Diskuze

Šéf spořitelny: Vše spravíme

Chybu bude muset dokázat spořitelna, ne klient, říká Jack Stack. Situace, kdy klientovi spořitelny někdo podvodným způsobem vybere peníze z účtu a klient pak bude muset dlouhou dobu dokazovat svou nevinu, by se už podle něho neměla opakovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

audit

19. 10. 2001 18:12
Chcete bezpečnost? Pak jedině ...
Chcete bezpečnost? Pak jedině EBANKA !
0 0
možnosti

JK

22. 10. 2001 15:01
souhlasím, v eBance by se tohl...
souhlasím, v eBance by se tohle stát nemohlo...
0 0
možnosti

Zargon

19. 10. 2001 7:33
Vážení, vidíte tu aroganci ČS-...
Vážení, vidíte tu aroganci ČS-klidně si dělějte co chcete, nestojíte nám za to abychom to vaše plácání uvedly na pravou míru. Nejsme zkrátka tou cílovou skupinou jejich klientů. Tam patří: 1) Starší lidé , kteří se domnívají že vklady na vkladní knížce jsou nejlepší investice a ČS využívá jejich nevědomosti u ty chudáky bezostyšně okrádá minimálním úrokem. 2) Méně vzdělaní lidé, kteří si říkají "do banky nikdy, mě stačí Sporožiro ve spořitelně" a netuší že je to vlastně také banka.3) Podnikatelé s nejasným původem peněz a z pochybnými finančními transkacemi či potenciálními problémy se svými věřiteli a finančními úřady, kde jim ČS dokáže v případě potřeb zajistit perfektní služby-žádná jiná finační instituce nedokáže zajistit anonymitu vkladu tak jako ČS-v tom jsou opravdu jedničky a mají v tom téměř monopolní postavení na českém trhu a nadále to bude stále lukrativnější kšeft( zejména pokud by došlo ke schválení majetkových přiznání či dokonce zlepšení a urychlení práce soudů). No a toho si je vedení ČS určitě vědomé a to jim tedy dovoluje to jejich arogantní chování.
0 0
možnosti

jouda

19. 10. 2001 18:10
spořitelna je pro socky...
spořitelna je pro socky
0 0
možnosti

Lenka Petroncová

18. 10. 2001 15:13
eBanka nabízí řešení,které eli...
eBanka nabízí řešení,které eliminuje možnost podobného podvodu, jaký se stal v ČS. Při každé hotovostní transakci na pokladně Klientského centra eBanky vyžaduje pokladní po klientovi průkaz totožnosti, podpis podle podpisového vzoru, ale hlavně online autentizační kód, který generuje Osobní nebo Mobilní Elektronický klíč. Ten je navíc zabezpečen PIN kódem, který zná jen klient. Bezpečnost financí na účtu je dále zvýšena zasíláním SMS zpráv nebo emailů ihned po realizaci transakce, které se zaúčtovávají v reálném čase, online, takže klient se o případném zneužití např. ukradené platební karty dozví okamžitě a může banku ihned kontaktovat a zamezit dalšímu zneužití. Tyto dva prvky – podepisování transakcí Elektronickým klíčem a online zprávy o každé transakci - zvyšují bezpečnost financí na účtu na nejvyšší možnou úroveň. Bezpečnost všech transakcí a celého bankovního systému je pro eBanku jednou z priorit, věnuje jí maximální pozornost. Nejvyšší dosažitelná bezpečnost je pro eBanku standardem. Pokud má tedy někdo obavu o své finance,má možnost vybrat si banku,která využívá moderní technologie ve prospěch klienta a rizika omezuje na minimum.
0 0
možnosti

Kaftan

18. 10. 2001 19:14
No je sice pěkné, že E-baka za...
No je sice pěkné, že E-baka zabezpečí, že peníze z účtu nevytáhne někdo jiný (což se děje v 0,0000000000001%), ale kdo klienty odhchrání před krachem celé banky.
0 0
možnosti

Jarda

18. 10. 2001 9:16
Tak trochu me zarazi jedna vec...
Tak trochu me zarazi jedna vec. Copak tady nerozhoduje policie a pravo? Jak uvedl pan Stack, sporitelna sama prosetri zda pani, ktera byla policii shledana nevinnou pri vyberu penez z jejiho uctu, nenese odpovednost ci vinu. Pokud je to tak, tak kazdy by potom mohl rici, ze si sam rozhodne a overi zda policie ma pravdu nebo ne a podle toho se zachovat. Tak jsem si postezoval, ale sporitelnu to stejne zajimat nebude. Nu coz, jeste ze mame svobodny vyber, ale co starsi obcane a lide na vesnici? Ti veri a jen tak neodejdou. :-(
0 0
možnosti

Harpagon

18. 10. 2001 16:41
Pan Stack je typický arogantní...
Pan Stack je typický arogantní zahraniční manažer. Zřejmě si myslí, že je v banánové republice. Změňte banku, bude hůř!
0 0
možnosti

Honza

18. 10. 2001 9:13
NECHAPU TO! Proc se tu resi, j...
NECHAPU TO! Proc se tu resi, jestli pouzivat sberne boxy atd. kdyz resenim by mohla byt implementace digitalniho podpisu. Potom proste neni mozne neco zfalsofat. Kazdy podnikatel, kdo bude tedy chtit se za to zaplatit, dostane smartkard, kde bude zasifrovan jeho digitalni podpis a ke kteremu bude moci pristupovat jen on pod svym fingerprintem (heslo nebo jeste lepe otisk prstu). Pak je NAPROSTO minimalni riziko, ze nekdo vas podvede a k tomu je vse MNOHEM jednodusi, neni potreba zadny opruz s obcankou (co se da dnes velmi levne koupit - myslim ze na cernem trhu stoji kolem 3k) a sehnat podpis majitele firmy je jen otazka sehnat jednu fakturu a pak to par minut trenovat. Podle me se tu vymysleji reseni, co jsou ZCELA nedokonala a nevezme se to, co uz davno funguje v mnoha vyspelych bankach. Napr. v Lucembursku se timto zpusobem autorizuji vysoke platby nebo vybery, ptz tim banka chrani sve penize proti takovymto podvodu a zaroven podnikatele nejsou v riziku, ze kdyz je nekdo takto podvede, tak budou mit treba rok blokovany vysoke castky (pochopitelne i bez uroku) a poskodi je to. Proto nechapu, proc CS nezavede takovyto technicky VELMI jednoduchy system a zaroven jeste na nem neco nevydela! Fakt to nechapu, leda tak, ze ti lidi co to vedou, jsou hloupy a nevedi nic o modernich bankovnich systemech. Potom ale nemaji v cele takoveho ustavu co delat.
0 0
možnosti

18. 10. 2001 10:08
Me to nepripada, ze nekdo nevi...
Me to nepripada, ze nekdo nevi nic o modernich systemech, problem je, ze implementace trva dlouho a hlavne se musi zaplatit.
0 0
možnosti

Eva Mitiskova

18. 10. 2001 8:13
Velmi se přimlouvám za zr...
Velmi se přimlouvám za zrušení služby "sběrný box". Chápu, že byla zavedena proto, aby klient nemusel čekat s příkazy k úhradě ve frontě u okénka. Na druhé straně je ale pak velmi snadné tohoto sběrného boxu využít k podvodu. Např.: Klient od firmy dostane fakturu, kterou řádně zaplatí. Tím ovšem zároveň získá údaje o firemním účtu a často je na faktuře i podpis majitele firemního účtu - zejména u malých firem. Přesně tyto údaje jsou třeba pro vystavení příkazu k převodu peněz z účtu firmy kamkoliv jinam. I malé firmy vystavují hodně faktur ročně, takže tyto údaje se dostanou ke značnému počtu lidí a těžko pak zpětně přemýšlet, který z klientů je nepoctivý. Píšu to proto, že pan Jack Stack uvažuje spíš o tom, že citlivých údajů může zneužít kdokoliv z rodinných příslušníků. Ano, jistě může a určitě se to občas stává. Osobně však vidím mnohem větší riziko ve zneužití sběrných boxů výše uvedeným způsobem. Vždyť denně se ztrácí hodně občanských průkazů, takže není složité si pomocí ukradené občanky založit v nějaké pobočce spořitelny účet, na něj si nechat poslat pomocí sběrného boxu peníze z účtu nic netušící firmy, následně peníze vybrat v hotovosti... a nikdo se nedopátrá, kde ty peníze skončily. Místo sběrných boxů by bylo možné daleko šířeji využívat služby home-bankingu, internet-bankingu apod. Připojení na internet má dnes naprostá většina firem, i těch malých. Zatím ale bylo zavedení obdobných služeb poměrně nákladné. Myslím si ale, že by se spořitelně vyplatilo vstupní i provozní poplatky spojené s e-bankovnictvím zlevnit, protože si tím ušetří náklady na své zaměstnance, kteří ty údaje zadávají ručně, a následně si taky spořitelna ušetří jistě nemalé náklady spojené s vyšetřováním případů jako jsou ty, které se teď přetřásají v tisku. Co Vy na to, pane Stacku? Budu moc ráda, pokud se k mému příspěvku vyjádří někdo kompetentní. Děkuji předem a přeji hezký den.
0 0
možnosti

Zargon

18. 10. 2001 7:59
S odpovědí ředitele je na prvn...
S odpovědí ředitele je na první pohled cítit jeho nabubřenost a naprostá arogance vůči občanům ČR a tím i vůči vlastním klientům. Smutné je však to, že redaktor, který by měl mít o dané problematice snad trošku vyšší povědomí než průměrný klient se s těmito odpovědmi spokojil a tím zvýšil sebevědomí GŘ, že může žvanit naprosté kecy, které mu budeme žrát. Vždyť náhrady za tyto škody k celkovým nákladům spořitelny představují naprosto zanedbatelný výdaj, které nelze schovávat za to, že jej nelze prenášet na jiné klienty. Myslím že vetšina klientů by se raději podílela na těchto nákladech než na nákladech na odměny ředitelů, statutárů. A také chtěl snad pan GŘ říci, že se z ČS stává "nezisková humanitární" organizace, které veškeré své zisky rozdělí zpět mazi své klienty (když tyto náklady mají přímí dopad na klienty). Nebo naznačuje že hospodaření bude celkově ztrátové nebo snad to, že výše "zisku" který bude nutno převést na majitele je předem daná a veškeré další náklady tedy budou přenášeny na klienty aby náhodou nedošlo k nesplnění tohoto plánovaného zisku? Výsměchem je, když jeden případ podvodu (v tabulce přímo v MF Dnes) byl proveden bezhotovostně a zatím nebylo zjištěno ani na jaké účty (to je obzvlášť zarážející v současné situaci když se dohledávají účty teroristů). A zjištění informací o účtech-stačí vytáhnout výpis účtu ze schránky nebo získat v zaměstnání poškozeného klienta stejně s jeho podpisem. Kolik z nás používá pro operaci v bance jiný podpis než pro podpis na dovolence a nebo či snad kolika z nás byla tato možnost pracovníkem banky doporučena?
0 0
možnosti

František

18. 10. 2001 6:51
Myslím si, že těch problémů je...
Myslím si, že těch problémů je neskonale víc. Nechápu pana generálního ředitele, že odpovědnost by nesli za výplatu odškodného klienti banky ve svém důsledku. Pokud vím tak banka je zprivatizovaná. To co se stalo se stalo nedokonalostí vnitřních kontrolních pravidel. Za tato pravidla nese odpovědnost i pan generální ředitel mimo jiných pracovníků. Vezměme si kolik činí plat generálního ředitele (asi to nebude životní minimum), kolik dělá plat ředitelů po celé řídící ose a kolik dělají platy všech náměstků a členů představenstva, dozorčí rady a podobně. Domnívám se, že celou částku, která byla zcizena z účtu klienta, by mohli uhradit oni sami a ani by to moc nepocítili ve svých peněženkách. To by byl ten princip privátní odpovědnosti při podnikání, tolik nám předestíraný. Proč by se ale měli tito lidé uskromňovat, když musí přeci na Bahamy nebo někam jinam na Kanárské ostrovy a mohou to zaplatit drobní klienti formou zvýšených poplatků například za vstup do spořitelny-to ještě není ale mělo by to být zpolatněno, protože otevírání dveří je automat, spotřebovává elektřinu a ta je drahá. Navíc podléhá inflaci, takže tento poplatek by měl růst ročně o minimálně 15%.
0 0
možnosti

jadrop

18. 10. 2001 16:58
Nebuďte přehnaně závistivý, pe...
Nebuďte přehnaně závistivý, peníze na Kanáry jim přejte. Zrušte účet u Spořitelny a budete mít klid:-)
0 0
možnosti

Libor Simek

18. 10. 2001 1:11
Vážený pane generální řediteli...
Vážený pane generální řediteli, velice mne mrzí, že komunikujete teprve až na základě uveřejněných článků v tisku. Sám jako poškozený klient České spořitelny a.s. jsem Vám prostřednictvím svých právních zástupců zasílal již několik dopisů do vlastních rukou a Vaši odpověď jsem však neobdržel dosud. Očekával bych, že v zájmu zachování dobrého jména Vaší banky, povedete dialog i se mnou. S pozdravem, který se k Vám snad již konečně donese Libor Simek
0 0
možnosti

Harpagon

18. 10. 2001 17:06
Vy drzý kliente, místo toho, a...
Vy drzý kliente, místo toho, abyste si vážil důvěry, kterou vám ČS projevuje tím, že vám dovolí do ní ukládat peníze, ještě obtěžujete špičkové manažery advokáty a dopisy! Že se nestydíte! :o))
0 0
možnosti

vrabek

18. 10. 2001 0:33
Problem spořitelny se zcela ji...
Problem spořitelny se zcela jistě opakovat bude, protože s klienty zachází takovým způsobem, že to nemá obdoby. Na jedné straně vystupuje jako podvedená, ale ve skutečnosti jsem přesvědčen, že sama je tím kdo své klienty podvádí. Stačí jen trochu pootevřít oči a jen za poslední rok si dát pod sebe jaké problémi tato instituce měla a má. Kdyby se o svěřené peníze starala tak jak je to v civilizovaných zemých obvyklé zcela jistě by problémů ubylo. Ostatně proč nemít problém, když to nakonec stejně odnese zákazník ať už přímo nebo oklikou.Zatím jsem neslyšel o tom,že by za něco nesla přímou odpovědnost.J.VRABEK
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...