Diskuze

Chcete auto o třetinu levněji? Podnikejte

Automobil lze dnes pořídit několika způsoby. Nemáte-li prostředky na koupi za hotové, pak je obvyklé využít služeb leasingového financování. Jak hluboko musí v případě leasingu sáhnout do kapsy občan v porovnání s podnikatelem?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Siska

30. 8. 2001 8:32
Vážený pane, proč ještě nedodá...
Vážený pane, proč ještě nedodáte, že podnikateli to auto používané k podnikání, vlastně peníze vydělá. A chudák, co s ním dopravuje rodinku jenom na chatu prodělává a prodělává... To co jste vyplodil je totiž stejná demagogie, jako vládní názory.
0 0
možnosti

Concret

31. 8. 2001 15:39
Co to meles? To jako ze si zam...
Co to meles? To jako ze si zamestnanec nema co kupovat auto? On si ho koupit chce a na rozdil od podnikatele si jeho koupi nemuze odecist z danoveho zakladu! Jak vis, ze ten ktery podnikatel to auto potrebuje? Ze si vede fiktivni knihu jizd? A na chatu jede kazdy podnikatel soukromym, ze jo? A podnikatele, kteri jsou v tzv "rizene ztrate" - ti si za tim ucelem kupovane drahe auto kupovat muzou? Jak vis, ze to auto nepotrebuje zamestnanec, aby nemusel jezdit do prace 3 km autobusem, pak 15 km vlakem a pak jeste pul hodiny mestskou hromadnou dopravou a celkem tak 3 hodiny denne stravil dopravou do a ze zamestnani? Zeptej se lidi na malych vesnicich, jak se jim jezdi do prace. Jeden autobus ve ctyri rano, druhy v sedum a posledni se vraci v sedm vecer. Samozrejme, ze kazde auto chatra a ztraci hodnotu. Ale je snad rozdil, jestli "vyhodim" o tretinu vic nebo min, ne? Co ti vubec po tom, jestli nekdo auto chce nebo potrebuje? Potrebujes psat tady do diskuse? Vidis, pitomce, tolik ztraceneho casu a penez za pripojeni. Anebo pises ze zamestnani a setris vlastni kapsu? To jsi zajiste vetsi charakter, nez clovek, ktery chce usetrit (USETRIT, ne vydelat) za auto, kterym bude vozit rodinu na chatu.Uf, takovou kravinu jsem dlouho necetl. Muj nazor: ZRUSME DANE Z PRIJMU, DANME AZ SPOTREBU.
0 0
možnosti

novák

30. 8. 2001 5:18
Vážený pane, Váš článek se hod...
Vážený pane, Váš článek se hodí do argumentace panu Špidlovi a je jedním ze článků,probuzující nenávist k podnikatelům.Jistě i Vy jste sociální demokrat.Nicméně nic Vám nebrání také podnikat a vzít za sebe zodpovědnost do vlastních rukou.Vyskočit z pohodlí zaměstnaneckého poměru a vystavit svůj podnikatelský záměr tvrdé konkurenci,aby jste poznal,proč jsou náklady za auto jako základní prostředek k vykonávání podnikatelské činnosti odečitatelným nákladem. Novák
0 0
možnosti

Ibrahim

31. 8. 2001 11:59
Že může každý podnikat je taky...
Že může každý podnikat je taky pěkná demagogie. Jednak jsou obory ve kterých si moc nezapodnikáte a druhak potřebuje podnikání taky nějakou počáteční investici a na tu s v zaměstnání s podprůměrným platem nijak nevyděláte, když k tomu živíte rodinu. Ale to je nespravedlnost v tomhle systému. To tady my dva nevyřešíme.
0 0
možnosti

Quido

29. 8. 2001 20:22
Hezký článek, ale trošku mimo ...
Hezký článek, ale trošku mimo realitu. Úplně pozapomněl na to, že pokud podnikatel použije auto zařazené do majetku firmy byť jen jeden jediný den v měsíci i pro soukromé účely, je povinen si do příjmů připočítat 1% pořizovací hodnoty vozu a zaplatit z toho nejenom daň z příjmů, ale i zdravotní a sociální pojištění. Druhou stránkou věci ovšem je, co se dá dělat proti tomu, pokud podnikatel tuto soukromou jízdu schová do jízd služebních. Pokud šikovně vede knihu jízd, tak asi nic.
0 0
možnosti

Lubomír

29. 8. 2001 20:29
Myslím, že je to celé o závist...
Myslím, že je to celé o závisti. Všichni maji možnost podnikat a vzít tak svůj osud a vidinu toho pozlátka do svých ruk. Nikdo nevidí podnikatelovy starosti, kde vzít každý měsín na výplaty, jak vymoci dluhy, jak sehnat práci atd.
0 0
možnosti

Michal

29. 8. 2001 17:40
Netřeba se baviti pouze o aute...
Netřeba se baviti pouze o autech. Libovolný předmět či službu použité pro vlastní potřebu si může podnikatel na rozdíl od zaměstnance dát do nákladů a ještě případně odečíst DPH. O tom, jak to pak vysvětlit FÚ by mohl být docela zajímavý článek. Jenže to je spíš téma pro daňové poradce.
0 0
možnosti

Brada

29. 8. 2001 19:34
Jistě zajímavé téma, ale pozor...
Jistě zajímavé téma, ale pozor pícháte do vosího hnízda.
0 0
možnosti

Patrik Sainer

29. 8. 2001 12:03
Celé téma je převrácené na rub...
Celé téma je převrácené na ruby - zaměstnanec používá automobil na jízdu na chalupu, podnikatel jezdí pro zboží. Mrzí mne že korektní noviny vůbec pustí takovýto velice zavádějící článek s překroucenými údaji.
0 0
možnosti

sumavsky

29. 8. 2001 12:10
S prominutím, že Vás huba nebo...
S prominutím, že Vás huba nebolí. Zaměstnanec si cestu do práce platí, podnikatel to dá do nákladů. Na cestu na chatu i do ciziny si asi podnikatel půjčuje auto od bráchy, že?
0 0
možnosti

29. 8. 2001 11:01
Jako fyzická osoba mající příj...
Jako fyzická osoba mající příjmy pouze ze závislé činnosti si auto na leasing nepořídím ze dvou důvodů : 1. Úroková míra v uvedeném příkladu se mi zdá dost vysoká. 2. Není mi úplně jasné, co se bude dít v situaci, kdy budete s takovým autem havarovat. Pojištěné ho má majitel, tj.leasingová společnost = plátce DPH. Opravna vyúčtuje náklady na opravu+DPH, pojištovna uhradí leasingové společnosti náklady, ale pravděpodobně bez DPH. Kdo však uhradí ono DPH ? Nejspíš nájemce auta. Nejsem si jistý, jestli to opravdu takto funguje, ale pokud ano, tak je leasing trochu riskantní podnik.
0 0
možnosti

jadrop

29. 8. 2001 13:02
Pojištěný jste Vy, ne leasingo...
Pojištěný jste Vy, ne leasingová společnost. Leas.spol. Vám to pouze nařizuje ve svých podmínkách. Dále si vyhrazuje právo vědět o každé pojistné události na vozidle, neboť pojistka je vinkulována v její prospěch. Když platíte dle kalendáře, zašle Vám uvolnění vinkulace. Pojišťovna komunikuje s uživatelem. Toho se také při poj. události táže zda je plátcem DPH či ne. Pokud jste uhradí Vám cenu opravy bez DPH a bez spoluúčasti. Pokud ne odečte si pouze případnou spoluúčast.
0 0
možnosti

29. 8. 2001 9:57
Plně souhlasím s autorem článk...
Plně souhlasím s autorem článku. Musím říci že mé příjmy jsou lehce podprůměrně ve srovnání s průměrnou mzdou a ráda bych si auto pořídila ale nelze to ptotože sečtu-li celkový čistý příjem domácnosti dostanu se na částku 8000. Pro někoho tato suma znamená velké množství peněz, pro někoho ne! Pro mě to znamená především to že si sice žiju ale ne tak jak bych jsi představovala. Dle vládních činitelů je tato částka pro rodinu která nemá děti tzn. že v domácnosti jsou pouze 2 členové, nadprůměrná. Co s tím pánové a dámy ve vládní sféře uděláte, když chcete vstoupit do Evropské unie???????
0 0
možnosti

29. 8. 2001 11:37
Já nic, já muzikant. Už jste s...
Já nic, já muzikant. Už jste se zeptala sama sebe, co s tím uděláte? Už jste přemýšlela o tom, jak změnit svůj život, aby Vám lépe vyhovoval? Chcete auto, chcete i jiné věci a co pro to uděláte? Najdete si lépe placené zaměstnání, nebo začnete podnikat? Pohodlnější je se ptát druhých, co udělají, aby jste se Vy měla lépe, že?
0 0
možnosti

Petr

29. 8. 2001 7:54
Pane Zdražile, nezlobte se, al...
Pane Zdražile, nezlobte se, ale Váš článek je zavádějící. Srovnáváte sice stejné zboží, ale s jinou možností využití. Takto by jste totiž mohl srovnávat úplně všechno. Dokonce bych to pochopil například u elektroniky, nářadí a apod. Podnikatel, který používá osobní automobil na leasing pro podnikání je povinen rozlišovat, co je spojeno s podnikáním a co nikoliv. V praxi to znamená, že soukromé jízdy (z bydliště do sídla firmy, a jinak nezdůvodněné a neprokázané cesty, dovolená apod.) by měl vyčlenit a dle poměru, soukromé jízdy – podnikatelské jízdy, krátit veškeré náklady (Leasing, benzín, nafta, opravy v servisu, pojištění, stravné apod.). Pokud podnikatel tento automobil prodá do pěti let po vyřazení z investičního majetku, musí příjem zdanit. Příjmem se rozumí prodejní cena mínus zůstatková cena. Jaká je zůstatková cena víte sám, většinou ve výši jedné splátky. Uznávám, že takto nepostupují všichni podnikatelé. Ale až jim FÚ provede kontrolu (důkladnou kontrolu), tak se budou divit. Ti, co to znají, postupují právě opačně. Pořídí si auto na leasing (soukromě), nezahrnují ho do investičních nákladů a používají ho pro podnikání. Jediným nákladem je tzv. paušál. Za určitých podmínek je tento způsob lepší. Leasing je většinou na 3 roky. Podle druhého způsobu může toto auto po 1 roce prodat a příjem je osvobozen od daně. Váš článek, možná neúmyslně, přikládá polínko do sporu občan versus podnikatel.
0 0
možnosti

Vladimír Zdražil

29. 8. 2001 8:59
Samozřejmě, že jde o svým způs...
Samozřejmě, že jde o svým způsobem o spor mezi poplatníkem-občanem a poplatníkem podnikatelem. Problémem však je, že většina podnikatelů nechce či není ochotna rozlišovat služební a soukromé účely. Kdyby tomu tak bylo, pak by byla polemika zbytečná.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Vyzkoušeli jsme v testu Partners Banku. Obstála skoro na jedničku

21. března 2024

Na bankovním trhu začala v březnu fungovat nová ryze česká Partners Banka. Na startu oznámila, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

PAMÁTKY TÁBOR, s.r.o.
Přípravář staveb/rozpočtář

PAMÁTKY TÁBOR, s.r.o.
Jihočeský kraj
nabízený plat: 40 000 - 50 000 Kč