Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Kapitálové životní pojištění v praxi

Kapitálové životní pojištění patří mezi velmi diskutované produkty. Někteří je jednoznačně zatracují a doporučují kombinaci rizikového pojištění smrti a vhodného portfolia otevřených podílových fondů, jiní naopak poukazují na to, že u kapitálového životního pojištění je alespoň část v podobě pojistné částky garantována, což u OPF není a z principu být ani nemůže. Nechci v tutu chvíli tyto dva názory rozsuzovat. Dovolím si jen několik praktických postřehů pro ty, kteří o KŽP uvažují nebo je již mají sjednáno.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Marcela

4. 4. 2002 9:35
AMCICO
Dobrý den, prosím vás co si myslíte o kapitálovém ŽP kombinovaném s úrazovým pojištěním u firmy AMCICO? Je mi 35 let, jsem ženatý a mám jedno dítě. Založil jsem si před dvěma lety KŽP u AMCICO, na 20let. Pojištění je na vysoké plnění v případě úmrtí dostane moje rodina 1 500 000,-, ročně spořím 45 000,-. V rámci pojištění je též úrazové pojištění pro mne a moji dceru a ŽP mojí dcery v případě úmrtí je 150 000,-. Je zde také možnost vzít si úvěr po 3 letech spoření až do výše 500 000,-. Prý je možno v kterémkoliv roce toto pojištění prodat za tržní hodnotu. Děkuji za Váš názor. Šídlo
0 0
možnosti

Petr

1. 1. 2002 14:56
Pro pana Zajíčka
Vážený pana Zajíčku,asi jste nikdy nebyl v situaci,kdy se Vám osobně,nebo někomu Vám velmi blízkému přihodilo něco,co by ho rozhodilo.Rozhodilo ne na jeden,dva či tři měsíce,ale na rok,dva ne-li na zbytek života.Pak snadno zjistíte,proč si lidi platí kap.živ.pojištění.To,že Vy nemáte tuto potřebu a jste si jist,že Vám se nic nemůže stát je čistě a jen Vaše věc.Tak prosím nevnucujte svůj názor lidem,kteří mají v dané problematice ne tak zcela jasno.Svádíte je na scestí a nutíte riskovat.Oni totiž snadno podlehnou Vaší"odborné" oponentuře. Souhlasím s Vámi,že každý by si měl ujasnit,co vlastně chce.Pojištění je totiž zboží nebo služba jako každá jiná.To,že si někdo koupí něco jinak než by potřeboval nebo chtěl je samozřejmě vina prodejce.Ale ne pojištění jako takového.Pokud brojíte specielně proti kap.živ.pojištění,navrhněte jiný a lepší produkt.Ale hlavně neuvádějte lidi v omyl.Děkuji Vám.
0 0
možnosti

Tomáš Psota

5. 12. 2001 22:39
Pro pana Zajička:
Pane Zajíčku, je to přesně jak říkáte. Kapitálové životní pojištění pro VÁS skutečně není. Je to totiž POUZE a VÝHRADNĚ pro zodpovědné lidi.
0 0
možnosti

Pavel Zajíček

6. 12. 2001 15:37
Re: Pro pana Zajička:
Nemohu si pomoci, kapitálové životní pojištění je z pohledu klienta pouze pro duté makovice.
0 0
možnosti

Pavel Zajíček

19. 11. 2001 12:59
Šetření je z pohledu obecné logiky pitomina.
0 0
možnosti

Pavel Zajíček

19. 11. 2001 13:10
Re: Šetření je z pohledu obecné logiky pitomina.
Mimo jiné nejméně 3 krát v týdnu sednu do automobilu a jedu se podívat (60 km tam, 60 km zpět) na rodiče do rodné chalupy. Nic ode mne nepotřebují, já je však chci vidět a oni mne také rádi spatří. Stojí to jistě peníze a čas. Pokud bych však nesmyslně šetřil a vypravoval se až někdy později? Najednou nebude jeden z rodičů, časem nebude kam jet. K čemu mi potom budou ušetřené peníze? Pojedu dělat ostudu do drahých letovisek? Já jezdím teď.
0 0
možnosti

Socka

18. 11. 2001 19:23
Kžp
Naprosto souhlasím s panem Zajíčkem, KŽP je jen tahání peněz z chudáků s vizí-iluzí zajištěného stáří, kterou je krmí všeho schopní bezcharakterní posluhovači svých pánů-tkz. fin. poradci z většinou zprostř. fy!!!
0 0
možnosti

Pavel Zajíček

17. 11. 2001 16:28
Žít je třeba, ne spořit, vážení přátelé a nepřátelé.
Kapitálové životní pojištění je jednoznačně nevýhodné z pohledu klienta, z pohledu pojišťovny je to naopak jednoznačně výhodné. Více nevýhodné je pro klienta již pouze spálení bankovek každý měsíc ve výši měsíční splátky kapitálového životního pojištění. Investiční životní pojištění a životní pojištění se spořící složkou jsou podobné lumpárny, jsou však mimo dnešní téma.
0 0
možnosti

žabák

18. 11. 2001 17:28
Re: Žít je třeba, ne spořit, vážení přátelé a nepřátelé.
Pane Zajíčku, stále se mýlíte. Proč berete lidem možnost se pojistit? Určitě si pojišťujete podnikání, auta, baráky apod., tak proč ne vlastní život? A neříkejte stále, že je lepší nějaká riziková, či úrazová popjistka. To může možná platit u mladých lidí. Ale od 50 výše? Ať Vám někdo spočítá, kolik Vás bude stát slušná úrazová a riziková pojistka, když už Vám bylo 50 let. Že na tom pojišťovny vydělávají slušné peníze platilo vždy, platí a bude platit i v budoucnu. Marně si lámu hlavu nad tím, kde se ve Vás bere ten odpor pro kapitálová pojištění. Původně jsem si myslel, že je to jen prostředek pro útoky na poradce a jejich provize. Nyní se o provizích nezmiňujete a přesto Vám pojištění stále smrdí. Pokuste se poodhalit roušku svých ataku na různé formy osobního pojištění. Možná to bude i poučné.
0 0
možnosti

kolouch

15. 11. 2001 21:45
kap.živ.poj.
Pojišťovny dávají potvrzení o zaplaceném pojistném v daném roce celkem.Pokud by to bylo,jak je v článku popsáno,klient který zaplatil v roce 2000 v prosinci ročně pro rok 2001 žádné potvrzení nedostane.
0 0
možnosti

Petr Šafránek

15. 11. 2001 21:58
Re: kap.živ.poj.
Pokud si pozorně přečtete zákon o dani z příjmu (konkrétně § 15 odst. 13 zákona 586/1992Sb.), tak zjistíte, že se uplatňuje pojistné, zaplacené NA zdaňovací období, nikoliv VE zdaňovacím období. Tato "maličkost" má za následek, že pojišťovny skutečně potvrzují zaplacení pojistného ve vztahu ke zdaňovacímu období (tedy kalendářnímu roku), bez ohledu na to, kdy bylo fyzicky zaplaceno. Kdyby to bylo tak, jak píšete Vy, nebylo by možné například daňově uplatňovat jednorázově zaplacená KŽP. Závěrem upozorňuji, že při uplatňování daňových výhod penzijního připojištění je situace obrácená - tam rozhoduje výše příspěvku zaplacená VE zdaňovacím období. Pokud snad víte o pojišťovně, která chce potvrzovat platby přijaté v daném roce bez ohledu na to, jakého zdaňovacího období se týkají, pak ji upozorněte, že způsobí svým klientům značné problémy. Jder samozřejmě jen o první rok, pak se vše srovná. Petr Šafránek
0 0
možnosti

Martin Podávka

14. 11. 2001 16:27
A co investiční životní pojištění?
Jestliže autor chtěl napsat článek pouze o kapitálovém životním pojištění, pak nemám výraznějších připomínek. Pokud se ale mělo jednat obecněji o daňovou úsporu pomocí životního pojištění, pak by stálo za to uvést i další (nebojím se říci modernější) a na západ od našich hranic i rozšířenější druh pojištění, tzv. investiční životní pojištění. Ano, je pravda, že v tomto případě není pojistná částka na konci garantována, ale záleží pouze na pojistníkovi, do jakých fondů bude investovat a na jakou míru omezí riziko. Možnost změny pojistné částky zase umožní v okamžiku splácení hypotéky vyšší krytí, po splacení lze snížit pojistnou částku na minimum a tak minimalizovat rizikové pojistné (stačí tak jedna pojistka). Těch výhod je více, stálo by to za samostatný článek věnovaný IŽP.
0 0
možnosti

petr

14. 11. 2001 21:51
Re: A co investiční životní pojištění?
Investiční ŽP je jistě zajímavější, ale autor píše i o daňových výhodách (a nevýhodách) a tady je zatím zakopaný pes. Většina IŽP umožňuje mimořádné pojistné a také částečné odkupy. A tyto částečné odkupy jsou zatím považovány za porušení podmínek pro uplatnění daňového odpočtu. Těch nejasností je ale více. Nějaké definitivní stanovisko ze strany MF ČR ani Asociace pojišťoven jsem zatím nezaregistroval. Petr.
0 0
možnosti

TEST@TEST.CZ

14. 11. 2001 10:37
TEST
TEST
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti

22. dubna 2024

Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

Rozhodovat musí lékaři, AI má radit a kontrolovat, říká expert

24. dubna 2024

Téměř v každé práci dnes pomáhají moderní technologie a také umělá inteligence. Zdravotnictví není...

Daně 2023: Na elektronické podání růžového formuláře zbývá už jen pár dní

23. dubna 2024

Nejzazší termín, do něhož lze podat elektronické daňové přiznání, je čtvrtek 2. května. Kdo termín...

Jaké jsou výhody a nevýhody DIP a u jaké nabídky zvýšit ostražitost

23. dubna 2024

Od letošního roku stát nabídl zájemcům o spoření na penzi nový Dlouhodobý investiční produkt, tedy...