Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jaký důchod nás čeká po volbách?

Kousnutí do kyselého jablka jakékoliv reformy je noční můrou každého ministra. A čím je reforma dlouhodobější a nutnější, tím menší ochota se k ní váže. Právě reforma penzijního systému, která žádnému ministrovi neslibuje popularitu a záruku dalšího mandátu, trpěla celá devadesátá léta absencí razantních kroků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Eva Malá

9. 4. 2002 15:11
Dinosaury fakt už ne
Bohužel je smutné, že většina lidí uvažuje jako Vy a vybírá z toho, co nám podsouvají media jako jedniné možné, tedy nakonec zvolím toho jednookého, který je králem mezi slepými. ODS už ukázala, co s touto zemí umí udělat a bude to s ní dělat dál se svými izolacionalistickými snahami co nejdélš oddálit vstup do EU tak, aby si právě ještě mohli užívat bezpráví, ze kterého současná nomenklatura těží a i po volbách těžit bude.
0 0
možnosti

Honza

9. 4. 2002 17:43
Re: Dinosaury fakt už ne
Já budu raději volit jednookého, jinak totiž nemám koho
0 0
možnosti

S.G.

26. 3. 2002 18:20
Tipuju vítěze voleb
domnívám se že volby vyhraje ČSSD. Vládu pak vytvoří s KDU-ČSL. Takže se máme na co těšit, protože předpokládám tichou podporu komunistů. Sláva kapitalismu.
0 0
možnosti

S.G.

21. 3. 2002 16:48
Koho volit napravo ? Volební aritmetika po česku
Jste pravičák? volit Koalici, znamená volit Cyrila Svobodu, protože Marvanová jasně řekla, že netouží po premiérství. Tzn. vítězství Koalice je vítězstvím KDUČSL. S kým chce Svoboda do vlády? S ČSSD! A jsme zase vlevo. Volit Špidlu znamená že tady bude za tři roky Argentina, podívejte se jak to končí když se sčítají dluhy a populismus. Zbývá ODS. Blbců je tam taky dost. Arogantní jsou, to se musí nechat. Ale dej bůh, že se Klaus poučil a nenechá zničit zemi od kolegů co ještě nejsou dost bohatí. Takže ODS, bohužel ne-skvělé, ale jediné možné. A na konec. Líbí se mi víc US-DEU, fakt že jo, ale nehodlám podporovat lidovecké čachry. A to je jediný konečný výsledek. Tak šťastné volby
0 0
možnosti

Brouk Prskavec

21. 3. 2002 20:06
Re: Koho volit napravo ? Volební aritmetika po česku
Sdílím Vaše pocity s jedinou výjimkou. Z čeho usuzujete, že se Klaus poučil? Bez ohledu na dobu, kdy byl u vlády, poslední čtyři roky obhajuje neobhajitelné a dělá blbce dokonce i z vlastních voličů. Když se ho někdo zeptá, proč to dělá, dělá pak blbce i ze sebe. Děkuji, ale něčemu takovému dávat hlas nebudu.
0 0
možnosti

Milan

21. 3. 2002 13:26
Všem rovně?
Je mi 29, beru něco, co má být podle statistických tabulek nadprůměrný plat, ze kterého mi stát měsíčně (včetně odvodů zaměstnavatele) sebere přes 9000 na důchody. a 1500 na nemocenské pojištění. Pokud bych si je ukládal na komerční připojištění, šel bych do důchodu s 12 miliony na kontě, podle současných pravidel s penzí cca 10000 měsíčně a pokud onemocním, může se moje rodina jít pást, neb splácím hypotéku 12000 (nemám to štěstí, že by mi někdo věnoval v Praze státní byt s regulovaným nájemným 2000 měsíčně, jsou tu potřebnější....) a více než nějakých 10 000 na nemocenské nedostanu.
Ať žije sociální spravedlnost, pokud zvítězí ve volbách levice (modlím se aby ne), tak jsem podle pana Špidly 1. na řadě komu ještě zvýší daně.
0 0
možnosti

Brouk Prskavec

21. 3. 2002 14:24
Re: Všem rovně?
Máte pravdu. Jen doufám, že ve své panice z levice nebudete volit ODS, jak to mnoho lidí dělalo v minulých volbách. Mohlo by se pak totiž stát, že se tam socani opozičně zabetonují na další čtyři roky. A přispívat na nějaké špidloviny se mi totiž taky nechce.
0 0
možnosti

Hanka

21. 3. 2002 9:07
Jen pár poznámek
Předčasný odchod do důchodu - lidé by za něj měli být postiženi. Dobře. Ale kolik z nich odchází dříve do důchodu jen proto, že se jim už pracovat nechce a kolik naopak proto, že už prostě pracovat nemůžou? Firmy krachují, stát zaměstnanost nezvyšuje. Vlastní spoření na důchod: 1. když si někde budu spořit (a nebude to do slamníku), kdo mi zajistí, že z těch peněz něco uvidím (viz ostatní příspěvky), a 2. z čeho mám spořit, když mi plat stačí akorát do další výplaty? Nejsem tak neschopná, ale holt bydlím v Ostravě. Bydlet tak v Praze, mám za stejsnou práci trojnásobek. Ano, jsem ochotná se za prací stěhovat - třeba hned. Nevíte o někom, kdo za krásný 4+1 v Ostravě vymění garzonku v Praze? Takže jsme tam, kde jsme byli. Co takhle zodpovědnost dětí za důchody rodičů? To je ale ptákovina. nejeden rodič, ač dal svému dítěti co mohl, se diví, co vychoval. Ale i zodpovědní mladí, pokud chtějí svou vlastní rodinu (aby zase jim někdo zajistil příjem v důchodu), mají co dělat, aby utáhli svou domácnost.
0 0
možnosti

Ivo

20. 3. 2002 16:15
Politici musejí ...? Nemusejí nic
, Politici bohužel nemusejí dělat nic. Tak jako doposud. Ale co budeme dělat my ? Je jednoduché si říct, že se musím postarat sám, abych byl nezávislý. Jenže k tomu mi nestačí tvrdě pracovat, nechat si 40 % výdělku ukrást na daních a povinných "pojištěních" (která Vás proti ničemu nepojišťují) a zbytek poctivě šetřit na stáří. S těmi úsporami totiž těžko něco uděláte, abyste je do toho stáří uchovali. V bance Vám je sežere inflace a bankovní poplatky, v nějakém fondu Vám je nejspíš ukradnou a spekulovat s nemovitostmi neumí každý. To je to, co mě nejvíc štve v tomhle státě. Že ani když jste maximálně zodpovědný a chcete se postarat, jak Vám to ti pokrytci hlásají,tak oni tady nedokázali ani za 12 let vytvořit takové ekonomické a právní prostředí, aby to vůbec bylo možné. Můžete být vysoce kvalifikovaný, tvrdě pracující, asketicky žijící člověk, vydělávat btto 50 - 100 tisíc a do důchodu půjdete s 8 tis. Kč, o úspory můžete přijít,že ani nebudetet vědět jak a jste žebrák,který nebude mít ani na nezbytné léky. To je ta společnost, kterou nám tady naši volení zástupci připravili. A všichni, jedni jako druzí jsou úplně stejní. A ještě se nám vysmívají denně do očí, abychom se o sebe postarali sami.
0 0
možnosti

Jiri D.

20. 3. 2002 16:12
Zajímavý nápad řešení důchodové politiky
Zajímavým a originálním řešením se zdá stanovisko zatim neznámé strany Volba pro budoucnost (http://www.vpb.cz). Je zde popsán princip, který jako u některých dalších politických stran snímá finanční břemeno ze státu - avšak pouze částečně. Tou zajímavou myšlenkou je však zavedení spolupodílení dětí na výši důchodu svých rodičů. Souhlasím totiž s tím, že současný důchodový systém je nespravedlivý. Rodiče totiž podstatnou část svého života jsou finančně "zainteresováni" do svých dětí - narozdíl od manželů, jenž se rozhodnou nemít děti. Vaše dítě potom pracuje na důchod těchto manželů, kteří si svůj život bez dětí "užili" - myšleno především finančně...
0 0
možnosti

dr.Jiří Berka

20. 3. 2002 22:58
Re: Zajímavý nápad řešení důchodové politiky
Líbila by se mi varianta dobrovolného spolupodílení se nejen u vlastníchj rodičů,ale u kterékoli osoby formou daňové asignace;t.j.že bych platil přímo někomu podíl části jeho důchodu hrazené z veřejných prostředků a o to menší bych platil daň.Stejný princip by mohl platit i u zdravotního pojištění.Dobrovolnost je nutná - je totiž každého věc, jestli má děti nebo si užívá.K tomu,aby nikdo neměl pocit,že nespravedlivě pracuje na důchod někoho jiného,je třeba v důchodové reformě minimalizovat složku důchodu placenou z veřejných zdrojů a naopak zdůraznit povinné individuální spoření a dobrovolné připojištění.
0 0
možnosti

laco

20. 3. 2002 13:45
Důchodci nemohou rozhodovat o důchodovém systému
Generace Klasů nemůže a ani nemá právo diskutovat a rozhodovat o podobě důchodů. Na to měla 10 let a není za ní nic vidět v této oblasti, pouze přelívání takto vybraných peněz k jiným účelům. Tato generace musí jít po volbách do politického důchodu a scházet se u kulatého stolu v hospodě 4-té cenové skupiny. Tam patří svými výsledky. Kdyby privatizovala standardními metodami mohla mít prostředky na nastartování penzijní reformy i deregulaci nájémného. Nám už zbývá pouze konstantovat co všechno rozkladli a odklidit je na smetiště dějin. Kdo se nepostará sám o sebe nepřežije. Kdo se bude zabezpečovat penzijními fondy o všechno přijde. Nejlepší věc, kterou lze udělat pro stáří je jít k volbám a poslat totálně pseudopravici ke dnu a následně prokázané zloděje za mříže. Jedině to je smysluplná penzijní reforma.
0 0
možnosti

Brouk Prskavec

20. 3. 2002 11:38
Předvolební proklamace, co zůstane po volbách?
Komunistům je to jedno, ti se, jak doufám, do vlády nedostanou a snad už brzy konečně vymřou, takže si mohou dovolit plácat nesmysly.
Ale co ti ostatní? Ať je u vlády kdokoli, nikomu se do toho nechce. Je jedno, co politici v předvolební kampani proklamují, stejně se nejspíš ničeho podstatného nedočkáme, tedy alespoň ne v pozitivním směru. Myslím, že krátkozrakost a korytářství našich politiků může klidně vést k tomu, že nechají penzijní systém dojít ke kolapsu, ke kterému nevyhnutelně spěje. A těch pár výjimek, které se občas ozvou, že se s tím musí něco dělat, to bohužel samo nedokáže. Snad nejnadějněji vypadá US-DEU. Ti ostatní už nakonec dokázali, že nic nedokážou. Ale i kdyby se dostali k moci, bude to zase o lidech, kterým by se muselo chtít dělat věci, do kterých se nikomu nechce. Nezbývá, než spoléhat na vlastní síly a být na státu co nejméně závislý.
0 0
možnosti

Petr

20. 3. 2002 14:39
Re: Předvolební proklamace, co zůstane po volbách?
Nedokazala US-DEU, ze take nic nedokaze pod hlavickou jine ex-vladnouci strany :)
0 0
možnosti

ppetr

20. 3. 2002 11:30
plat
ja chci,aby uz konecne uzakonili,ze musim ve vyplate videt socialni a zdravotni od zamestnavatele,to by se lidi zhrozili,jak je stat okrada!!!jinak se da souhlasit s Patrikem a pokud si jarda mysli,ze se nic do r.2050 nestane,tak je blazen.a k te nezamestnanosti,ze ti nas budou potom zivit:vetsina tech co jsou na uradu prace a aktivne si praci nehledaji,tak o tech si myslim,ze to tu za 20 let nespasi,spiš uz budou natahovat ruku pro duchod.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

Sonda: Stavebko stojí za úvahu, akční nabídky zhodnotí vklady i o 5 %

19. dubna 2024

Stát srazil příspěvek na stavební spoření na polovinu. Od letošního roku přidá střadatelům nejvýš...

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...