Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jak se žije v penzi?

Co si může dovolit průměrný český důchodce s penzí 6169 korun měsíčně? Tak třeba koupit necelých pět tisíc rohlíků, 40 kilogramů vepřového, projezdit více než 200 litrů benzinu nebo čtyři měsíce bydlet. Podobně je na tom s životní úrovní i maďarský či pol
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dusan

26. 9. 2001 11:22
Je to neuveritelne, po precten...
Je to neuveritelne, po precteni clanku mam dojem, ze v Cesku mame jeste porad socialismus. Tento duchodovy system je opravdu unikatni, existuje snad jeste v mozna v Cine. Tohle predce mame uz za sebou, kdy vysokoskolsky pracovni mel zhruba stejny plat jako pomocny delnik. Jak muze se vubec pripustit, ze clovek ktery se cely zivot snazil, a pochopitelne dnes je patricne ohodnocen, zaplatil do penzijniho fondu patricne vice jako prodavac rohliku, ktery se nikdy o nic nesnazil, malo zaplatil do penzijniho fondu a pri odchodu do duchodu, jsou na tom oba priblizne stejne, je pochopitelne, ze kdyz uspesni lide museji sebou vlect v penzijnim fondu auzajdry se zivotni uroven duchodcu nikdy nezlepsi. Nehlede k tomu, ze to zase, jak to bylo za hlubokeho socialismu lidi k nicemu nevybizi, naopak. Nevim, ale kapitalismus riznuty socialismem proste nefunguje a nikdy fungovat nebude, spise se takovy system riti k zaniku.
0 0
možnosti

adam

29. 8. 2001 7:48
Tak jsem všechno přečet a jdu ...
Tak jsem všechno přečet a jdu taky se svou trochou do mlýna : koukám na televizi a vždycky přemýšlím, kde se berou ti důchodci co tam říkaj že nemaj už ani na chleba a neví jak budou žít (vždycky mi přijdou jak z voličského tábora pana Grebeníčka). Jedno je jisté důchodci jsou zřejmě vetší skupina voličů než já (36 let příjem 12.500,-čistého,3děti - 13,12,2, žena na MD 2.500,- ,vlastní starý domek na vesnici).Nevadí mi že když to spočítám tak se žádnému důchodci v příjmu na osobu nevyrovnáme, žiju jak to jde a není to tak hrozný , mám co jsem vždycky chtěl ženu, děti, dům, svobodu.Jen kdybych nemusel poslouchat ty živořící důchodce, toho pana Špidlu jak jim slibuje že jim důchody zvýší, toho pana Zemana jak mluví o podpoře rodiny - z toho je mi fakt smutno.
0 0
možnosti

29. 8. 2001 9:42
Váš příspěvek, pane, pohladí p...
Váš příspěvek, pane, pohladí po duši. A kdybych měl moc, pro všechny děti, nejen Vaše, bych přesunul 1/3 objemu starobních důchodů právě jim. Ta šedivá sebranka mne také točí...
0 0
možnosti

Bodie

29. 8. 2001 5:52
Jak se žije v penzi. To je pří...
Jak se žije v penzi. To je přímo směšná otázka. Odpověd je jasná. NA HOVNO. Jak jinak, když židobolševický režim prachy na důchody prošustruje. Opatření - vykulčit.
0 0
možnosti

Tonda

28. 8. 2001 23:26
Mám před penzí.Celý život jsem...
Mám před penzí.Celý život jsem makal, měl jsem příjmy nad průměrem. Samozřejmě prožil jsem i krušné začátky. Dvě děti a plat 1 400,- Kč. Teď se děsím toho, že budu muset značně omezit své záliby, koníčky a stát se příslušníkem "šetřivé generace" jak to kdosi v diskusi nazval. Děkuji nechci. Zbývá mi kolik let života deset? patnáct? Chci je žít naplno. Do důchodového pojištění jsem vložil dost. Proč mám jít do důchodu s představou, že pro mne vše skončí, pokud ovšem nebudu dále dělat a zvyšovat tím počet nezaměstnaných mezi mladými. Tonda
0 0
možnosti

28. 8. 2001 20:11
Právě tím, jak se stala MAFRA ...
Právě tím, jak se stala MAFRA vlastníkem Fincentra, nastoupilo toto strastiplnou cestu ve směru MF DNES, potom budou nejširší vrstvy a na konci konkurence SUPER. Nezávidím původně tak krásnému projektu, jako bylo Fincentrum.
0 0
možnosti

Brada

28. 8. 2001 23:04
Pane Zajíčku, snad nebude tak ...
Pane Zajíčku, snad nebude tak zle, ne?
0 0
možnosti

Tomas

28. 8. 2001 18:57
Je nespravedlive, ze clovek, k...
Je nespravedlive, ze clovek, ktery vic vydelava, plati vyssi dane a vyssi duchodove pojištění, ale jeho duchod pak bude treba 1/5 vydelku !!! PROC ???? Je to sproste okradani statem.
0 0
možnosti

Eva

29. 8. 2001 6:48
Naprosto souhlasím!! Opravdu t...
Naprosto souhlasím!! Opravdu tato vyhlídka motivuje člověka k "vyšším výkonům", když má před sebou skvělou vyhlídku - nezáleží kolik vyděláš teď - pak budeme mít všichni stejně.....(a nejlépe všechno dohromady?!)
0 0
možnosti

28. 8. 2001 18:54
Vytisknul jsem tuto diskusi sv...
Vytisknul jsem tuto diskusi svojí mámě-důchodkyni, aby se taky trochu pobavila. Se svým důchodem necelých 6 tis. Kč žije docela spokojeně a nenaříká, ušetřené peníze si ukládá, jak říká na horší časy. Ostatně celý život to tak dělala. Největší blbec je podle ní Špidla(v tom se tedy shodneme) a jeho ohledy na důchodce - své voliče. Jediné, co nechápe je, jak může vyjít s penězi mladá rodina se dvěma dětmi, kde je žena na MD (bůhví, proč se tato doba nazývá "dovolená") a otec rodiny je živitelem s průměrným příjmem. Já to tedy taky moc nechápu. Veškeré důchodcovské naříkání je podle nás český kolorit občas ještě přiživený médii. Uvital proto podobný (a přeci jen trochu hlubší)článek zaměřený na finance mladé rodiny a možná v porovnání i s těmi důchodci. Myslím, že to budou zajímavá čísla.
0 0
možnosti

Tomas

28. 8. 2001 19:01
Presne tak. Myslim, ze "proble...
Presne tak. Myslim, ze "problem" duchodu je populismus. Mnohem hure na tom jsou mlade rodiny. Problem jsou, je ale nespravedliva vyse cloveka, ktery cely zivot poctive pracoval, mel nadprumerny prijem a nyni ma mit jen 1/5 hrube mzdy, musi prudce uskromnit, ackoli platil vyssi dane a pojisteni nez ti s podprumernymi prijmy, kteri pak berou 80 % hrube mzdy !
0 0
možnosti

wsumavsky

28. 8. 2001 17:42
Prosím Vás, kde se v Praze dá ...
Prosím Vás, kde se v Praze dá bydlet v 3 pokojovém bytě za 2 000,- Kč i s inkasem? Já platím přes 2 500,- Kč za 19 metrovou garsonku! Děláte si srandu? Připojištění? Proč ne. Ale vždyť to je to jenom další daň, kterou musí lidi dobrovolněpovinně zaplatit. Pravice vykřikuje, že daně jsou nemravné a přitom pod hlavičkou pojištění je zavádí? Fuj. Kdo zaručí, že se ty peníze zase nerozkradou?
0 0
možnosti

28. 8. 2001 18:20
Pořád se u nás na něco nadává,...
Pořád se u nás na něco nadává, souhlasím, že důchody jsou nízké, ale na druhou stranu naši bratia slováci- prům. důchod ani ne 4000Kč to je katastrofa!
0 0
možnosti

Klára

28. 8. 2001 17:31
Dokončení předchozího příspěvk...
Dokončení předchozího příspěvku od Kláry - nějak se to useklo mnohdy tam nemá co dělat - ale byla to ilustrace. S tímhle textem jsem udělala jednu velkou zkušenost - zdá se, že některé lidi ani tak nezajímá, co se jim kde nabízí a kde si mohou přilepšit (byť vlastním přičiněním), ale hlavně že by se snad mohl mít někdo trochu lépe než oni sami. Během dne mi volalo asi osm lidí kvůli nájmům, byli většinou vzteklí a hrubí. Jen jednu paní zaujal text o tom, kde si může přivydělat.
0 0
možnosti

jadrop

28. 8. 2001 18:38
Kdo nic nedělá nic nezkazí:-) ...
Kdo nic nedělá nic nezkazí:-) Všichni celý život získáváme zkušenosti, někdy to jde snáz a někdy to bolí. Záleží kdo si z té zkušenosti co odnese. Jen lituji těch ubohých přispěvovatelů, kteří neumí vyjádřit svůj názor k článku jinak než napadením autora.
0 0
možnosti

Klára

28. 8. 2001 17:26
Tak nevím, snad abych si coby ...
Tak nevím, snad abych si coby autorka zavrtala pět sáhů pod zem. Ale teď vážně: tenhle článek měl být jen jakýmsi otevřením a zajímavostí pro speciál na téma Slevy a výhody pro důchodce. Někdo to myslím v chatu řekl - námětem k zamyšlení. Ze zkušenosti vím, že si s čísly (byť průměrnými a statitickými v Česku hrajeme rádi). Rozhodně neměl být zásadním textem o poměrech našich a zahraničních seniorů.Těmi byty jsem opravdu asi mnoho lidí naštvala. Stejně jako ostatní čísla vycházela i tato ze suchých statistik a v Praze jsme zvolili extrém, uznávám slovo \\\\
0 0
možnosti

sumavsky

28. 8. 2001 17:47
Proč jste v Praze zvolili extr...
Proč jste v Praze zvolili extrémně nízký nájem bytu? Pokud byste použili skutečnou částku nájem + inkaso 4 - 5 500, Kč, tak naprosto jasně vyplave stupidnost představ o "tržním nájemném" nebo o nájemném odpovídajícím Německu.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Mně se nic nestane, pojišťovna mi nic nedá. Pět mýtů o životním pojištění

12. dubna 2024

Životní pojištění má podle statistik uzavřené každý druhý Čech. Vyplývá to z dat České asociace...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

Sonda: Stavebko stojí za úvahu, akční nabídky zhodnotí vklady i o 5 %

19. dubna 2024

Stát srazil příspěvek na stavební spoření na polovinu. Od letošního roku přidá střadatelům nejvýš...

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Analýza: Autopojištění zdražuje. Kde a kteří řidiči zaplatí nejvíce?

18. dubna 2024

Oproti roku 2022 se průměrná cena povinného ručení v roce 2023 zvedla o 2,4 procenta na celkových 3...