Diskuze
Vlaky: v systému slev se mnozí vyznají jen obtížně
Děkujeme za pochopení.
Kamaz
Drahe jizdne v zahranici?
Rad bych se zucastnil debaty. Minuly rok jsem mel moznost cestovat vlakem v Nemecku a nemuzu rict ze je tam draz nez u nas. Pri vyuziti slevy napr. Bayernticketu mohlo jet 5 lidi za 50 marek po 9.00 kamkoli prostrednictvim Baeyrnbahn / klidne pres pul Nemecka/. Ja napriklad jel z Passova k Bodamskemu jezeru s kamaradem za 50DM. Uz tak nas to vyslo ma srovnatelne penize jako stejna vzdalenost u nas s CD. Kdyby jelo 5 lidi, tak je to nesrovnatelne levnejsi nez u nas. Komfort se rovnez neda srovnat, vsude vam ochotne poradi, k jizdence dostanete rozpis jizdy v kolik hodin kam prijedete na jake nastupiste a v kolik vam to z ktereho nastupiste odjizdi. Vlaky jezdi na minutu presne a cistota se s nasimi neda srovnavat. Kez by to nekdy bylo podobne i u nas.Miroslav Grossmann
Chyba - sleva je 30%
Mohu jen potvrdit, že je tu bota. 50% sleva na Junior pas je už dlouho minulostí.tomáš
Re: Chyba - sleva je 30%
Nemáte pravdu, tím že obyčejné jízdné vzrostlo asi o 60% a jízdné na junior pas asi o 20%, tak teď skutečně sleva na Junior pas vychází i více než 50%. (kdyžtak se koukněte na http://www.cdrail.cz na přesné ceny) Například 80km stojí 98Kč, na Junior pas jen 43Kč, takže to je sleva 56%.David
Prodat
Prodat. Prodat němcům, prodat švýcarům, prodat japoncům - prodat. Asi to pak bude ještě dražší, ale zase nehrozí, že "zustanu stat v poli v odpojenem vagoně". A navíc přijedu včas.Pravidelný cestující
Junior Pas atd.
Velmi by mne potěšilo, kdyby na Junior Pas byla sleva 50%. Bohužel již několik let je sleva jen 30%, což při velkých vzdálenostech dělá docela velký rozdíl v ceně. Ke kvalitě cestování jen to, že ten, kdo je ze Severní Moravy a tudíž je v podstatě odkázán na vlak, je rád, pokud mu vůbec nějaký vlak jede a pokud se do takového vlaku narve. Takové maličkosti, jako většinou ne nejlepší stav WC, kde navíc nelze vyvětrat, mu v podstatě nevadí. Co se týče topení, v normálním rychlíku bývá přetopeno a v IC a EC zima jak na Sibiři. O zpoždění nemluvím, pokud je menší jak půl hodiny, je to příjemné překvapení. Ale co, přípoje stejně jedou skoro vždycky až za hodinu, tak se tím jenom zkrátí doba strávená na nádraží.Josef E. Doleček
Naše české dráhy
Vlakem jsem přestal definitivně cestovat již v loňském roce, čistota vagónu a vůbec kultura cestování je otřesná. Bohužel mě nejvíc dopaluje že musím chtě nechtě dotovat dráhu ze svých daní. Já být zaměstnavatelem tj. GŘ Českých drah tak bych zavedl úplně jinou disciplínu. A Dušem by potřeboval na hubu, protože na ty jeho požadavky doplácejí i ti, kdo s dráhou nemají a mém případě ani mít nechtějí nic společného.ast
Moc bych temto udajum neverila ..
Dobry den. Rada bych videla jizdne zlevnene na junior pas az o padesat procent .. nema nahodou stalou triceti procentni slevu? A co se tyka zakaznickeho jizdneho .. pripada vam zdrazeni ze 76 na 130 Kc,- o padesat nebo sedesat procent? Ono napsat sleva az o padesat procent na zakaznickem jizdnem je sice hezke - jenze tech padesat procent se tyka minima pripadu, ve skutecnosti je to obvykle vic. astarteDan
kilometry a ceny
Jak se může kilometrická banka vyplatit již od 90 km a hlavne komu? Domnívám se, že ty doby, kdy v sobotu sbalil chlap rodinu a vyrazili třeba 100 km na vzdálenou vysočinu vlakem jsou dávno pryč. Kolik takových výletů za půl roku platnosti banky lze učinit při normálních příjmech a čtyřčlenné rodině s dětmi ve škole? A zažili jste již situaci, kdy ujel poslední možný spoj pro návrat třeba ve čtyři odpoledne a vy máte trávit noc s dětmi na lavičce v parku protože nádraží se v noci zavírá?Afričan
Jen zamysleni nad hlouposti CD
Uprimne receno,vsude v ostatnich zemich je cestovani vlakem(vyjma letadlem)nejdrazsi zpusob dopravy.Ale zase tam si tu kvalitu a pohodli zaplatite.Bohuzel u nas tomu tak neni.Porad se zdrazuje a zdrazuje.Za chvili budeme platit tolik ze se vetsine lidi vyplati koupit nejakou starsi skodovku a jezdit za polovic nez by dali za vlak.Dle meho nazoru by mel byt vzrust cen soucasti zvysovani kvality dopravy,ale tady u nas v CR tomu tak opravdu neni.Kdo nekdy jel pres celou republiku coz da na nejakych 10 az.. hodin tak vi o cem mluvi.Ceny rostou,zpozdeni jsou porad,navaznost vlaku vetsinou neni.Je to tu k placi.V Japonsku zpozdeni neexistuje.Pokud je delsi jak 1 minuta!!!tak vraci jizdne,i ta kvalita je nesrovnatelna.Myslim ale ze na takove urovni sluzeb asi nikdy nebudeme. No ekologie zrovna v nasem state ted nejak pokulhava.Radsi pojedu autem nez se plahocit 10 prestupy a MHD.Miroslav Grossmann
Re: Jen zamysleni nad hlouposti CD
Není to zase úplně od věci. Ale v jednom případě vám za pravdu dát nemohu. Myslím, že návaznost na ČD funguje dobře (nejlépe ze všech druhů veřejné dopravy u nás) a vlaky na sebe vždy čekají. Někdy až moc a jsou z toho velká zpoždění. Jinak trochu chápu přístup lidí, kteří raději volí auto. V meziměstské hromadné dopravě se toho zanedbalo hodně. Nemyslím si, že je to jen chyba ČD, ale vůbec státu a jeho skoro neexistující dopravní politiky.Roman
K zamyšlení
Je to opravdu smutné. Auta nás zabíjí - víme to a hurá všichni do aut. Dnes jsou silnice přepněné, neklesá tím prudce kultura cestování, bezpečnost, ale všichni do aut. Opravdu tam všichni chcete tak brzo?SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?
Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...
Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko
Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok
Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...
Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let
Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti
Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...
Češi stále proudí do IT rekvalifikací. Chtějí do stabilního oboru s vysokými platy
Podle dat ČSÚ za 4. čtvrtletí 2023 byla v IT pracovních pozicích jedna z nejvyšších průměrných...
SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?
Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...
Expert: Úroky na „spořácích“ nejspíš letos klesnou na tři procenta
Inflace se z loňských 10,7 procenta letos dostala na dvě procenta a očekává se, že centrální banka...
Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok
Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...
DLOUHODOBÁ BRIGÁDNICKÁ VÝPOMOC – Zadávání farmakovigilančních dat
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha