Diskuze

Rychlé peníze od stavební spořitelny? Pomocí překlenovacího úvěru.

Jak získat peníze na bydlení rychleji než čekáním na přidělení cílové částky ze stavebního spoření? Jednou z možností je využití překlenovacích úvěrů, které jsou v terminologii některých spořitelen označovány jako meziúvěry.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

1. 3. 2001 10:58
Dnes jsem navstivil pobocku CS...
Dnes jsem navstivil pobocku CS-ST a vse je zase jinak. Do 80 000,- muze byt nezajistena castka (bez rucitele) jen pri uveru ze staveniho sporeni a ne tedy preklenovaciho uveru; ten je na celou cilovou castku - t.j. 170 000,-. Tedy stavebni sporitelna uz ma vice nez polovinu a chce jeste rucitele na celou castku!! Jinak jsem vcera vecer konzultoval se svym znamym, ktery tez stavi dum a mel stavebni sporeni s Liskou a jeho zena u Wuestenrotu. Meli podobne problemy jako my a prislibeny uver se jim protahoval na 6 mesicu. A tezko muze clovek predem rozhodnout, jak se bude jeho zivot odvijet a kdy bude potrebovat cerpat uver ze stav. sporeni. Osobne jsem nabyl dojmu, ze stavebni sporeni neni vhodne pro reseni bytove situace, ale lze jej doporucit jen osobam, ktere nebudou tyto penize 5 let potrebovat a chteji si dobre zhodnotit sve uspory. Osobne jsem rad, ze jsem tuto zkusenost prodelal a jiz nikdy nedame s manzelkou sve penize do podobnych podniku - zadne stavebni sporeni, zadne duchodove pojisteni ani zivotni kapitalove. Vse je jen o tom, jak z klienta pod ruznymi zaminkami vylakat penize, ktere sice dostane (zatim tedy to tak funguje) zpet mirne zhodnoceny, ale banka se na tom napakuje daleko vice.
0 0
možnosti

1. 3. 2001 13:49
Vazeny pane, bud jste narazil ...
Vazeny pane, bud jste narazil v prislusne stavebni sporitelne na totalni ignoranty nebo jde o nedorozumeni. Nezajistena cast meziuveru je pouze rozdil mezi jeho vysi a Vami doposud nasporenych penez na uctu stavebniho sporeni. Ujistuji Vas, ze meziuvery i uvery pro sve klienty bezne delam, nejsnaze u CMSS (Lisky), ktera je s ohledem na pozadavky na zajisteni nejmirnejsi. Hazet vsechny finacni produkty a vsechny financni domy do jednoho pytle je naprosto neseriozni. Ano - napr. podnikatel, ktery uleva penize bokem a neplati dane (je oficialne ve ztrate) ma smulu, nebot neni bonitni. Ale to neni problem financnich domu.... Petr Safranek, rodinny finacni poradce
0 0
možnosti

28. 2. 2001 22:42
Vazeny pane kolego, dekuji Vam...
Vazeny pane kolego, dekuji Vam za kvalitni prispevek. Z diskuse je videt, kolik informaci lidem chybi a jak se pak zbytecne rozciluji (viz domnele placeni uroku z vlastnich penez, atd.). Temer denne se setkavam s tim, jakou neplechu dokazi nadelat prodejci stavebnich sporeni - klientum temer nic nereknou, hlavne jim prodaji smlouvu (pokud mozno na 300.000 CC, aby byla dobra provize). Klienti jsou pak rozcarovani, kdyz potrebuji uver ci meziuver a "jejich" stavebni sporitelna po nich chce prislusne zajisteni, apod. Jeste jednou dekuji a preji vse dobre. Petr Safranek, rodinny financni poradce
0 0
možnosti

5. 3. 2001 22:09
Pane kolego, bohužel nemohu so...
Pane kolego, bohužel nemohu souhlasit s tím, že se jedná o kvalitní článek. Po letmé shlédnutí jsem našel fatální chyby u popisu překl. úv. Konstanta od Wuestenrotu. 1. Autor čl. v tabulce píše, že klient po dobu překl. úv. nedospořuje, tj. první nepravda. 2. Autor píše, že po přidělení řádného úvěru klient platí dále 6,9 % p.a. úrok, tj. druhá nepravda. Klintovi se totiž úrok snižuje na pouhých 5 % p.a. Na podrobnější studování tohoto článku jsem již zbytečně nemarnil svojim časem. Možná bych zde našel i více nepřesností. Myslím si, že autor by se měl při tvorbě čl. obracet na opravdové odborníky. Nicméně je to zatím poprvé, co jsem byl Fincentrem zklamán a doufám, že naposled.
0 0
možnosti

28. 2. 2001 14:10
Stejne si myslim, ze stavebni ...
Stejne si myslim, ze stavebni sporeni je genialni podvod spachany na lidi. Proc? Priklad: Zena spori 1000,-Kc mesicne. Chceme si vzit 4 mesice pred skoncenim petileteho cyklu preklenovaci uver a ziskat tak celou cilovou castku na investici do domku (topeni a okna). Splatky vychazeji mesicne cca 950,- Kc. A najednou je potreba (u sporky) RUCITEL. Celou dobu se nikdo nestaral, kde vezme na to, aby zaplatila 1000,- Kc, ale kdyz ma platit min (a neni to horentni suma), tak je potreba to zajistit. Pritom penize nedostaneme na ruku, ale na ucet a proplaci se jen predlozene faktury. A navic kdyz sporeni zakladala byla svobodna, ted jako jeji manzel jsem spoludluznik a nemuzu byt zarukou?!! (To vypada, ze nas chce stavebni sporitelna umyslne rozvest.) Na zajisteni nestaci ani duchodce (nasi rodicove). Takze my uz se priste nenachytame a nikdy penize do stavebniho sporeni nevlozime. Ale mel bych skvely napad. Zda se, ze tato cast bankovnictvi umi dobre ohlidat navratnost investic. Prevedte tedy tyto pracovniky do podnikove sfery bank - at se napriste pujcuji penize podnikum s radnym zajistenim. Pak se uz nebude dat tunelovat a nikdo si neporidi za penize pro podnik BMW apod. Jedine co uznavam, je ze nikdo nikoho nenutil, aby si sporeni zalozil. Je to jen vlastni rozhodnuti kazdeho jednotlivce.
0 0
možnosti

28. 2. 2001 16:31
Vzhledem k tomu, že jsme si me...
Vzhledem k tomu, že jsme si mezitím na tento dotaz vyměnili řadu informací formou mailu, uvedu zde jen výtah pro ostatní čtenáře. Přísnost spořitelen při poskytování úvěrů chrání střadatele, takže je to něco za něco. Některé spořitelny zvýhodňují více, jiné méně stávající klienty právě na principu, po kterém voláte (déle spořícímu klientovi více důvěřují). V případě ČS-stavební, kde máte zmíněný problém, je bohužel požadavek na zajištění nejpřísnější. Jedním z řešení Vaší konkrétní situace je snížení nezajištěné částky pod 80 000 Kč pomocí mírného přespoření a pro příště výběr ústavu s ohledem na podmínky požadovaného zajištění. Pavel Hulák, autor komentáře
0 0
možnosti

27. 2. 2001 15:35
Mne se meziuvery nelibi, proto...
Mne se meziuvery nelibi, protoze nehodlam platit sporitelne uroky i za svych vlastnich penez. Proc mi nepujci jen rozdil mezi cilovou castkou a tim, co uz mam nasporeno, ale vnucuji mi pujcku cele cilove castky?
0 0
možnosti

27. 2. 2001 19:00
Nevím, jestli Vaše otázka je s...
Nevím, jestli Vaše otázka je spíše řečnická, nebo čekáte konkrétní odpověď. Ony stavební spořitelny Vám přece nic nevnucují. Nabízejí prostě produkt, úvěr ze stavebního spoření, a jeho urychlení v podobě překlenovacího úvěru. Je na klientovi, aby si spočítal, jestli i za těchto podmínek má výhodnější alternativu třeba pro rekonstrukci bytu v objemu 100 000 Kč. Pokud se podíváte na sazby spotřebitelských úvěrů, obávám se, že meziúvěr vychází stále mnohem levněji. Možnost odpisu úroků z daní a získání státní podpory z vkladu tento fakt ještě umocňují. Pavel Hulák, autor komentáře
0 0
možnosti

27. 2. 2001 11:03
Pane Hulák, jaký máte názor na...
Pane Hulák, jaký máte názor na tak zvané "komplexní služby" hypotečních bank - když Vám k hypotéce dohodí i stavební spořitelnu, meziúvěr a podobně. Je to výhodnější, nebo si to má raději člověk vyběhat sám? Děkuji za odpověď.
0 0
možnosti

27. 2. 2001 14:44
Obecně je těžké odpovídat, ale...
Obecně je těžké odpovídat, ale pokud vůbec banka nějakou kombinaci nabídne, půjde bezesporu o stavební spořitelnu z její skupiny. Na trhu se objevily společné produkty umožňující například umořovat jednou za čas hypotéku výnosem ze stavebního spoření a úvěrem ze stavebního spoření, což s poklesem sazeb hypoték poněkud ztrácí někdejší atraktivitu. Ani tuhle kombinaci například v ČS neuměli prodávat a na pobočkách o ní často nevěděli podrobnosti (aktuální situaci po vstupu Erste jsem neověřoval). Pokud hledáte výhodnou kombinaci kvůli zvýšení vlastních zdrojů do hypotéky(pomocí úvěru ze stavebního spoření), pravděpodobně si lépe posloužíte individuálním výběrem. Pavel Hulák, autor komentáře
0 0
možnosti

27. 2. 2001 9:45
Myslím si, že drtivá většina l...
Myslím si, že drtivá většina lidí majících stavební spoření ho využívá ke zhodnocení volných disponibilních prostředků. Stále je to v porovnání s termíňáky či výnosy OPF v posledním roce bezkonkurenční produkt. Osobně nikoho neznám, kdo má stavbení spoření a chce čerpat úvěr.
0 0
možnosti

27. 2. 2001 9:55
100% souhlas. Mám takový pocit...
100% souhlas. Mám takový pocit, že přes 95% lidí má st. spoř. pouze jako produkt pro uložení peněz a o žádném úvěru nikdy neuvažovali.
0 0
možnosti

27. 2. 2001 9:34
těžko zvolit hypotéku, pokud s...
těžko zvolit hypotéku, pokud se jedná o částky kolem 100-200 tis. (např. při rekonstrukci jádra). Stavební spoření je z tohoto hlediska optimální
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...