Diskuze
Autobusem, vlakem nebo autem? Nejlépe po svých.
Děkujeme za pochopení.
dolek
Čas
Myslím, že všichni časem přijdou na to, že nejdražší je čas. Takže: Ať si každý vybere.Magda
Autobusem, vlakem, nebo autem?...
Samozřejmě máte všichni pravdu, jen si položte tuto otázku v -25°C. Škodovečka byla zamrzlá, autobus měl zpoždění hodinu, o vlaku ani nemluvím...A nejlépe po svých? Ty už po hodině na mrazu nechtěly ani stát... Takže jako řešení navrhuju zůstat v posteli za každého počasíNovák
Cena za dopravu
Stále vychází jako nejvýhodnější vlak. Při využití slev nejlevnější, kromě nejekologičtější a na rozdíl od autobusů jezdí i o volných dnech.posleda
Re: Cena za dopravu
Možná při využití slev na některých trasách nejlevnější (byť systém slev ČD mi stále připomíná klasikovo (Grossmannovo) "Nechci tu slevu zadarmo". Nejvýhodnější ale jen potud, pokud vlak jede v době, kdy potřebuji. O víkendech nefunguje mnoho přípojů a zvláště lokálky mají několikahodinové intrvaly. Zkuste jet vlakem v sobotu či neděli ze středočeské vesnice do Prahy na večerní koncert či divadelní představení. taky se můžete vrátit domů až druhý den před polednem. (a kde přespíte - v parku? Na Wilsonce?)laco
Záleží na příjmu
Mnohý z nás si nepokládá otázku co je levnější to budu používat ale co mohu používat. Jelikož dojíždím do práce vzdálené 30km, finance mne nutí používat vlak. Moje práce na pracovišti začíná v 7.30 a končí ve 16.30. To je čas kdy vlaky bezproblémově jezdí a jsou bezkonkurenčně nejlevnější. Když však potřebuji něco pro rodinu zařídit na úřadech musím jet autem (LPG) abych při této pracovní době měl šanci to stihnout. Doba kdy se tyto věci vyřizovaly v pracovní době je konečně pryč. Nápor na psychiku je přibližně stejný. Ve vlaku se potkávám s nepřizpůsobivými jedinci stejně jako za volantem na silnici. Ve vlaku jsou to obvykle sebevědomí, hluční jedinci u otevřených oken a na silnici titéž jedinci zásadně předjíždějící popřípadě telefonující za jízdy. Ve vlaku si přečtu noviny (nevím proč tak stereotypně dělám), popřípadě poslouchám hovory ostatních a přemýšlím o jejích osudech. Za volantem naopak mohu poslouchat rádio, hlasitě komentovat blbosti naší společnosti, popřípadě si zazpívat. Jelikož miluji rychlou jízdu je pro mne řízení nejlepší relaxace. Pokud jedu vlakem musím mít dopředu promyšleno co daný den budu dělat a musím petvně ctít časový harmonogram. Když jedu autem improvizuji. Pokud oba spoje selhají používám provizorně autobus.Diesel
Socbusem ledatak na tremp
Proc si stezovat na to ze je cestovani automobilem drazsi nez autobusem, nebo vlakem. Auto mam a nijak se v jezdeni neomezuju, preferuju pohodli at uz po meste, tak mimo. Jen skoda ze je v centru Prahy malo parkovacich mist. Ale komu rodice zaplatej naftu, treba jako me....Marcela
ekologie
Ekologie dostává silně na frak, pokud jedou 2 osoby či více , jednoznačně se vyplatí jet autem. Minulý týden jsem jela do Trenčína (nemám žádnou slevu,protože nejezdím často, nicméně teď si Z kartu už samozřejmě pořídím) a 1 plné a 1 poloviční jízdné tam a zpět činilo zhruba 1300,- Kč., to je dost. Cesta trvala přes 7 hodin (včetně přestupů)a to je také dost. Rychlík z Hlavního nádraží vyjížděl s 30 minutovým zpožděním - proč , to nám cestujícím nikdo neřekl. Takže hned na začátku cesty dostaly nervy zabrat. Při cestě zpět bylo z Trenčína do Prahy zpoždění asi 5 minut, tedy dost dobré. Vlaky skutečně nebyly špinavé ani v nich nebyl smrad , dokonce na WC byl toaletní papír (ostatně zaschlá moč a rozšlapaná hovna jsou vizitkou hlavně cestujících)a v rychlíku chodili i nabízet kávu, limonádu, pivu, bagety, oplatky a pod. Pohodlí ve vlaku je samozřejmě vyšší než v autobuse i v autě - obzvlášť, pokud to auto řídíte, tak si těžko budete třeba číst nebo hrát nějakou hru s dítětem, či třeba spát. U mě tedy jednoznačně pro delší cesty vyhrávají vlaky, bohužel jsou opravdu dost drahé a zpoždění mi dost leze na nervy, takže většina cestujících asi zvolí méně ekologický dopravní prostředek a nelze se jim divit.Kropáč
Re: ekologie
Ta ekologie je velice diskutabilní. Vlaky jezdí na proud, který se musí někde v severních Čechách vyrobit v tepelných elektrárnách. Odpopílkování a odsíření spalin je dnes sice na mnohem lepší úrovni než kdysi, ale není stoprocentní a produkty se musí někde uložit. Skleníkové plyny zůstávají nebo spíš rostou. Porovnání ekologie proudu z elektráren a používání auta by mohl být námět na rozsáhlou studii. Nemám na to, abych to mohl srovnat, ale nepovažuji auta za méně ekologická, než jsou jiné dopravní prostředky.Daňový soumar
Cena dopravy - cena za hrdost
Cena není jen o Kč/km. Každý ocení něco jinýho. Já nenávidím dobytčáky, smrad stoletý špíny, zaschlý moče a rozšlapaných hoven a arogantní chování průvodčího s měšťankou. Tak jezdím autem za 0,75 Kč/km. Dobrý ceny, kam ještě stát nepřirazil daně.MJ
Re: Cena dopravy - cena za hrdost
Bylo by dobré , když si k ceně PHL připočítáte opotřebení pneumatik a opotřebení (amortizaci) vozidla a také pojištění , dálniční známku a ostatní nutné výdaje . Také je nutné si uvědomit , že daň spotřební a DPH prodejce PHL odvádí a tím Vy tuto částku platíte státu a ne že ne. MíraAlex
Je to velmi ekologické - mít takto předraženou hromadnou dopravu
Jezdím s manželkou od nového roku do práce autem. Z domu do práce to je 23km. Za jeden měsíc ušetříme na přemisťování přes 500kč. Auto stárne i kdybychom s ním nejezdili, psychika v ČSAD,ČD,MHD se devastuje mnohem rychleji a intenzivněji než v pohodlí auta. Vychází mi tedy úspora mnohem vyšší než 500kč za měsíc.Alex
Je to velmi ekologické - mít takto předraženou hromadnou dopravu
Jezdím s manželkou od nového roku do práce autem. Z domu do práce to je 23km. Za jeden měsíc ušetříme na přemisťování přes 500kč. Auto stárne i kdybychom s ním nejezdili, psychika v ČSAD,ČD,MHD se devastuje mnohem rychleji a intenzivněji než v pohodlí auta. Vychází mi tedy úspora mnohem vyšší než 500kč za měsíc.Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy
Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...
Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit
Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?
Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...
Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?
Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka
Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...
Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?
Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...
Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna
Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...
Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka
Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...
Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?
Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...
Přípravář staveb/rozpočtář
PAMÁTKY TÁBOR, s.r.o.
Jihočeský kraj
nabízený plat:
40 000 - 50 000 Kč