Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Test finančních poradců: 7:1 v neprospěch klienta

První test finančních poradců v České republice ukázal, že přísloví "Dobrá rada drahá" neplatí vždy. Drahá může být totiž i rada, která za moc nestojí. Až na několik výjimek se totiž finanční poradci při udělování rad řídili výší své provize a nikoli tím, jak co nejvíce vyhovět potřebám svého klienta.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ttullippann@seznam.cz

15. 4. 2004 20:46
FINANČNÍ PORADCI
O práci finančních  poradců mohu něco málo říci.Každý není mistrem svého oboru jako v každém jiném povolání či profesi.Znám fin.poradce, kteří zastávali dosti vysoké posty v makléřských společnostech a díky své hamižnosti a "POCTIVOSTI" přecházejí z jedné takové firmy do jiné a na tu, kterou zrovna opustili díky sami sobě hážou špínu.To, že se snížili k něčemu takovému není známka jejich postavení, inteligence či moci hanit jiné, ale jejich osobní ubohosti a uražené ješitnosti.Měli by se nad sebou zamyslet, ale je to věc osobnosti.ČUS
0 0
možnosti

ttullippann@seznam.cz

15. 4. 2004 20:38
finanční poradci
0 0
možnosti

Oskar

21. 3. 2002 8:26
???
V hodnocení jednotlivých poradců jsem se několikrát dozvěděl, že banky půjčují až 90% ceny nemovitosti. Zkuste to někde při jednání s bankou říct, že máte 70 tis., příjem 15 tis. hrubého měsíčně a chcete si pořídit byt za 700 tis. Až s tím někdo někde pochodí, tak ať mi prosím dá vědět. Pokud to bude pravda, tak mu za jméno té banky zaplatím.
0 0
možnosti

Pavel Zajíček

20. 3. 2002 16:43
Kapitálové životní pojištění, jeho mutace, "finanční poradci" a jejich zločinná seskupení.
Domnívám se, že situace je ještě podstatně horší, než popisuje test finančních poradců. Odhaduji, že pouze jeden až dva ze sta by se dalo nazvat finanční poradce bez uvozovek.
0 0
možnosti

Brouk Prskavec

20. 3. 2002 17:20
Re: Kapitálové životní pojištění, jeho mutace,
Jé, pan Zajíček žije. Už jsem se o Vás skoro začínal bát.
0 0
možnosti

roman

17. 3. 2002 20:49
Nestrkejte všechny do jednoho pytle.
 Vážení přátelé.
 Váš článek se mě vcelku líbil,až na pár skutečností.
 Příkladem:pracuji jako fin.poradce již 5-tým rokem a nikdy bych si nedovolil mého klienta okrást nebo ho klamně informovat.Ono by se mi to brzo vrátilo zpátky i s úroky a v této práci jež je i posláním už bych se nemusel udržet.
Spolupracuji se společností , která zde nabyla jmenována ,ale určitě by nebylo na škodu udělat příště větší výběr společností zabývajících se finančním poradenstvím a dodržujících přitom vůči klientovi objektivnost a nezávislost.
0 0
možnosti

Josef Voříšek

8. 3. 2002 10:33
Děkuji!
Děkuji vám, přátelé! Já osobně teď s každým, kdo u mi bude tvrdit, že je poradce, vyrazím dveře! Stejně nikdo nepozná seriozního poradce a navíc skoro žádní nejsou! Je to verbež! A jaké ti prevíti berou prachy! Otevřeli jste celému národu oči! Nikomu se nedá věřit. Určitě tak budou reagovat všichni rozumní lidé! Děkujeme Vám, šlechetní přátelé, celé redakci. PS. Všiml jsem si, že si můžu některé produkty uzavřít přímo přes váš servr. Skvělé! Myslíte na nás! Díky!
0 0
možnosti

finanční poradce

11. 3. 2002 7:26
Re: Děkuji!
Pane Voříšku, Váš příspěvek je odrazem společnosti chápat a uznávat schopnější a úspěšnější. Závist je u Vás na prvním místě. Ale i na to máte právo. Rovněž tak na uzavření některých produktů přímo na internetu. Pokud jste finančně znalý a zdatný, tak toho můžete využít. Provize za takto uzavřené smlouvy nedostane konkrétní finanční poradce, ale majitelé serveru. Pokud budete potom potřebovat poradit, tak si můžete "server" pozvat domů na kunzultaci. Určitě přijde. Přeji hezké finanční ráno.
0 0
možnosti

Karel Pantůček

6. 3. 2002 20:10
Rady
Vážení, mnohokrát tady zazněla slova o nekorektnosti testu či o jeho nevyváženosti. Já si však myslím pravý opak. Pokud téměř žádný poradce nevyšel z testu se ctí, je to spíš na zamyšlení, kde je problém a jak ho řešit. Je možné že existuje spousta spokojených klientů, kterým dali pochybné rady finanční poradci. Ale jsou spokojeni pouze proto, že jim nikdo doposud neotevřel oči. To však neznamená, že by si nezasloužili lepší rady. Osobně si myslím, že poměr dobrých FP ku špatným bude tak 10% ku 90%. Jak definuji špatného poradce? Je to ten, který mi neotevře oči a neukáže na všechny dostupné možnosti, které mohu v mé konkrétní situaci zvolit. Pokud si poradce stále mele dokola něco o kapitálovém životním pojištění a k tomu mi maluje krásné grafy, kolik že to budu mít milionu korun v šedesáti letech, a mě je přitom teprve třicet a na mé priority nebere žádný zřetel, nemá s ním smysl ztrácet dále jakýkoliv čas. Myslím, že Fincentrum jenom zveřejnilo to, jak to tady na poli finančního poradenství bez problému fungovalo. Proto se ozývá tolik nenávistných a jízlivých reakcí, protože tady zřetelně vidíme, že se někomu šáhlo na jeho korýtko. Čím míň tedy budou poradci obelhávat klienty a a myslet při tom především na svojí vlastní kapsu, tím líp. Pravda je někdy holt nepříjemná věc, zvláště když se zveřejní tímto syrovým a otevřeným způsobem. Pro očistu finančního poradenství v ČR je však důsledná sebereflexe naprosto nezbytná.
0 0
možnosti

Pavel Hulák

6. 3. 2002 14:13
Vážení finanční poradci
Vážení finanční poradci, Vy slušní a pracující ve prospěch klienta. Vždyť Vás se tenhle materiál vůbec nemohl dotknout. Přečetl jsem si diskusní příspěvky i celý text, do něhož jsem navíc přispěl lehce nadsazeným zamyšlením nad bohužel těžce reálnými fakty (u většiny účastníků trhu). Vychází mi, že pro ty z Vás, kteří splňují bez výhrady charakteristiku z oslovení, je příloha o finančních poradcích dobrou výbavou na jednání. Kvalitní poradce by měl právě s takovým textem v ruce obhájit, že poskytnutá rada je objektivní a výhodná pro klienta.
0 0
možnosti

Brouk Prskavec

6. 3. 2002 14:44
Re: Vážení finanční poradci
Vážený pane Huláku.
To co píšete je tak trochu demagogie. Především se tu jedná o to, jak vypadají finanční poradci v očích veřejnosti. Vy jako novinář dobře víte, jak bude naprostá většina čtenářů na tento test reagovat. O to spíš, že málokdo sleduje tuto následnou diskusi, která je jen na iDnes, a těžko se někdy dostane k očím čtenáře papírové MF Dnes. Když si vezmu do ruky včerejší přílohu Peníze, tak Vám tedy povím, že bych jako průměrně informovaný čtenář hnal každého finančního poradce s klackem v ruce. To je jediný důsledek této honby za senzačními články.
Na druhé straně jediné pozitivum vidím v tom, že se firmy snad zamyslí nad tím, kdo je reprezentuje. Nepatřím ani k jedné ze zmiňovaných firem, ale i tak si ve skupině poradců, kterou mám na starosti, udělám brzy malý test, obdobný tomu Vašemu. Jsem zvědav, jak si povedou.
 
0 0
možnosti

6. 3. 2002 13:43
0 0
možnosti

Jarmila Píchová

6. 3. 2002 10:10
Chraň nás pámbu před Fincentrem a komorou finančních poradců !
 Vážená redakce,  četla jsem Váš test finančních poradců a bylo mi až do pláče. Takové dvě renomované instituce, jakými jsou Mladá fronta dnes a její blízký spolupracovník „nezávislé“ Fincentrum, vypustily do světa tak neuvěřitelný blábol, posvěcený navíc komofou finančních poradců! Jak můžete provádět test firem takovýmto způsobem? To, co uvádíte jako odpovědi finančních poradců, je přímým poškozením dobrého jména řady firem a plivnutí do tváře desítek poctivých finančních poradců. Ano, máte pravdu, i finanční poradci pracují za provizi. Tímto způsobem přece prodávají své produkty všechny pojišťovny, které mají minimum zaměstnanců a spoustů provizních prodejců (Česká pojišťovna, Kooperativa, Allianz, Generali…), všechny stavební spořitelny, penzijní fondy, podílové fondy… Finanční produkty si dneska můžete koupit i na každé poště. Zapoměli jste také napsat, že i kmenoví prodejci pojišťoven jsou organizováni systémem MLM. Jsou proto tyto instituce špatné? Ne, nejsou! To by nebyly na trhu, nebyly by podporovány státem a nebyly by páteří ekonomiky. Klient sice jedná s finančním poradcem, ale smlouvu na produkt podepisuje svým jménem přímo s finančním ústavem. Záleží jen na klientovi a na jeho momentální situaci, jaký produkt je pro něho vhodný a který si vybere. Když si kupujete auto, také Vám ho prodává zprostředkovatel, ne výrobce. Prodejce Vám také radí a pomáhá nalézt řešení, i když nemá na vizitce „poradce pro prodej auta“. Každý si to svoje auto nakonec vybere, nejezdíme všichni v jedné značce. To přece není špatně. Každý prodejce něco prodává, měl by tedy znát svůj produkt, jeho výhody i nevýhody, i když o těch nevýhodách nemluví. Znám i řadu prodejců, kteří Vám při dotazu řeknou, že jejich produkt pro Vás není vhodný a doporučí i produkt jiné firmy. Záleželo jim totiž na tom hlavním – na spokojeném klientovi. Řada finančních produktů, které jsou v současné době na trhu, je srovnatelná a liší se jen v nepatrných maličkostech. Tak třeba stavební spoření ve fázi spoření je vpodstatě stejné u všech šesti stavebních spořitelen. Je-li někde nějaká výhoda, je zase vyvážena nějakou nevýhodou, ale podstatné rozdíly neexistují. Rozdíly ale existují při přidělování úvěru. Tak je to i s dalšími produkty. Co mně ale skutečně zarazilo, je struktura odpovědí. To, co v testu vydáváte za rady finančních poradců, to jsou bláboly babky pasoucí kozu na mezi. Pochybuji, že Vám to odpověděli finanční poradci. Mladé dívce, která chce byt, nabízet kapitálové životní pojištění a penzijní připojištění bez stavebního spoření? Nabídnout stavební spoření na cílovou částku 700.000? Nezlobte se, ale za takové bláboly by se musela stydět i ta babka s kozou na mezi! A zkoušet kvalitu finančního poradce tím, že nezná přesné podmínky hypotéky? Vždyť s hypotékou se běžný občan za celý život nedostane do styku, protože na ni nedosáhne! Pokud vím, bylo hypoték za loňský rok v celé republice uzavřeno kolem 6.000. Ani ty Vaše modelové případy přece na hypotéku nedosáhnou!!! Většina poradců se ale pohybuje mezi normálními lidmi, pro které je i kapitálové životní pojištění velkým přepychem a bývá normální, že ho mívají na poměrně nízké částky ve výši kolem 50.000,- Kč, které stejně v případě úmrtí živitele rodiny nic moc neřeší. Spíš bych se ale v testu zaměřila na špatná doporučení, například doporučení rušit kapitálovou životní pojistku třeba po čtyřech letech s nabídkou uzavření nové, jiné a lepší, protože to je pro klienta velmi nevýhodné. Je pravda, že za ty čtyři roky trh nezahálel a objevily se nové, kvalitnější produkty. Ale to nikomu nedává právo navrhovat takovou radu, která klienta poškodí. Pokud vím, takové rady dává hodně poradců, i od renomovaných firem (a bohužel i Vámi vychvalovaný SLON). Opatrnost je nezbytná i u tzv. finančního plánu. Ano, pokud mi má poradce dobře poradit, potřebuje vědět, jaké produkty mám uzavřené (protože řada z nich je dlouhodobých a není dobře, aby byly duplicitní, třeba kvůli poskytování státních podpor) a moje osobní portfolio doplňuje. Je ale na pováženou, když se mne ptá, jestli mám zlato, akcie nebo kam jezdím na dovolenou (je to v jakémsi dotazníku firmy OVB, vyplňovaném při prvním kontaktu klienta s finančním poradcem. Chápu, že je to překlad německého originálu, ale na českém trhu mi toto vyzvídání velice vadí). Jinak ale tyto tzv. plány slouží poradci hlavně ke zjištění, co nemáte, aby Vám mohl doporučit doplnění a optimalizaci Vašich finančních produktů. Pokud je většina prodejců tlačena výší provizí hlavně k uzavírání kapitálového a investičního životního pojištění, může se to zdát řadě lidí jako nemorální. Ale proč je pak toto pojištění odčitatelnou daňovou položkou, podporovanou státem? Nezlobte se, ale mně osobně se velice líbí filosofie firmy ZFP – pojďte a naučte se starat o svoje finance sami. Dělejte si poradce sami sobě, sami vidíte, jak se Vaše rodinná situace postupem doby mění a vyvíjí. Naučte se sami řídit svoje finance. My Vám s tím kvalifikovaně poradíme. Dotyčný se může spolehnout na to, že se má vždycky na koho obrátit. To je důležité například u pojistek, abych třeba neplatila dvakrát, ale plnění by pak následovalo jenom jednou. Některé další produkty v sobě zahrnují i nadstandard (např. penzijní připojištění VOPF zahrnuje pojistku pro případ smrti úrazem ve výši 50.000,- Kč. Nemusím je mít zahrnuto duplicitně v jiné pojistce).   Taková filosofie je skutečně vynikající v době, kdy si můžete finanční produkty koupit na každé poště!
A jeden postřeh nakonec: ten test byl objednaný od firmy SLON? Že Vám vždycky vyšli jako nejlepší. Udělali jste této firmě nádhernou neplacenou reklamu. Doufám, že Vám za to svou přízní zaplatí. Čekala bych také, že pan Sluka z firmy Sophia finance nebude srovnávat svou firmu s jinými, ale že to srovnání bude kvalifikované a že bude pocházet z opravdu nezávislého zdroje. Za takový blábol, jaký
0 0
možnosti

Vacha

6. 3. 2002 11:26
Re: Chraň nás pámbu před Fincentrem a komorou finančních poradců !
Jděte se píchnout, babi na mezi!
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti

22. dubna 2024

Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

Rozhodovat musí lékaři, AI má radit a kontrolovat, říká expert

24. dubna 2024

Téměř v každé práci dnes pomáhají moderní technologie a také umělá inteligence. Zdravotnictví není...

Daně 2023: Na elektronické podání růžového formuláře zbývá už jen pár dní

23. dubna 2024

Nejzazší termín, do něhož lze podat elektronické daňové přiznání, je čtvrtek 2. května. Kdo termín...

Jaké jsou výhody a nevýhody DIP a u jaké nabídky zvýšit ostražitost

23. dubna 2024

Od letošního roku stát nabídl zájemcům o spoření na penzi nový Dlouhodobý investiční produkt, tedy...