Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pracovní smlouva: nenaleťte na finty

Stvrzujete podpisem svůj nástup do práce? Pozot na nejasné formulace. Mohli byste se kvůli nim ocitnout v nevýhodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Monika Hamplová

Dohoda o změně prac. smlouvy
Pracuji 7 let ve školství, pracovní smlouvu mám na dobu neurčitou. V současné době jsem na mateřské dovolené a díky tížívé finanční situaci rodiny jsem byla nucena požádat zaměstnavatele o pracovní úvazek na 4 hod. týdně při mateřské dovolené. Zaměstnavatel mi však navrhl dohodu o změně pracovní smlouvy na dobu určitou ke konci školního roku 2007. Nechci přistoupit na jeho podmínky ¨( změnu pracovní smlouvy), ale práci potřebuji. Jakým způsobem lze tento problém vyřešit aniž by došlo ke změně smlouvy.
Děkuji M.H.
0/0
14.9.2006 6:54

Rádio Jerevan

Prosím pro naši redakci zábavy
, Můžete sem někdo nablít ty kydy o naprosto typických podnikatelích, kteří do firmy nekoupí nic a jen si z megazisků každé dva měsíce kupují nové auto? Děkujeme, redakce rádia Jerevan. Re Ukrajinci: Že by měli 5 mega ročně na kočár a neměli 10 tisíc na Glucka? ;-)
0/0
6.1.2006 16:54

ETG

Re: Prosím pro naši redakci zábavy
(zvracejici smajlik..). Ja nerikal, ze nekoupili nic do firmy. Firma si prikoupila sousedni dum, nove auto, po case druhy dum... A s temi auty: (byly to 2 manzelske pary). Byl jsem tam neco pres pul roku, jedna rodinka si koupila myslim funglovku nejakeho Renaulta, druha asi na mesic Mercedesa a potom Mitsubishi (oboji asi ojetiny, ale urcite ne spatny). Uz predtim samozrejme auta obe rodiny mely. Jako zamestnanci jsme slyseli pouze: pockejte, ted firma nema penize, protoze...
muze prosim jeste nekdo napsat nejaky dalsi radoby vtipny prispevek a desne smysluplny prispevek (ja chapu, je to Radio Jerevan , ale stejne)
 
0/0
7.1.2006 19:20

li

druh práce
Mám docela štěstí na zaměstnavatele, takže podobné věci neřeším, trochu ale nechápu logiku "Čím širší je sjednání druhu práce, tím více úkolů pak může zaměstnavatel po zaměstnanci požadovat,...“, pokud si tu úvahu otočím, tak přeci i já můžu za tu práci potom požadovat víc peněz po zaměstnavateli (osobní ohodnocení, prémie...)
0/0
5.1.2006 17:53

blazir1

Re: druh práce
Muzes, ale dopadne to jinak - bude po tobe chtit kdejakou blbarnu a platit ti bude stejne. Na tvuj dotaz ze si prece zaslouzis vic ti klidne odpovi ze tak to mas napsany ve smlouve kterou si podepsala a basta.
0/0
5.1.2006 20:52

Petr

teorie
, Dnes je problém práci sehnat! Vždyť ta chudera Musíloková nemůže ani odejít, vždyť nucený správce se neumí podepsat pod dokument VZP. To umí jen ona!
0/0
5.1.2006 17:14

Ludek_II

Hmmm....
...pekne rady, ale pral bych vam tu praxi...Pritelkyne dva roky cekala na smlouvu, kde konecne bude doba neurcita a nakonec ji vykopli. Prescasy se uz snad plati jen v polostatnich a velkych firmach... a dodrzovani mista prace je taky otazka sama pro sebe...A obrana? Slovy pana podnikatele : Ale Vendulko, jestli se vam to nelibi, muzete jit. :o) /smailik nahrazuje jizlivi usmev dotycneho "podnikatele" /
0/0
5.1.2006 16:14

dronte.mauricijsky

Re: Hmmm....
co se týká proplácení přesčasů, tak ty nejsou jisté ani v polostátních firmách a ve státní správě...
0/0
5.1.2006 16:57

spaldings

Re: Hmmm....
No a Vendulka sklapne. Místo aby řekla Víte co, pane šéf ? Manžel nebo přítel vám vzkazuje, ať se začnete učit ukrajinsky. Abyste aspoň pozdravil. A sežeňte si nějakou rehabilitaci, bude jí třeba. A také se ušklíbnout :-)
0/0
5.1.2006 17:31

KROKODYL

Re: Re: Hmmm....
Ty si ale ubozacek, vid. Hrozit ukrajincema :) Coz kdyz by si vendulka zalozila firmu a najala lidi a zacala ONA davat tem druhym praci, platit poradne a vcas prescasy, davat velke mzdy, odvody na soc a zdrav pojisteni a dlouhou dovolenou ... A vse ostatni na co maji zamestnanci preci 'pravo' . Do pul roku by se s toho Vendulka zvendulkovatela a skoncila by na pracaku nebo psychiatrii. Miluju tyhle moudry kecy zamestnancu na zamestnavatele. Kazdy si za 1000 kc muze poridit zivnostak a zacit zamestnavat lidi ale to ne , ale plnou hubu kecu ma kazdej kdo ma dirku do zadku.
0/0
5.1.2006 17:36

ETG

Re: Re: Re: Hmmm....
aaaa, vypada to na jednoho radobyvelkopodnikatele zlodejicka... Taky jsem chvili pracoval ve firme, kde porad na nic pro zamesntnance nebylo, protoze ted se do firmy koupilo tohle a tamto... ale majitele si kupovali kazde dva mesice jine auto, vylepsovali si dum, synovi platili docela velky castky na to, aby mohl delat sport (nebo mu rovnou kupovali misto v tymu?). btw, byl to pred 5 lety muj prvni job, po vojne, bral jsem tam 7000 hrubeho a obcas dopadlo i 220 h za mesic. To jen aby se treba neozyvali nejaci moudraci, ze jsem nic nedelal nebo tak. Dnes bych za to rano ani nevstal z postele teda...
0/0
5.1.2006 18:34

Pepa

Re: Re: Re: Re: Hmmm....
Takze dnes mas tak 15k hrubeho mesicne a delas tady frajera! Plne souhlasim s prispevkem nad, nejdriv investuj tisicovku do zivnostaku, zadluz se, dej do zastavy svuj majetek, sezen si zakazky a nekoho zamestnej (staci kdyz uzivis jen sebe) a pak se vsadim, ze tvuj prispevek o velkopodnikatelskych zlodejiccich bude o poznani pokornejsi.  Mimochodem, co znamena 220 h za mesic? Pokud tim chces naznacit, ze si mel plat nekdy 7k a jindy 220k hrubeho mesicne, tak prosim radsi ani neodpovidej.
0/0
5.1.2006 18:54

ETG

Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm....
no mam vic, neboj  a delam o dost lepsi praci... 220 h neznamena 220 k, to h vetsina lidi, co si to tady prectou, myslim dokaze pochopit jako hodiny...(takze prosim priste radsi ani nic nepis  , Pepo). Prvni smlouvu, kterou jsem od nich dostal, jsem dostal az po 2 mesicich, bylo v ni uplne neco jineho, nez co jsme si ujednali na pohovoru pred prijetim a jenom proto, ze jsem byl jeste naprosto nezkuseny a naivni, jsem to tak nejak presel, a myslel si, ze se mnou preci nebudou chtit vyje*at...
Netvrdim, ze nejsou poctivi a ferovi zamestnavatele zivnostnici, ale rozhodne to nejsou ti, kteri pisi prispevky jako ty a ten clovek na ktereho jsem reagoval
0/0
5.1.2006 19:16

GEORGE

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm....
VŠE MŮŽE BÝT SPORNÉ ALE JÁ BYL TAKY KDYSI ZAMĚSTNANEC A POHLED NA VĚC JSEM MĚL TAKY PODOBNÝ. SITUACE SE A TO NE NÁHODNĚ ZMĚNILA A ZAČAL JSEM PODNIKAT. POKUD PANE OVŠEM NEDĚLÁTE SÁM NA SEBE TAK TO JE EXTRÉMNĚ TĚŽKÉ SE DO TÉ SITUACE ZAMĚSTNAVATELE VŽÍT NATOŽ MÍT PŘEDSTAVU O CTIŽÁDOSTI JAKOU DO TOHO VKLÁDÁ. TÍMTO ZVĚTŠÍ ČÁSTI SOUHLASÍM S PŘÍSPĚVKY NAD VÁMI. POKUD MÁTE POCIT ŽE PODNIKAT JE V POHO RÁD VÁM VYSVĚTLÍM JAK A KOLIK SI MŮŽETE VYDĚLAT A POTOM SE ZASMĚJEM OK.
0/0
5.1.2006 20:21

ETG

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm....
nemuzu si pomoci, ale podle vas je OK o*ebavat vlastni zamestnance, protoze preci ja jsem si udelal zivnost a me se to musi vratit a jsem ctizadostivy atd atd...sorry, ale s takovymhle pristupem ja NIKDY nemuzu souhlasit. Asi proto se ze mne pravdepodobne nestane zivnostnik zamestnavatel a nemam ani ambice vest nejaky tym lidi, protoze bych je nemohl buzerovat, kdyz by si delali dobre svoji praci...(opravdu malo lidi umi byt dobrym sefem, ale uz jsem aspon 2 takove potkal) Bohuzel to je zase takova ta typicka ceska "vycuranost". Pokud se ke mne zamestnavatel chova solidne, tak se snazim muto oplacet stejnou minci... Pokud se se mnou snazi vy*ebat, at se po nejake dobe nedivi, ze ja vy*ebu s nim. Souhlasim ale urcite s tim, ze stat by mel zivnostnikum jejich podnikani ulehcit, je to dnes bohuzel zbytecne komplikovane. To jim ovsem stejne ale nedava pravo porusovat zakony na zamestnancich 
0/0
6.1.2006 7:42

Pepa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm....
220 na hodinu me mohlo napadnout, to je fakt. Jsem ale zvykly spise na mesicni, nez hodinovy plat, to ale neni podstatne. Podstatne ale je, ze tato diskuse vznikla pote, co nejaky ubozak vyhrozoval Ukrajincema, proti tomu se nekdo opravnene a zcela normalne ozval a ty jsi ho oznacil za velkopodnikatelskeho zlodeje, nebo tak nejak, coz mi prislo dost prestrelena reakce. Vetsina normalnich podnikatelu si podle me zamestnancu vazi (tem kteri ne to drive ci pozdeji trh spocita), nejsem si ale jisty, jestli si vetsina zamestnancu uvedomuje, ze byt podnikatelem obnasi i neco jineho, nez se topit v prachach a ojebavat zamestnance. 
0/0
6.1.2006 11:06

ETG

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm....
Tak abych to napsal uplne polopaticky: 7000 hrubeho za 220 odpracovanych hodin, ne za hodinu, zadna lomitka jsem nikde nepsal... Podstatne je, ze tato diskuze vznikla pote, co nejaky ubozak zamestnavatel se vice nez arogantne (pardon, podle nekoho mozna trzne) choval ke sve zamestnankyni (a jelikoz mam zkusenosti s podobnym smejdem, proto jsem tak "prestreloval" ). Doufam, ze aspon polovina podnikatelu si svych zamestnancu vazi, uznavam, ze par takovych jich znam... ale bohuzel, ona firma, ve ktere jsem pracoval, funguje vesele dale, praktiky jejich majitelu jsou porad stejne, takze o tom, ze ze jim to trh spocita, si vazne myslim svoje. A spousta malych podnikatelu, kteri jsou spolumajitely firmy nebo maji jednoho dva zamestnance, ke kteremu se chovaji opravdu slusne, si svoje prachy opravdu zaslouzi a maji muj
0/0
6.1.2006 15:20





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.