Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Mýty a pověry kolem stavebního spoření aneb jaké chyby dělají nejčastěji klienti a prodejci

Zejména úvěrová část stavebního spoření je terčem občasných kritických poznámek vyplývajících z konkrétních zkušeností klientů. Obvykle se jedná o rozčarování nad dobou vyřizování úvěru, údajně přehnanými nároky na záruky, či zjištění, že vzhledem k finan
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zevloun

3. 1. 2002 1:49
Co se děje s hesly ?
0 0
možnosti

13. 3. 2001 2:02
Vážení přátelé, jsem velice rá...
Vážení přátelé, jsem velice rád, že se nad tímto článkem rozpoutala živá rozprava. Od roku 1994 až do poloviny roku 1996 jsem pracoval jako finanční poradce. Doporučil jsem za tu dobu velkému množství klientů uzavření smlouvy stavebního spoření. Pokud klient výslovně prohlásil, že nemá zájem o poskytnutí úvěru, jeho cílová částka vždy odpovídala hodnotě, kterou bude mít po dohodnutém splátkovém kalendáři na svém účtu v čase kdy bude jeho smlouva splňovat podmínky jejího vypovězení (60 měsíců). (Můj šéf z toho samozřejmě neměl velkou radost) Pokud však uvažoval o úvěru, vždy jsem jej seznámil s podmínkami poskytnutí úvěru, zejména s prokázáním vlastní bonity, případně s požadavkem na ručitele. I když v té době se teprve tvořila pravidla pro poskytování úvěrů a meziúvěrů, moji klienti vždy věděli, že budou muset poskytnout stavební spořitelně svoji bonitu (prokazatelné příjmy) i potřebnou zástavu. Proto mám do dnešního dne klid na duši ze všech svých uzavřených smluv. Od roku 1996 však používám pro klienty jejichž cílem je opravdu pořízení nemovitosti a prokazování jejich bonity může být problémem, produkty společnosti Carion Bohemia a.s. Tato společnost nepožaduje po svých klientech prokazování bonity, neboť ji dostatečně prokázali svými vklady. Co musí však vždy prokázat je zajištění poskytnutých prostředků dostatečnou zástavou. Princip, který tato společnost používá ve svých produktech vychází z principů které byli používány v Anglii již před více jak 200 lety. Mimo jiné tyto principy předcházeli stavebnímu spoření (spolek přátel Wustenrot tento princip používal). Při použití těchto prastarých principů i v dnešní době je klient používající tyto produkty schopen ochránit svoje vložené prostředky proti inflaci ba dokonce i proti devalvaci. Nicméně jsem nucen konstatovat, že to jak je klient spokojen se svým produktem záleží na tom 1) jak byl ochoten pochopit jeho vlastnosti 2) jak je skutečně pochopil 3)jak mu vyhovuje jeho produkt v konkrétním čase (paměť někdy bývá krátká). Lidské představy, přání a možnosti se mění a stejně tak se mění i spokojenost člověka s tím co si jednoho dne vybral. Někdy se na této spokojenosti podepíše i snaha někoho, kdo potřebuje nebo přímo chce člověka dostat někam, kde to pro něho není výhodné, ale prospěje to tomu kdo ho tam dostane. Tento příběh je ale asi věčný. Promiňte, že jsem si přihřál trochu svojí polívčičky, ale chtěl jsem ukázat, že i tam, kde je minimum překážek k získání finančních prostředků, může být celá řada nespokojených klientů. Doc. Ing. Arnošt Kořínek. P.S. Promiňte za dlouhý příspěvek.
0 0
možnosti

9. 3. 2001 13:51
Výborný obrázek!!!!!!...
Výborný obrázek!!!!!!
0 0
možnosti

7. 3. 2001 11:21
a co mýty, které o sobě šíří s...
a co mýty, které o sobě šíří stavební spořitelny samotné? Jako např., že úvěr vám poskytnou bez problému (a ve skutečnosti vyžadují ručitele či zástavu), nebo že úvěr vám poskytnou za 5 let (a vy pak mnohdy zjistíte, že na něj budete mít právo až po sedmiletém spoření), a nebo že tím, že si uzavřete smlouvu v prosinci už budete mít na rok naspořeno dopředu (a přitom ve skutečnosti stejně musíte spořit minimálně 5 let), atd. atd...
0 0
možnosti

7. 3. 2001 12:13
s tim satvebnim sporenim to pr...
s tim satvebnim sporenim to prece nemuze byt zas tak moc jednoduche
0 0
možnosti

6. 3. 2001 16:28
Fakt se mi ten clanek libi, fa...
Fakt se mi ten clanek libi, fandim vam.
0 0
možnosti

6. 3. 2001 15:16
Verim, ze zaklad vsech zmineny...
Verim, ze zaklad vsech zminenych mytu je prave ve spatne informovanosti agentu, kteri s klienty uzaviraji smlouvy a spatne nebo nedostatecne je informuji. Bohuzel z vlastni zkusenosti vim, ze spatne informovani jsou i vlastni pracovnici sporitelen. Myslim ovsem, ze je v zajmu konkretni sporitelny, aby prave tuto neodbornost svych zastupcu a zamestnancu odstranila - reseni je velmi jednoduche, a to poskytnout jim kvalitni skoleni. Vyskoleni zastupci pak mohou podavat kvalitnejsi informace klientum a nebude tak dochazet k rozcarovani klientu.
0 0
možnosti

6. 3. 2001 16:47
Bohuzel, prodejci jsou motivov...
Bohuzel, prodejci jsou motivovani k okamzitemu prodeji co nejvetsiho poctu smluv na co nejvyssi cilove castky, coz je hlavni pricinou vsech nesvaru. Za poradenstvi je nikdo neplati, tudiz jej nedelaji, i kdyby byli stokrat dobre proskoleni. Je to samozrejme kratkozrake - spokojeny klient se vraci a doporucuje dal. Tady je ovsem petilety cyklus a naprosta vetsina prodejcu za 5 let jiz dela neco jineho, slo jim pouze o okamzity vydelek prodejem smluv stylem "po mne potopa". Bohuzel. Petr Safranek, rodinny financni poradce
0 0
možnosti

6. 3. 2001 14:30
Moc sikovnej clanek, dik za ne...
Moc sikovnej clanek, dik za nej.
0 0
možnosti

6. 3. 2001 14:22
Osobne nemam prilis dobre zkus...
Osobne nemam prilis dobre zkusenosti se stavebnim sporenim (ale uznavam, ze se muze nekdo spokojeny vyskytnout), uznavam jej spise jako vhodne sporeni pro zhodnoceni penez (diky statnimu prispevku). Otazkou spis je, proc se tento produkt stale jmenuje stavebni sporeni.
0 0
možnosti

6. 3. 2001 14:32
moznost levneho uveru vas nela...
moznost levneho uveru vas nelaka
0 0
možnosti

6. 3. 2001 11:03
Lepší by samozřejmě bylo, kdyb...
Lepší by samozřejmě bylo, kdyby se nemuselo spořit celých 5 let. Ale i tak to stojí za to.
0 0
možnosti

6. 3. 2001 11:34
Souhlasím....
Souhlasím.
0 0
možnosti

6. 3. 2001 10:11
Možná jste pane Huláku zapomně...
Možná jste pane Huláku zapomněl ještě na jeden mýtus. Určitě se i vám stalo, že když je klient při uzavírání smlouvy skálopevně přesvědčen o tom, že chce jenom spořit, tak čím skálopevnější je jeho přesvědčení, tím je vyšší pravděpodobnost, že se z něho vyklube žadatel na úvěr. A proto si myslím, že i pro tyto klienty není od věci doporučit alespoň nějakou univerzálnější variantu a ne jim vnucovat variantu nejvyššího zhodnocení. Ono mít po pěti letech 120 nebo 121 tisíc není zas tak velký rozdíl jako moci si po pěti letech vzít řádný úvěr, aniž bych byl nemile rozčarován z toho, že mé hodnotící číslo je ještě tak nízké, že se s úvěrem neshledám minimálně po dva další roky (a takové případy jsou), a když ano, tak vzhledem k minimální cílové částce, kterou bych si (jako skálopevně přesvědčený střadatel) bude i výše úvěru minimální.
0 0
možnosti

6. 3. 2001 10:17
Závěrečný díl bude právě na to...
Závěrečný díl bude právě na tohle téma: Výběr stavební spořitelny pro nerozhodnuté klienty, tedy podle univerzálnosti nabídky. Pavel Hulák, autor komentáře
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti

22. dubna 2024

Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

Cestovní kanceláře posilují. Proč dává zájezdům přednost stále více lidí?

26. dubna 2024

Premium Cestování do zahraničí loni poprvé překonalo úroveň před pandemií covidu, čísla se tak dostala na...

Češi stále proudí do IT rekvalifikací. Chtějí do stabilního oboru s vysokými platy

25. dubna 2024

Podle dat ČSÚ za 4. čtvrtletí 2023 byla v IT pracovních pozicích jedna z nejvyšších průměrných...

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...