zajímalo zda-li jste milý pane nebo paní někdy zkusil mít nějakou zodpovědnost. Ono ti manažeři jsou asi jenom masochisti, že chodí po "zbytečných" schůzích, že toho mají hodně, ale čeho vlastně??? Teď jsem se dokonce dozvěděl, že jsou tam jenom od toho, aby ztěžovali lidem práci...vykořisťovatel jeden!!! ...fakt ale je, že ve skutečnosti nebýt jejich práce, horko těžko by onen zaměstnanec nějakou práci měl. Už vídím, jak by onen dělník vyjednal obchody za milióny nebo vyřídil spory s berňákem, nebo dokonce aby si ověřil správnost daňového přiznání...to bych se nasmál zase já.
0/0
6.6.2005 16:07

Bycek76

Re: Re: Vyborne
Máte pravdu, ale ne ve všem , už vidím toho vašeho úspěšného managera, jak vyjedná obchod za milióny a pak si to v klidu vše vyrobí, protože je hold podle vás asi úplně soběstačný :o) Rád bych se dožil doby, kdy bude práce opravdu odměňována podlo toho, kdo co udělá a jak to udělá. Prostě by celá výroba by měla fungovat jako promazaný stroj, který není bržděn žádnou součástí. Z vaší reakce mám dojem, že vy zase děláte ze zaměstnanců mentálně postižené jedince, kteří se nejsou schopni sami uživit. Prostě jste stejně zaslapen jako autorka článku...
0/0
6.6.2005 16:52

Honza J.

Re: Re: Re: Vyborne
Nikdy bych si nedovolil z někoho dělat mentálně postižené jedince, jenže realita je trochu jiná. Jsou to krásná slova, udělat z firmy promazaný stroj apod. tyto fráze jsem se učil několik let, jenže o pár let později jsem zjistil, že to málokdy funguje. Mám to zkušenost, že větší polovinu lidí vůbec nezajímá chod firmy, chtěli by rovnocenný přístup, samozřejmě pouze z mé strany. Když já po nich chci něco navíc, už to nemají v popisu práce a za druhé když já povolím, škaredě na to doplatím. Staré dobré přísloví o podaném prstu a utrhnuté ruce nění tak daleko od pravdy. A navíc já jsem ten zodpovědný za výkony, proto musím být tvrdý, nebo mě jednoduše "sežerou". Vypadá to hnusně, ale budu-li se snažit vystupovat jako kamarád, brzy skončím...
0/0
6.6.2005 17:08

B@DBoy

WTF?!!
Co tohle to proboha je? Nejsem manager, ale tenhle nadpis mě donutil si přečíst celý tento výplod.  Paní Maierová má jeden velký problém a to sama sebe. Zkuste se trochu uvolnit a pak si přečíst co jste vůbec napsala, pokud stále budete tvrdit, že to myslíte vážně, tak jste na tom dost špatně. Nepracuji na pozici managera, ale přicházím s nimi do styku dnes a denně. Vaše věty  "Řekněme to naplno, typický manažer je naprosto nevzdělaný" atp. asi nepotřebují další komentář. Přejí Vám pohodový pracovní život. Jak tohle může idnes vůbec zveřejnit?!!!!!
0/0
6.6.2005 15:39

Ufounek

Re: WTF?!!
Pani Maierova je jista francouzka ktera vydala bestseller o lenosti ze ktereho predpokladam je tato ukazka. Pokud vetsina te knihy je v tomto duchu tak se nedivim ze je to bestseller protoze je urcena prostym masam ktery nevidi do prace manazeru, jejich odpovednosti a prace. Vtipne je ze na hlavni strance iDnes byl link na tento clanek a pod nim byl dalsi clanek s nadpisem "V ČR odsouzen šéf za nelegální software zaměstnanců" a podtitulem "Manažer ze Zlína musí zaplatit 250 tisíc korun za to, že na počítačích zaměstnanců ve firmě, kde působil, byl instalován nelegální software." Ja osobne manazer taky nejsem - alespon ne takovej co ma pod sebou lidi - a musim rict ze ani omylem nechci. Mel sem na starost par projektu kdy sem mel docasne na starosti tym lidi a musim rict ze s nekterejma lidma je to fakt tezky. Kdyz mam tym deseti lidi, kazdej z nich je klicovej v nektery oblasti, devet z nich dela, ten desatej cte knihu pani Maierovy o lenosti a ja sem za to zodpovednej tak to skutecne
0/0
6.6.2005 17:13





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.